Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:24:14 GMT

مشارکت ۶۸ درصدی مردم تبریز در غربالگری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۵۹۷

مشارکت ۶۸ درصدی مردم تبریز در غربالگری کرونا

محمد حسین صومی با اشاره به اینکه طرح غربالگری کرونا از طریق سامانه سلامت و با پیگیری مراکز بهداشت اجرا می شود، اعلام کرد: میانگین مشارکت مردم استان آذربایجان شرقی در این طرح ۸۲ درصد است.

وی با بیان ایینکه کارشناسان شبکه بهداشت با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، با شهروندان تماس گرفته و از آنان سووالاتی که مربوط به علائم ویروس کرونا می باشد را می پرسند، از مردم خواست پیشقدم شده و از طریق تماس با شماره ۴۰۳۰ یا ورود به سامانه اینترنتی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

salamat.gov.ir  در این طرح ملی مشارکت کنند.

وی با اعلام اینکه ۴۰۰ مرکز سلامت استان در ساعت اداری و ۶۰ مرکز هم بعداز ظهرها فعال هستند گفت: یک مرکز هم بزودی در قره ملک فعال می شود .

صومی با تاکید بر اینکه وظیفه شهروندان در شرایط کنونی در خانه ماندن و حضور نیافتن در اجتماعات است، اظهار کرد: بیرون آمدن از خانه در روز طبیعت نخسی سیزده را مضاعف می کند.

وی همچنین نسبت به تولیید و توزیع انفرادی ماسک هشدار داد و گفت: ماسک های استاندارد باید سه لایه و دارای یک لایه جاذب داخلی باشند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: قراردادن ماسک های تولید شده در گرمخانه ای با دمای بالای ۷۰ درجه سانتی گراد ضروری است  و در برخی موارد هم از اتوکلاو یا گاما برای ضد عفونی ماسک استفاده می شود.

وی همچنین با اعلام اینکه کیت هایی جدید آزمایش کرونا از هفته آینده وارد استان آذربایجان شرقی می شود، گفت: به این ترتیب امکان آزمایش روزانه تا یکهزار نفر در استان فراهم می شود.

صومی با اعلام ایینکه در زمان حاضر ۶۵۰ بیماری قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در استان همچنان صعودی است و وارد مرحله کاهشی نشده ایم.

برچسب‌ها ویروس کرونا تبریز غربالگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تبریز غربالگری ویروس کرونا تبریز غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵۷ درصدی در روز دوم انتخابات ریاست جمهوری روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از اقبال گسترده مردم این کشور در دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

پایگاه خبری اسپوتنیک شنبه شب به نقل از کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد در دومین روز رأی‌گیری سراسری انتخابات تا ساعت ۲۰.۱۹ به وقت محلی، ۵۷.۱۱ درصد از شهروندان روسیه آرا آنلاین و دستی خود را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری به صندوق‌های ریخته‌اند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که تا این لحظه مشارکت مردم در انتخابات به ۵۷.۱۱ درصد رسیده است.

بنا به بیانیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ۱۶۰ هزار مورد حمله در جایگاه‌های رأی‌گیری الکترونیکی از آغاز رأی‌گیری روسیه تاکنون به ثبت رسیده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد که ۸ تلاش عمدی برای آتش‌سوزی در مراکز رأی‌گیری در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته است.

فرایند رأی‌گیری روز یکشنبه (۱۷ مارس) به پایان خواهد رسید. بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در این دوره از انتخابات، یکصدودوازده میلیون و سیصدوده هزار نفر در داخل روسیه و یک میلیون و هشتصد نود هزار نفر از شهروندان این کشور در ۱۴۴ کشور جهان، می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

از بین ۴ نامزد نهایی انتخابات، ولادیمیر پوتین، که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است، بیشترین شانس را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری دارد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوماً از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوماً و رئیس حزب لیبرال دمکراتِ، و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه با ولادیمیر پوتین رقابت می‌کنند.

این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری روسیه است که فرایند اخذ رأی در ۳ روز انجام می‌شود.

کد خبر 6056774

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۲ درصدی سرقت از ابتدای سال تا کنون
  • مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات مجلس پیروزی بزرگی بود
  • غربالگری شنوایی کودکان در سلماس
  • فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز در فارس
  • البرز برای نخستین‌بار نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد
  • مشارکت بیش از ۷۰ درصدی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری
  • موسوی خوئینی‌ها: آنهایی که به خاتمی می‌تازند، غافل هستند که خودشان ضرر می‌کنند/آیا می‌شود از مشارکت ادعایی ۴۰ درصدی (با احتساب آرای باطله) خشنود بود؟
  • مشارکت ۶۰ درصدی مردم روسیه در روز دوم انتخابات/ افزایش حملات سایبری به سیستم‌های انتخاباتی
  • ‌ولایت مداری و حمایت از نظام‌ مهمترین دلیل مشارکت سمنانی ها در انتخابات
  • مشارکت ۵۷ درصدی در روز دوم انتخابات ریاست جمهوری روسیه