Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:30:32 GMT

کرونا در کمین روز طبیعت/ دور معاشرت ها را خط قرمز بکشیم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۴۱۵

کرونا در کمین روز طبیعت/ دور معاشرت ها را خط قرمز بکشیم

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها-آرش صالحی: با وجود اینکه آئین کهن سیزده بدر یکی از سنت‌های نیک و جذاب مردم ایران زمین محسوب می‌شود، اما افزایش دامنه شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر سبب شده که احتمال بیرون رفتن مردم از خانه در این روز، منجر به ناکامی همه تلاش‌هایی شود که برای کاهش شیب منحنی انتشار این ویروس منحوس صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا هم پویشی مردمی به نام «در خانه بمانیم» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده که طی آن پزشکان، پرستاران و فعالان فرهنگی و اجتماعی ملتمسانه از مردم می‌خواهند که امسال ۱۳ فروردین از خانه خارج نشده و سبب اشاعه بیشتر بیماری کووید -۱۹ نشوند. بدیهی است که تشکیل نشدن تجمعات مردمی و خانوادگی می‌تواند کمک شایانی به مبارزه با ویروس کرونا کند و جان بسیاری از خانواده‌ها را از خطر این ویروس مرگ آفرین حفظ کند.

دور همی های سیزده بدر را مجازی برپا کنیم

یک شهروند مینودری که یکی از اقوام او به بیماری کرونا مبتلا شده، درباره ضرورت در خانه ماندن مردم در روز ۱۳ فروردین به خبرنگار مهر گفت: باید هم استانی‌ها به ویژه افرادی که در اقوام و خویشان خود بیمار مبتلا به کرونا داشته‌اند، کمی همراه‌تر باشند و در روز طبیعت در خانه بمانند؛ چرا که این بیماری دوره نهفتگی طولانی دارد و مشخص نیست چه کسی به آن آلوده است.

علیرضا همایونی با ذکر اینکه می‌توانیم دور همی های روز سیزده بدر را به صورت مجازی برگزار کنیم، افزود: خوشبختانه در این روزها به یاری فناوری و شبکه‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی می‌توانیم تا حدودی دور هم باشیم و فضای مفرحی را برای خود در روزهای خانه نشینی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان نظارت بر همه نقاط تفریحی در استان قزوین وجود ندارد و این نظارت در روزهای تعطیل هم طبعاً سخت‌تر است، از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنم که خودشان به همدیگر رحم کنند و از حضور و تجمع در نقاطی که تحت نظارت قرار ندارند، پرهیز کنند تا هر چه زودتر شاهد شکست ویروس کرونا باشیم.

٩٠ درصد بیماران کرونایی در دور همی‌ها حضور داشتند

یک پزشک قزوینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا افرادی هستند که در تجمع یا دورهمی ها حضور پیدا کردند، گفت: امروز وقتی با بعضی از بیماران کرونایی صحبت می‌کنیم، آنها عاجزانه از ما می‌خواهند که به مردم بگوییم این روزها در خانه بمانند و به هیچ وجه در اماکن شلوغ و پر ازدحام حاضر نشوند.

فرنوش مرادی با اشاره به تأثیر دورهمی های خانوادگی در انتشار و شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: ضروری است در چنین شرایطی از برپایی دور همی های خانوادگیبه شدت خودداری کنیم و تا گذر از بحران شیوع ویروس کرونا دور رفت و آمد با اقوام و فامیل خود را یک خط قرمز بکشیم.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق و محکم طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: از آنجایی که رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی و حضور در تجمع‌های خانوادگی روز ۱۳ فروردین منجر به افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به کووید -۱۹ می‌شود، از تمامی هم استانی‌ها خواهش می‌کنم که این روز را در خانه بمانند و ارتباطات رودر رو با فامیل خود را قطع کنند.

مرادی ادامه داد: با در خانه ماندن نه تنها خود را از ابتلا به ویروس کرونا مصون می‌کنیم، بلکه سلامت خانواده و اطرافیان خود را هم تا حدود زیادی تضمین خواهیم کرد.

نگرانی برای گسترش شیوع کرونا در روز طبیعت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین هم ضمن تاکید بر لزوم خانه نشینی هم استانی‌ها در روز طبیعت، به خبرنگار مهر گفت: طبق نظر پزشکان و کارشناسان وزارت بهداشت و درمان همه باید بدانیم که اگر زنجیره شیوع ویروس کرونا به زودی شکسته نشود، امکان دارد در شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تری قرار بگیریم.

منوچهر حبیبی با ذکر اینکه نگران گسترش شیوع بیماری کووید -۱۹ در روز ۱۳ فروردین هستیم، افزود: اگر نتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم، این بیماری تا مدت‌ها با ما خواهد بود و از هم استانی‌ها قربانی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۱۳ فروردین از روزهایی است که از هزاران سال پیش تا امروز در ردیف آداب و رسوم برگزیده ایرانیان به شمار رفته و مردم با حضور در طبیعت به شادی و نشاط می رسند؛ اما امسال به دلیل خطر بیماری کرونا شرایط به کلی با گذشته تفاوت دارد و باید مردم به خاطر حفظ سلامت خود و دیگران از حضور در طبیعت و سایر مکان‌های عمومی خودداری کنند.

نظارت جدی بر تعطیلی پارک‌ها و مراکز تفریحی

معاون امنیتی و سیاسی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به تعطیلی پارک‌ها، بوستان‌های شهری، استخرها و سایر مراکز تفریحی تا روز ۲۰ فروردین (روز پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی)، گفت: این کار برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام می‌شود و در روز طبیعت نظارت جدی تری را بر تعطیلی چنین مراکزی اعمال خواهیم کرد.

حبیبی تصریح کرد: ورودی همه تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان قزوین مسدود شده و هیچکس حق تردد در این مکان‌ها را ندارد و اگر کسی در چنین اماکنی دیده شود، با او برخورد انتظامی شده و جریمه نقدی سنگین خواهد شد.

وی همچنین به میزان بالای شیوع ویروس کرونا در روزهای شلوغ چهارشنبه آخر سال و شب عید نوروز اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه بیشتر از ۸۰ درصد مردم توصیه بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا را رعایت می‌کنند؛ اما متأسفانه ۲۰ درصد باقیمانده با رفت و آمد و ایجاد تجمع بی مورد زمینه ساز انتقال این ویروس خطرناک می‌شوند.

مسدود شدن مسیرهای ورودی به منطقه گردشگری الموت

بخشدار مرکزی قزوین هم با یادآوری اینکه در روزهای سیزده بدر سال‌های اخیر حجم بالایی از تردد خودروها به سمت منطقه گردشگری الموت صورت می‌گرفت، گفت: در روز طبیعت مسیر جاده الموت از میدان شورا مسدود است و هیچ خودرویی اجازه تردد در این جاده را نخواهد داشت. همچنین مسیرهای ورودی به این منطقه از ابتدای روستای کورانه به طور کامل مسدود شده است.

امیر جعفر زادگان ادامه داد: از مردم خواهشمندیم تا پایان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از تردد در این مسیرها خودداری کنند.

با توجه به اینکه نرخ ابتلاء به این بیماری در استان قزوین، به ویژه در چند روز اخیر نگران کننده بوده و زحمات طاقت فرسایی را به کادر بهداشتی و درمانی استان تحمیل کرده، لازم است هم استانی‌ها توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و امروز را از خانه خارج نشوند تا از پیک شیوع بیماری کووید -۱۹ آسان‌تر عبور کنیم.

سلامت خود وخانواده را جدی بگیریم

تنها راهکار عملی تا زمان کشف واکسن ویروس در خانه ماندن و دوری از تجمع و توجه به توصیه‌های بهداشتی است تا بتوان روند ابتلاء را نزولی کرد.

از ابتدای ابتلای کشور و استان قزوین به این ویروس، خانواده‌های متعددی داغدار شده و جمعی نیز همچنان با ترس و نگرانی و درد ناشی از این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند که شاید اولین راه ابتلاء به آن بی احتیاطی و تماس با یک فرد آلوده بوده است، این روزها که جریمه سنگین ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو در انتظار متخلفان و اهمال گران و افراد بی احتیاطی است که حاضرند جان خود، خانواده و دیگران را با یک سهل انگاری و تفریح غیر منطقی به خطر بیندازند رسالت همه ما شهروندان با فرهنگ است که هم خود در خانه بمانیم و هم تبلیغ کنیم تا دیگران نیز از رفتن به طبیعت و هدر دادن زحمات بیش از یک ماهه کادر درمانی و پرستاری خودداری کنند.

کد خبر 4890050

منبع: مهر

کلیدواژه: روز طبیعت قزوین شیوع کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان سال جهش تولید سیلاب طرح غربالگری بارش باران شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی تردد وسایل نقلیه ضدعفونی شیوع ویروس کرونا هم استانی ها روز طبیعت استان قزوین ۱۳ فروردین دور همی ها سیزده بدر دور هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین کلاهبرداران اسکیمری در قالب فروشندگان سیار

سرهنگ جلیلیان گفت: یکی از شایع ترین کلاهبرداری های مجازی توسط مجرمان سایبری کپی اطلاعات عابر بانک ها « اسکیمر» است که کاربران هنگام خرید عملیات رمز کارت بانکی را خودشان انجام دهند.

وی اضافه کرد: برای این نوع سرقت‌های الکترونیکی، کاربران مهمترین نقش را ایفا می‌کنند که با رعایت یک‌ سری نکات امنیتی ساده می توان ضمن حفظ اطلاعات کارت بانکی خود، مانع از برداشت غیر مجاز مجرمان سایبری شد.

جلیلیان بیان کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۴ مورد کلاهبرداری اسکیمری در استان البرز کشف شد که هشت مورد آن در قالب فروشندگان سیار بود.

رییس پلیس فتا البرز افزود: طرح های بازرسی از فروشندگان سیار توسط کارشناسان پلیس فتا استان البرز برای پیشگیری از هرگونه کپی و سرقت کارت های بانکی درحال اجرا است.

جلیلیان گفت: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابربانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری نمایند.

وی همچنین از مردم خواست برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانک به فروشندگان سیار و کیوسک های میان راهی بپرهیزند.

به گفته وی عمده جرائم شایع در برداشت های غیرمجاز کپی برداری از کارت عابر بانک است که به طور معمول کلاهبرداران برداشت غیر مجاز را از یک تراشه الکترونیکی و شبیه دستگاه پوز انجام می دهند و چنانچه کاربر رمز را در اختیار آن ها قرار ندهد، با کپی برداری هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • کمین کلاهبرداران اسکیمری در قالب فروشندگان سیار
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره