Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:29:31 GMT

شیوع کرونا درآمد عشایر سیرجان را ۴۰ درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۴۴۴

شیوع کرونا درآمد عشایر سیرجان را ۴۰ درصد کاهش داد

شکرالله صفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم هر سال برای گردش، دیدن طبیعت و خرید دام، لبنیات و نهاده های دامی به منطقه سیرجان سفر می کردند اما امسال نه تنها این حضور به صفر رسیده بلکه عشایر نیز توجیه شده که هیچ فرد غیره ای در منطقه رفت و آمد نکند در حالی که خودشان نیز برای رسانده محصولاتشان به مردم دچار مشکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بازار فروش دام عشایر را نیز تعطیل کرده و اکنون دام های آماده عرضه در بازار روی دست صاحبان آن ها مانده لذا باید شرایطی ایجاد شود تا عشایر بتوانند دام‌های آماده عرضه خود را در بازار به فروش برسانند زیرا درآمد عشایر از طریق فروش دام، لبنیات و فرآورده های دامی تامین می‌شود.

مسئول امور عشایری سیرجان گفت: پرسه افراد سودجو در مناطق عشایری که در صدد یافتن قارچ هستند احتمال انتقال ویروس کرونا را به این مناطق دوچندان می کنند.

وی افزود: ترد عشایر به شهر را با اجرای برنامه های توجیهی از طریق سیستم های پیامکی محدود کرده و کاهش داده ایم اما برای رفاه حال این قشر از جامعه طرح آبرسانی، سوخت، اقلام مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز عشایر در این مناطق عرضه می شود و تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا را در عشایر سیرجان نداشته ایم.

صفاری تصریح کرد: در شرایط فعلی که ویروس کرونا چرخ اقتصاد عشایر را لنگ کرده، اتخاذ تصمیم‌های راهبردی برای برون رفت از شرایط فعلی ضروری است و این قشر برای تداوم فعالیت شان نیازمند توجه مسئولان هستند.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان سیرجان افزود : بیش از ۲ هزار خانوارعشایر با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار نفر درمناطق عشایری شهرستان سیرجان زندگی می کنند که ۴۱۰ هزار راس دام سبک را اداره کرده  و در سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد دارند و امسال کاهش بیش از ۴۰  در صدی درآمد آنان پیش بینی شده است.

برچسب‌ها زندگی عشایری خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان زندگی عشایری خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فریدون طالبی گفت: عشایر گیلان پارسال هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز تولید کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۱ تنی داشت.
وی با اشاره به اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است افزود: عشایر استان گیلان سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۶ تن شیر تولید کرده اند که نسبت به سال قبل ۶۸ تن افزایش داشت.
رئیس اداره امورعشایر گیلان گفت: جمعیت عشایری استان پارسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم و ۵۳ هزار جلد پوست گوسفندی هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی اضافه کرد: عشایرگیلان همچنین حدود ۵ و ۳ دهم (۵.۳) تن گیاهان دارویی شامل آویشن، گلپر، گل گاوزبان نیز برداشت کرده اند.
وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی عشایرگفت: عشایر گیلان ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع دستی شامل قالی، جاجیم، گلیم، جوراب پشمی، شال و کت و شلوار تولید می‌کنند. 
رئیس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت مورد تایید سازمان آمار کشور دارد، افزود:بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های غربی استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا