Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@09:21:14 GMT

درد دندان تان را با این گیاه آرام کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۶۲۳

به گزارش ایلنا، میخک اغلب به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه و سایر ادویه‌ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع گیاه به دلیل زیبایی خاصی که دارد امروز در بیشتر نقاط دنیا به عنوان گیاه زینتی پرورش داده می‌شود البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه و گرمخانه نگه داری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسانس میخک دارای اوژنول، کاربوفلین، الکل، بنزیلیک، بنزوات دموتیل، فورفوول و اتیلن است و  اوژونول که ماده اصلی میخک محسوب می‌شود، آرام کننده و ضد عفونی کننده ای است که از آن در دندان پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می‌شود.

خواص طبیعی گل میخک

خشک شده غنچه درخت از ۲ هزار سال پیش به عنوان ادویه به کار می‌رفته است. از نظر طب قدیم ایران میخک خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است.

برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک  یا روغن آن را روی دندان بمالید  یا در گوش بچکانید؛ این گیاه همچنین سکسکه را برطرف می‌کند.

میخک تقویت کننده مغز بوده و افراد که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند؛ این گیاه همچنین  از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده این عارضه است.

حالت تهوع و استفراغ را از بین می‌برد، به این منظور می‌توان ۲ قطره از اسانس میخک را در یک لیوان چکاند و نوشید یا از یک فنجان دم کرده میخک استفاده کرد تا سردرد تسکین پیدا کند همچنین ضعف اعصاب را درمان می‌کند؛ در برطرف کردن فلج و لقوه مؤثر است.

برای رفع تنگی نفس مفید است و جویدن آن بوی بد دهان را از بین می‌برد، ولی مراقب باشید که با زبان تماس نگیرد، زیرا باعث سوزش زبان می‌شود.

افرادی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند؛ مقوی معده و جهاز هاضمه است و کبد و کلیه را تقویت می‌کند.

افرادی که قطره قطره ادرار می‌کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند علاوه بر آن برای  تقویت رحم باید از ۴ گرم میخک، هر روز به طور مرتب استفاده شود.

میخک اشتها آور است و بدن را مقاوم می‌کند همچنین  ضد عفونی کننده بسیار خوبی است و می‌توان از آن به عنوان کمپرس برای شستشوی زخم‌ها استفاده کرد؛  برای گردش خون و قلب مفید است.

برای برطرف کردن درد‌های رماتیسمی ۳ تا ۴ قطره روغن میخک را با ۵ گرم روغن بادام مخلوط کرده و روی قسمت‌های دردناک بمالید؛ برای درمان کمر درد، چای میخک و یا ۲ قطر اسانس میخک را با آب گرم و یا چای مخلوط کرده و بنوشید.

 استفاده از میخک گرفتگی عضله را از بین می‌برد؛ نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا، گاز و درد معده را از بین می‌برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ضدعفونی میخک دندان درد بین می برد اسانس میخک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب «ادرار زنجره»؛ موضوعی که دانشمندان را کنجکاو کرده است

 فصل بهار به زودی فرا می‌رسد، پس اگر قصد رفتن به دل طبیعت را دارید بهتر است مراقب زنجره‌ها باشید، چون ممکن است از ادرار زنجره‌ها خیس شوید. این ویژگی غیرعادی زنجره‌ها به محققان کمک کرده تا باورهای رایج در مورد نحوه ادرار حشرات را رد کنند. 

به گزارش فرادید، مدت‌هاست محققان نسبت به نحوه ادرار زنجره‌ها سردرگم هستند و این سردرگمی فقط به دلیل عجیب و غریب بودن تماشای این منظره نیست. این منظره در تضاد با دو الگوی ادرار کردن حشرات است. به همین دلیل، تیمی از موسسه فناوری و تحقیقات «جورجیا تِک» تصمیم گرفته‌اند دلیل آن را بیابند. 

نخستین نظریه‌ای که بطور گسترده پذیرفته شده درباره نحوه غذا خوردن زنجره‌ها است. زنجره‌ها از شیره‌ی بافت چوبی گیاه تغذیه می‌کنند و بیشتر حشراتی که همین کار را انجام می‌دهند، برای صرفه‌جویی در انرژی بصورت قطره‌قطره ادرار می‌کنند. 

با این حال، در مورد زنجره‌ها، محققان دریافتند ادرار کردن بصورت قطره‌قطره در واقع انرژی را کمتر نگه می‌دارد. وقتی یک حشره تقویت‌شده مانند زنجره باشید، باید زیاد غذا بخورید و این به معنای ادرار کردن زیاد است، پس قطره‌قطره ادرار کردن، کار خسته‌کننده و سختی خواهد بود. از این گذشته، آن‌ها برای این مدل ادرار کردن (قطره قطره) به اندازه‌ی تولید صدای آزاردهنده‌شان، به انرژی نیاز خواهند داشت. 

نظریه دوم این است که حیوانات کوچکتر به روش قطره‌قطره ادرار می‌کنند، چون روزنه‌های دفع کوچک‌تری دارند، پس انرژی لازم برای شلیک جریان ادرار با سرعت بالا را ندارند. 

اِلیو چالیتا نویسنده این مطالعه می‌گوید: «قبلاً فهمیده بودیم اگر یک حیوان کوچک بخواهد فواره‌های آب از بدنش پرتاب کند، این کار برایش کمی چالش‌برانگیز خواهد شد، زیرا حیوان برای بیرون دادن مایع با سرعت بالا به انرژی بیشتری نیاز دارد. این موضوع به دلیل کشش سطحی و نیروهای چسبناک است.» 

اما از آنجا که زنجره‌ها حشرات بزرگ‌تری هستند، برای ادرار کردن به صورت پرتابی، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. چالیتا می‌گوید: «یک حیوان بزرگتر برای ادرار کردن به نیروی جاذبه و اینرسی متکی است.» 

از آنجا که به نظر می‌رسد زنجره‌ها کوچک‌ترین حیوانی هستند که به این شکل ادرار می‌کند، محققان بر این باورند که مطالعه چگونگی دفع در این حشرات می‌تواند کاربردهایی در دنیای واقعی داشته باشد و به طور بالقوه الهام‌بخش توسعه روبات‌ها و نازل‌های کوچک باشد. 

میریام اشلی راس، مدیر برنامه بنیاد ملی علوم ایالات متحده که بودجه این تحقیق را تامین کرده می‌گوید: «این تحقیق نشان می‌دهد حتی روشی که موجودات زنده از ادرار خود خلاص می‌شوند، می‌تواند اطلاعات جدیدی در مورد دینامیک سیالات در اختیار ما قرار دهد که زمینه‌ساز نوآوری در رباتیک نرم و روش‌های مدیریت مایعات در مقیاس‌های کوچک در تمام انواع تولیدات خواهد شد. چه کسی می‌دانست ما می‌توانیم از نحوه ادرار پرسرعت حشرات خیلی چیزها بیاموزیم؟!».

این مطالعه در نشریه علمی PNAS منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی»
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کَلپوره» یا «مریم نخودی»
  • مورد عجیب «ادرار زنجره»؛ موضوعی که دانشمندان را کنجکاو کرده است
  • راهکارهای نوین در عصب کشی دندان: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده
  • با این دمنوش‌ها حالت تهوع را درمان کنید
  • فواید برگ سنا برای پوست
  • تامین و توزیع بیش از ۵ میلیون واحد مکمل دارویی در خوزستان
  • سرماخوردگی شدید را با این گیاهان پرکاربرد، به راحتی درمان کنید
  • به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید
  • ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندان های از دست رفته