Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:16:14 GMT

تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ پایتخت امروز بارانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۲۵۰

تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ پایتخت امروز بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (چهارشنبه) به دلیل عبور سامانه بارشی از شمال‌ غرب کشور در غرب و شمال‌ غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب و نیز دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران و رعدوبرق همراه با باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان، آسمان امروز پایتخت را در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز، جنوب آذربایجان شرقی، شمال کردستان و زنجان نیز رگبار پیش‌بینی شده که احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و کاهش دید در جاده‌ها نیز وجود دارد.

این سازمان با توجه به شرایط جوی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر؛ به هموطنان توصیه کرده است که از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

 امروز در شرق سواحل خزر و شمال‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز بارش باران ادامه دارد.

سرهنگ «نورالله خادم» رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از بسته شدن آزادراه تهران-شمال خبر داد و یادآور شد: باتوجه به بسته شدن جاده قدیم کرج-چالوس و به علت لکه گیری، آزاد راه تهران-شمال از ورودی بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان تا اطلاع بعدی بسته شد.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و مسافران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت در هنگام کوهنوردی در مناطق کوهستانی، تردد در محورهای کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 746444

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • هوای بارانی در راه مازندران
  • رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • پیش بینی باران های رگباری در شمال استان سمنان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان