Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:24:20 GMT

اگه عاشقت نبودم در شب پنجم نوروزخانه

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۰۷۰

اگه عاشقت نبودم در شب پنجم نوروزخانه

 در راستای تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با ۱۵ اجرا در حال برگزاری است و شب گذشته (سه شنبه ۱۲  فروردین)، نوروزخانه و برج میلاد میزبان رضا یزدانی و گروهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تک تک شما را در مقابل خود تصور می‌کنم

این خواننده، بازیگر و ترانه سرا ساعاتی قبل از آغاز اجرایش در صفحه شخصی خود نوشته بود: ما و گروه های دیگر که هر شب اجرا داریم، مواظب خودمان هستیم و با عشق این کنسرت رو برگزار می‌کنیم که مردم عزیز کشورم در خانه هاشان بمانندتا هرچه زودتر این بیماری ریشه کن بشود و این کمترین کاری است که ما در قبال محبت‌های شما در این سال ها می‌توانیم به عشق شما انجام بدهیم. و من  تک تک شما را روی صندلی های خالی تصور می‌کنم.

این روزها شده لبریز کاسه صبرم... کرونا

رضا یزدانی در ابتدای اجرای خود قطعه این روزها را اجرا کرد و در میانه اجرا هر زمان که به مصرع این روزها شده لبریز کاسه صبرم می‌رسید با فریادش کرونا این ویروس منحوس را خطاب قرار داد.

وی در ادامه ضمن تشکر از ۲۰ سال همراهی  مخاطبانش از آن ها خواست تا  ۱۳ بدر امسال در خانه بمانند. و مراقب سلامتی خود و خانواده خود باشند.

وی ادامه داد: بیست سال با هم بودیم و خیلی سخت است در یک ساعت پیش رو بتوانم از بهترین قطعات خود که در این سالها با هم اجرا کردیم را برایتان انتخاب کنم اما همه تلاشمان این بود که قطعاتی نوستالژیک و پر انرژی را برایتان به ارمغان بیاورم.

دست تک تک کادر درمانی کشورم را می‌بوسم

وی در ادامه برنامه خود در سخنانی گفت: از همین جا وظیفه خودم میدانم از تک تک اعضای کادر درمانی کشورم که بیش از یک ماه است دل به خط آتش زده و در حال مبارزه با این بیماری و امداد رسانی به مردم هستند تشکر کنم. میدانم بسیاری از این عزیزان اکنون یکماه است از خانواده های دور هستند. من دست تک تک این عزیزان را می‌بوسم.

شما در خانه بمانید تا ما شما را به شمال ببریم

قطعه بعدی اجرای این هنرمند تونل کندوان بود. وی قبل از اجرای این قطعه خطاب به مخاطبانش گفت: این روزها که نمیشه رفت شمال ما شما را با قطعه تونل کندوان به شمال میبریم فقط قول بدهید که در خانه بمانید.

رضا یزدانی در این اجرا قطعات این روزها، تو خودم می‌سوزم، هذیان، تونل کندوان، حف‌های بی مخاطب، عشقت،  اکه عاشقت نبودم، کوچه ملی، ۱۵ سالگی و خلیج همیشگی فارس را اجرا کرد.

این هنرمند را در اجرای شب گذشته خود هنرمندانی نظیر سهیل زرین کلک (نوازنده گیتار الکتریک)، محمد خرمی نژاد (نوانزده درامز)، مهرداد خرمی نژاد(نوانزده پرکاشن)، آرش زمانیان (نوازنده گیتار باس)،علیرضا مهدی نژاد(نوازنده ساکسفون)، محسن مهاجر( نوازنده هارمونیکا) و مسعود همایونی (نوازنده گیتار الکتریک) همراهی کردند.

اینروزها به مهربانی بیشتر نیاز داریم

این هنرمند در ادامه برنامه خود گفت: این روزها در شرایط ویژه ای به سر می‌بریم. از روزهای آخر سال بسیاری از عزیزان بواسطه تعطیلی ها درآمد کافی نداشتند و بسیاری از عزیزان روزمزد بودند. بیاییم این روزها قدری بیشتر هوای هم رو داشته باشیم. به همسایه های خود بیشتر توجه کنیم. و هیچ ایرادی ندارد اگر صاحبخانه ها اجاره خانه هایشان را یک ماه با تاخیر دریافت کنند و یا به هر صورت با آنها مهربان تر باشند.

نگاهی به نوروزخانه

 اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آن‌ها به ماندن در خانه و قطع زنجیره ابتلا به بیماری کووید ۱۹، به همت شهرداری تهران آغاز و با ۱۵ اجرا به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه ۸ فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شده و با احتساب کنسرت شب گذشته وحید اسداللهی، هنرمندانی نظیر مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی در شب های نوروزخانه و مجموعا در چهار اجرا به روی صحنه رفته اند.

در همین رابطه علی سعد مدیر روابط عمومی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) پیشتر گفته بود که با شیوع بیماری کرونا در کشور، ساترا به عنوان متولی و رگولاتور رسانه‌های صوت و تصویر، پیگیری ایده‌ای را که از قبل وجود داشت تسریع کرد و اقدام جدیدی در حوزه پخش صوت و تصویر در کشور شکل گرفت که آن هم امکان پخش زنده برای رسانه‌های صوت و تصویری در بستر فضای مجازی در ایام شیوع کرونا بود که پیش از این ممنوع و غیر قانونی بود.

وی با بیان این که بر اساس تفسیر قانون اساسی، این کار در انحصار صدا و سیماست و دستگاه‌های نظارتی و قضایی روی این مورد حساس هستند و وارد عمل می شوند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های ساترا و برگزاری جلسات متعدد، در نهایت اواخر اسفند دستورالعمل پخش اجتماعات مجازی برای پخش زنده کنسرت‌ها، تئاترها، برنامه های آموزشی و برنامه های مذهبی روی پلتفرم‌های داخلی صادر شد و به محض انتشار دستور العمل، رسانه‌هایی که از نظر فنی این قابلیت را داشتند، درخواست خود را به ساترا فرستادند و پس از آن صلاحیت سنجی آغاز شد.

 برای سنجش صلاحیت رسانه‌ها سه مسأله کلی اهمیت داشت که سعد در این خصوص گفت: پاس کردن قابلیت‌های فنی مورد نظر، معتبر و دارای مجوز بودن رسانه و محتوایی که قرار است از مجرای آن منتشر شود جزو موارد مهم بود. با بررسی این موارد در مدت یک هفته کار تمام وقت، برای ۱۸ رسانه مجوز پخش زنده صادر شد و با یک هماهنگی مناسب در سطوح مختلف حاکمیت، تمام دستگاه‌ها مانند وزارت فرهنگ و شهرداری تهران که قصد داشتند براساس وظیفه خود محدودیت‌هایی را که برای مردم به وجود آمده با چنین امکانی جبران کنند، دست به دست هم دادند و کنسرت مجازی برج میلاد انجام شد.

پخش کنسرت زنده بدون نمایش ساز بی معنی است

وی افزود: هر عقل سلیمی می‌پذیرد که نمایش و پخش کنسرت زنده، بدون نمایش آلات موسیقی امکان ندارد. به علاوه. در دستورالعمل ساترا چنین بندی وجود ندارد و رویکرد ساترا تمایز میان اقتضائات رسانه ملی به عنوان یک رسانه عمومی با رسانه‌های صوتی و تصویری اینترنتی به عنوان رسانه های خصوصی است.

آغازی با پنج میلیون بازدید کننده

غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، روز یکشنبه در پست توئیتری خود نوشت: با یک ابتکار ۵ میلیون تماشاگر آنلاین که برای مبارزه با کرونا به کمپین در خانه بمانیم پیوسته اند؛ اولین کنسرت زنده از اجراهای مطرح ترین خوانندگان ایرانی در برج میلاد را دیدند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده: برنامه‌های کنسرت‌هایی که از پلتفرم‌های داخلی مانند فیلمنت، لحظه، سیمای همراه، تماشاخونه، فیلما، مهر، هاشو، پویا رسانه، شبکه مد، نواز، نوا، لایواستیج، نماوا، پویا رسانه، ام پی فور، تی وی پلاس، گپ فیلم، گیلان مدیا از جمعه ۸ فروردین آغاز شده و هر شب در ساعت ۲۱  پخش می‌شوند، بدون در نظر گرفتن اجراهای برگزار شده، به شرح زیر خواهد بود: گروه رستاک (۱۳ فروردین)، حمید عسگری (۱۴ فروردین)، گروه گیل و آمارد(۱۵ فروردین)، مهدی یغمایی (۱۶ فروردین)، گروه ژوانا (۱۷ فروردین)، حمید حامی (۱۸ فروردین)، لیان بوشهر (۱۹ فروردین)، سینا سرلک (۲۰ فروردین)، اشوان (۲۱ فروردین).

سیزده بدر دور ایران با رستاک

علاقمندان می‌توانند در شب سیزدهم فروردین نغمه ها و نواهای محلی و بومی ایران را به روایت رستاک در نوروزخانه ببینند تاحال و هوای طبیعت زیبای ایران را در ۱۳ نوروز از بوطیقای موسیقی رستاک با گوش جان ببینند و بشنوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برج میلاد پروندهٔ خبری کنسرت‌های آن‌لاین در شب‌های خانه‌نشینی کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برج میلاد ویروس کرونا محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شبح کژدم» در خانه سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی خانه سینما، نخستین برنامه‌ دوره‌ جدید سینماتک خانه سینما چهارشنبه پنجم اردیبهشت با نمایش و نقد فیلم «شبح کژدم» ساخته کیانوش عیاری، برگزار می‌شود.

«شبح کژدم» نخستین‌بار در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین دوره‌ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم جهانگیر الماسی، ناصر آقایی، حسن رضایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، محمد جعفری و مازیار فکری‌ارشاد به نقد اثر می‌پردازند.

حضور در برنامه‌های سینماتک خانه سینما برای اعضای صنوف زیرمجموعه خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6085288

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • یک هم‌خوانی برای افزایش حال خوب در کنسرت خواننده پاپ
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • «شبح کژدم» در خانه سینما
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • سهم ۳ برابری شهرستان‌ها از کنسرت‌های فروردین/ علیرضا طلیسچی رکورد زد