Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع گسترده کرونا در کشور آمریکا به علت کمبودهای بهداشتی ، جان بسیاری از زندانیان به خطر افتاده و کارشناسان نسب به وقوع "فاجعه انسانی" در زندانهای این کشور هشدار داده اند؛ برخی از زندانیان آمریکایی برای حفظ جان خود از زندان فرار کرده‌ اند.

قدس آنلاین؛ در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور آمریکا، وضعیت زندانهای این کشور در شرایط وخیمی قرار دارند و باعث به خطر افتادن جان بسیاری از زندانیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط وخیم باعث شده تا برخی از زندانیان آمریکایی با توجه به واقعیات وحشتناک زندانهای این کشور و از ترس ابتلا به ویروس کرونا از زندان فرار کنند.

پایگاه خبری "newsweek" نوشت، روز سه‌شنبه ۲۴ مارس، ۱۴ زندانی با باز کردن درب داخل زندان شهر "یاکیما" توانستند فرار کنند.

تاکنون ۱۰۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان زندانیان آمریکایی ثبت شده است.

همچنین "نیویورک پست" در گزارشی می‌نویسد، ۸۰ نفر از زندانبان‌ها و سایر کارمندان زندانها به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وضعیت نامطلوب زندانهای آمریکا جان بسیاری را در خطر انداخته است.

پایگاه "ووکس" در گزارشی به وضعیت زندانهای آمریکا پرداخته و نوشته است که شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌تواند باعث یک فاجعه انسانی در زندانهای آمریکا شود.

ویروس کرونا که حتی زندانیان در حبس از خطر آن در امان نیستند، باعث شد تا کارشناسان در این زمینه هشدار بدهند که شیوع کرونا در زندان‌ های آمریکا می‌تواند یک کابوس را رقم بزند.

در واقع باید توجه داشت که در محیط زندان در یک سلول، چندین زندانی در کنار هم زندگی می‌کنند؛ راهروها و سالن‌های غذاخوری که زندانیان در آنجا جمع می‌شوند، اغلب فضای کوچکی دارد. 

شایان ذکر است که در چنین اماکنی عملاً جایی برای فاصله گرفتن افراد از یکدیگر وجود ندارد یا حتی انجام دستوراتی که کارشناسان بهداشت برای مقابله با این ویروس بیان کرده اند نیز ممکن نیست.

"کریس هیز" مجری تلویزیون "MSNBC" با بازدید از زندان ایالتی بروکلین در صفحه شخصی خود نوشت:

«باورم نمی‌شود که هیچ ضدعفونی کننده‌ دستی وجود نداشت و توالت‌ها که هیچ وقت صابون در آنها پیدا نمی‌شود، همچنان بدون صابون بودند!»

کمبودهای بهداشتی در زندانهای آمریکا جان بسیاری از زندانیان این کشور را به خطر انداخته است و روز به روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جمعیت زندانیان آمریکایی افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فاجعه انسانی زندان های آمریکا شیوع کرونا کرونا در آمریکا زندانیان آمریکایی زندانهای آمریکا جان بسیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان هزینه لازم برای آزادی همه زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، امید کهربایی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان گرمسار که به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این سازمان با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجموعه خانه‌ معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 370 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار نیاز است.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان شهرستان گرمسار، افزود: امروز بیش از 150 نفر از خیرین و نیکوکاران حضور داشته‌اند مبلغ 12 میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به اینکه 13 زندانی جرایم غیرعمد در زندان گرمسار حضور دارند، عنوان کرد: برای آزادسازی این زندانیان به 370 میلیارد ریال نیاز است.

کهربایی افزود: ستاد دیه نه تنها دست نیاز به سوی کمک‌های مادی مردم دراز کرده، بلکه خواستار کمک‌های معنوی هم است.

وی تصریح کرد: در سال 1402 با مبلغ 2 میلیارد و 430 میلیون تومان توانسته‌ایم 13 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان، خاطرنشان کرد: این زندانیان در مجموع بیش از 150 میلیارد ریال بدهی داشته‌اند که از طریق ستاد دیه و کمک خیرین در شهرستان گرمسار موفق به آزادی آنان شده‌ایم.

کهربایی با اشاره به اینکه خیرین گرمساری با اهدای 2 میلیارد ریال به انجمن حمایت از خانواده زندانیان گرمسار در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند نیز قدم برداشتند، افزود: خیرین گرمساری با اهدای یک زمین به ارزش 10 میلیارد ریالی اقدامات خیرخواهانه خود را در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند زندانی نیز تکمیل کردند.

وی با بیان کرد: نقش مردم و کمک‌های خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بسیار مهم است و ما از همه می‌خواهیم مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند، چرا که این جشن هر ساله با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و برگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، جشن گلریزان شهرستان گرمسار برای آزادسازی زندانیان با تلاش‌های رئیس زندان، امام جمعه، جمعی از مسئولان و تعدادی از خیران این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید