Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@12:58:13 GMT

نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهیم گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۱۳۸

نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهیم گذاشت

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت که مقاومت عراق هر گونه نقشه آمریکا را در این کشور نقش بر آب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، «محمد محیی» گفت: نیروهای (تروریست) آمریکایی اگر به درخواست دولت عراق در این کشور ماندند، قرار نبود نیروهای رزمی باشند؛ اما آمریکا توافق‌نامه چارچوب راهبردی (توافق‌نامه امنیتی عراق و آمریکا) را نقض کرد، از همین رو نظامیان آمریکایی در عراق نیروهایی اشغالگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فشار ما برای خروج نیروهای آمریکایی به دنبال تأکید دولت، جریان‌های سیاسی و مجلس بر خروج آنها بود و حالا نیز همه نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهیم گذاشت.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله با تأکید بر اینکه دولت فعلی یا آتی به شیوه‌های دیپلماتیک قادر به اخراج نیروهای آمریکایی نیست، تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند و دولت اقتدار خود را بر کشور اعمال کند، دیگر دلیلی برای حمل سلاح به وسیله گروه‌های مسلح در عراق باقی نمی‌ماند.

محیی گفت: آمریکا در عراق فقط به دنبال منافع خودش است و به برخی طرف‌ها توصیه می‌کنیم که جز به ملت خود اتکا نداشته باشند. مقاومت نقشه‌های آمریکا برای تحمیل سلطه خود بر عراق و ایجاد هرج و مرج در این کشور را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: نظامیان آمریکا گردان های حزب الله عراق اوضاع عراق محمد محیی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه غرش موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرکت به سمت اراضی اشغالی، گروه‌های مقاومت عراقی از آمادگی یگان‌های نظامی خود در مقابله با حملات صهیونیست‌ها و نیروهای آمریکا در خاک عراق و در حمایت از محور مقاومت و مقاومت فلسطینی خبر دادند.

پایگاه خبری «الرافدین» عراق بامداد یکشنبه اعلام کرد که منابعی در نیروهای حشد الشعبی عراق به شبکه خبری «العربی الجدید» اعلام کرده‌اند که به منظور اقدامات پیشگیرانه و مقابله احتمالی با واکنش نظامی اسرائیل و آمریکا یگان‌های ما در حالت آماده باش قرار گرفته است.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم اسرائیل مدعی‌اند که نیروهای الحشد الشعبی عراق به دنبال آغاز عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه این رژیم در وضعیت آماده باش قرار گرفته‌اند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عراقی اعلام کرد حشدالشعبی برای پاسخ به حملات احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

از ساعتی پیش رسانه‌ها و سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل ساعتی پیش از شروع عملیات تلافی جویانه ایران علیه این رژیم خبر دادند و مدعی شدند که ایران با پهپاد و موشک‌های کروز به سمت اراضی اشغالی فلسطین عملیات انجام داده است و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر این پهپادها به حریم هوایی رژیم اسرائیل برسد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای شروع عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم اسرائیل در واکنش به حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را تأیید کرد.

عراق، سپس اردن و رژیم اسرائیل اعلام کردند که حریم هوایی خود را به صورت موقت بسته‌اند. صهیونیست‌ها اعلام کردند که برای اولین باز هیچ هواپیمایی بر فراز فلسطین اشغالی نیست.

لحظاتی پیش، شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک مسئول این کشور گزارش داد که ایالات متحده آمریکا معتقد است که تا چند ساعت دیگر از ایران، عراق، جنوب لبنان و یمن موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک خواهد شد ولی عمده این موشک‌ها از ایران خواهد بود.

کد خبر 6077151

دیگر خبرها

  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق هم در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا