Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:33:03 GMT

استفاده از ماسک غواضی به جای ماسک پزشکی در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۵۳۶

استفاده از ماسک غواضی به جای ماسک پزشکی در اروپا

هزاران ماسک غواصی در بیمارستان‌های کشورهای اروپایی به جای ماسک‌های کادر پزشکی و دستگاه انتقال اکسیژن برای بیماران بدحال مبتلا به کرونا به کار می‌رود. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، هزاران ماسک غواصی شرکت ورزشی دکتلون فرانسه در بیمارستان‌های ایتالیا، فرانسه و بلژیک به جای ماسک‌های (FFP2) یا (N95) کادر پزشکی و دستگاه انتقال اکسیژن برای بیماران بدحال مبتلا به کووید-19 به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که کشورهای اروپایی درگیر با ده‌ها هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا،‌ برای تامین تجهیزات درمانی و حفاظتی از پزشکان و پرستاران به شدت در مضیقه هستند، هفته گذشته کادر درمانی یک بیمارستان در شمال ایتالیا از ماسک‌ (عینک‌)‌های غواصی آماتور ساخت شرکت دکتلون برای رساندن اکسیژن به بیماران و حفاظت از کادر درمانی استفاده کرد. این راهکار در فرانسه و بلژیک هم به کار گرفته شده است.

این ماسک‌ها که پیش از این به قیمت حدود 25 یورو در فروشگاه‌های دکتلون به فروش می‌رسید در حال حاضر از سوی این شرکت تنها به بیمارستان‌ها داده می‌شود. دکتلون روز سه‌شنبه 31 مارس اعلام کرد تاکنون 250 سفارش از مراکز درمانی دریافت کرده است و در مجموع 30 هزار عدد از این ماسک‌ها در انبارهای شرکت وجود دارد.

در بیمارستان‌ها، پزشکان با قرار دادن یک فیلتر هوا بر لوله این ماسک‌ها که تمام صورت را می‌پوشانند، امکان تصفیه 99.99 درصدی جریان هوای تنفسی کادر درمانی را فراهم می‌کنند. به‌علاوه با اتصال لوله کپسول اکسیژن به خروجی همین ماسک‌ها، پزشکان از این عینک‌های شنا، برای کمک به تنفس بیماران بدحال مبتلا به کووید-19 استفاده می‌کنند.

کرونا در اروپا| از ممنوعیت مراسم خاکسپاری در اسپانیا تا هشدار فرانسه درباره عوارض مرگبار درمان تجربیکرونا در اروپا|از افزایش بیماران کرونایی در ارتش آلمان تا ماسک اجباری در مجامع عمومی بلغارستانکرونا در اروپا| از اوضاع فاجعه‌بار بیماران در شرق فرانسه تا افزایش انفجاری مبتلایان در سراسر قاره سبز

 

فردریک بونیه، پزشک بیمارستانی در بلژیک می‌گوید استفاده از ماسک‌های دکتلون برای بیماران، راحت‌تر از ماسک‌های پزشکی است.

در بسیاری از شهرهای فرانسه، شهروندان این ماسک‌های غواصی خود را به بیمارستان‌ها اهدا می‌کنند.

هفته گذشته یک شرکت کوچک آلمانی اعلام کرد پس از چندین روز کار بدون وقفه، موفق به تولید فیلتر هوا از طریق پرینت سه‌ بعدی برای این ماسک‌ها شده است. فدریکو آکوستا، یکی از مهندسان این شرکت می‌گوید بعد از جدی شدن بحران کمبود ماسک، دکتر داوید کوهن از شیلی با وی تماس گرفت و برای نخستین بار ایده استفاده از ماسک‌های غواصی به جای ماسک‌های پزشکی را با وی در میان گذاشت.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بیمارستان ها جای ماسک ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه

فرامرز دهمرده رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه گفت:  این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد