Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌هایی با عنوان وی‌پی‌ان امنیت کاربران را به شدت در معرض خطر قرار داده و فرصت مناسبی در اختیار هکرها می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تک‌چرچ، تحقیقات جامعی از سوی شرکت‌های صاحب‌نام در حوزه امنیت شبکه نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های با عنوان وی‌پی‌ان (VPN) و اد بلاکر (ad-blocker) که هم‌اکنون به‌طور گسترده‌ای در انواع فروشگاه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی وجود دارد به‌طور فزاینده‌ای ایمنی دستگاه‌های مختلف را پایین آورده و شرایط را برای نفوذ هکرها به‌سادگی فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک مهم‌ترین دغدغه همه کاربران تلفن همراه، تبلت، رایانه و سایر دستگاه‌های هوشمند، حفظ حریم خصوصی و تأمین امنیت سایبری در سراسر وب است. به‌طورکلی همه شرکت‌های فناوری تلاش می‌کنند تا این مهم را به کامل‌ترین شکل ممکن محقق سازند ولی در این میان برخی از برنامه نویسان با تولید اپلیکیشن‌های مخرب و با سوءاستفاده از نیاز مردم اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می‌برند.

وی‌پی‌ان‌ها و اد بلاکرها در دستگاه‌های هوشمند میلیون‌ها کاربر نصب است و کاربر به‌محض اتصال به این برنامه‌ها عملاً کلید ورود به حریم شخصی و داده‌های موجود درگوشی در اختیار سرورهای نامعلوم در کشورهای بیگانه قرار می‌گیرد. این نرم‌افزارها به‌طور گسترده‌ای در همه محل‌های خرید و دانلود برنامه‌های رایانه‌ای وجود دارند.

به‌عنوان‌مثال گوگل به‌تازگی اعلام کرده است 20 عدد از وی‌پی‌ان‌ها و اد بلاکرهای غیرمطمئن را مسدودسازی و از فروشگاه مجازی خود حذف کرده است. گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد این برنامه‌ها علاوه بر عملکرد ضعیف در ارائه خدمات، شرایط نفوذ هکرها را نیز به‌سادگی فراهم می‌کنند.

علاوه بر گوگل، اپل نیز تلاش برای شناسایی وی‌پی‌ان‌های آسیب‌زننده را آغاز کرده و از کاربران سیستم‌عامل iOS خواسته است تا حد ممکن از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکنند. به نظر می‌رسد این دسته از نرم‌افزارها به‌جای کمک به کاربر برای رسیدن به محتوای موردنظر خود تنها او را در معرض خطر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/4144/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: امنیت شبکه حریم شخصی اپلیکیشن های مخرب اپلیکیشن ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دلیجان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید رسالت خود در قبال مردم به درستی انجام داده و پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: دلیجان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و نیاز است با تعامل و هم‌افزایی مردم گام‌های موثرتری در راستای توسعه و بهره گیری از این پتانسیل‌ها برداشت.

فرماندار دلیجان با اشاره به ضرورت آمادگی شبانه روزی سازمان‌های مختلف و حراست از دستگاه‌های اداری و پرسنل آن گفت: چنانچه مقرر است معروف در جامعه ترویج و منکر به صفر برسد، نیازمند تلاش دستگاه‌های اجرایی است و چنانچه در این راستا با مطالعه رفتار کنیم، بسیاری از مشکلات به حداقل خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به جامعه ۱۴ هزار نفری کارگران و وجود حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرک اصناف در شهرستان دلیجان، ادامه داد: شهرک اصناف بخشی از شهرستان دلیجان است و وجود مشکلات شهرک، زیبنده این شهر نیست و انتظار است مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای رفع آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: حدود ۱۵ سال موضوع انتقال مشاغل مزاحم دستور کار قرار گرفت و اکنون ساماندهی آن بر عهده شهرک اصناف و برخی دستگاه‌های دیگر است که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

پارسال ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران دلیجان ارائه شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیجان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه سوم شهرستان از نظر استقرار صنایع در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران شهرستان داده شد که از این تعداد ۶۱ مورد منجر به صدور دادخواست شده و مابقی به شکل صلح و سازش رفع شده است.

حسن معصومی با اشاره به حدود ۱۵۰ مورد افراد مشمول مقرری بیکاری، ادامه داد: در حوزه شناسایی اتباع بیگانه ۱۵ مورد گشت شناسایی مشترک با حضور دستگاه‌های مسئول و نمایندگان آنها انجام شد.

کد خبر 6081141

دیگر خبرها

  • چت‌بات هوش مصنوعی متا در دسترس برخی کاربران واتس‌اپ قرار گرفت
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا