Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: با توجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور، راه نجات از متکی بودن به درآمدهای نفتی، توجه ویژه به صنعت گردشگری است که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، «علی‌اصغر مونسان» افزود: مدل‌های متفاوت توسعه و تجربیات فراوان جوامع مختلف، بخوبی مشخص کرده که اتکا به منابع زیرزمینی یا تک‌محصولی بودن برای نیل به اهداف بلند مدت، خطایی استراتژیک است؛ از سوی دیگر رخدادهایی همچون نوسانات شدید قیمتی، از دیگر چالش‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردها برای کاهش وابستگی به نفت و رهایی از اقتصاد نفتی، توجه ویژه به صنعت گردشگری است و می‌تواند با کمترین هزینه، زمینه توسعه مداوم و مستمر کشور را فراهم کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مورد توجه قرار گرفته و از اهمیت زیادی برخوردار شده است. صنعت گردشگری ظرف چند سال اخیر رشد زیادی داشته که نشان‌دهنده قدرت و دوام این صنعت با وجود به وقوع پیوستن شوک‌های مقطعی است.

به گفته مونسان، «گردشگری یکی از بخش‌های مهم و دارای ابعاد و کارکردهای چندگانه در اقتصاد است، به‌طوری‌که در بین بخش‌های مختلف قدرت اشتغال‌زایی این صنعت در کشورمان بعد از بخش کشاورزی، صنایع غذایی و ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین در دوره‌ای که ایجاد اشتغال به‌ویژه در حوزه مشاغل غیردولتی به یکی از اولویت‌های فوری اقتصاد تبدیل‌شده است،‌ برنامه‌ریزی برای گسترش گردشگری و رفع موانع جذب سرمایه در این بخش می‌تواند، راهگشا باشد.»

مونسان افزود: امید آن می‌رود که بزودی و پس از مهار گسترش ویروس کرونا و رهایی از مشکلات عمومی آن، صنعت گردشگری کشور رونق و جانی دوباره پیدا کند و در همین راستا بتوان با برنامه‌ریزی‌های مناسب و سرمایه‌گذاری‌های کلان دولتی و خصوصی، جایگزین مناسبی برای درآمدهای ناپایداری همچون نفت پیدا کرد و با توسعه گردشگری به‌ سوی توسعه پایدار به‌عنوان یکی از الزامات امنیت ملی پایدار حرکت کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031fu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مونسان گردشگری صنعت گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد