Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:40:02 GMT

مردم با منابع طبیعی در حفظ اراضی ملی مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۰۵۳

مردم با منابع طبیعی در حفظ اراضی ملی مشارکت کنند

حسین آبکار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به بروز بحران شیوع ویروس کرونا و کاهش نیروهای ادارات به یک سوم و نیز بیماری تعدادی از نیروهای حفاظتی این اداره ، افراد سودجو و قاچاقچیان چوب نهایت استفاده را از این فضای ایجاد شده انجام می دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، آمار تخلفات در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این ایام افزایش یافته است؛ گفت : با توجه به این شرایط ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با تمام توان با افراد سودجو و قاچاقچی برخورد خواهد کرد ضمن آنکه از عموم مردم استان و شهرستان درخواست می شود تا در صورت مشاهده هرگونه قطع درخت، تخریب و تصرف اراضی ملی موارد را با شماره ۱۵۰۴ به ماموران این اداره اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ماموران حفاظتی این اداره با حساسیت بیشتری برای حفظ اراضی ملی منطقه فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در همین ایام ۳ مترمکعب چوب قاچاق از نوع توسکا از دو دستگاه خودرو در این شهرستان کشف و یک متهم نیز در این رابطه بازداشت شده است.

آبکار در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان، تمامی پارک های ساحلی و پارک های جنگلی تحت پوشش منابع طبیعی و آبخیزداری در این منطقه تعطیل است و از ماموران گشت این اداره خواسته شد تا از بسته بودن درب های ورودی این مناطق اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: به منظور حفظ سلامتی جامعه و قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا انتظار می رود کلیه مردم، مسافران و گردشگران در روز طبیعت از ورود به مناطق طبیعی و گردشگری خودداری کنند و در منازل خود بمانند.

 شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار، دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهردر شرق گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر