Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@11:58:31 GMT

رییس هیات نظارت بر انتخابات شیروان به علت کرونا درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۶۳۱

رییس هیات نظارت بر انتخابات شیروان به علت کرونا درگذشت

امین رضا مرآتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحوم خزایی حدود یکماه قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان بستری شده بود که سرانجام عصر دیروز جان باخت.

خزایی بیش از سه سال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیروان را بر عهده داشت.

 از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی، تاکنون ۳۷ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، فرمانده انتطامی اسفراین و فرمانده اسبق انتظامی شهرستان بجنورد از جمله جانباختگان این ویروس در خراسان شمالی هستند.  

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت ویروس کرونا خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره رییس دانشگاه تهران با یک استاد مدعی اخراج

به گزارش خبرنگار مهر، مناظره محمد مقیمی با ابراهیم بای سلامی عضو هیات علمی سابق دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران که مدعی بود بدون دلیل از دانشگاه تهران اخراج شده در تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران امروز برگزار شد.

رییس دانشگاه تهران در این مناظره گفت: ابراهیم بای سلامی می داند که اخراجی نیست، ایشان در آبان ۱۴۰۱ در یک‌ توییت اعلام کردند که کلاس های درسی را برگزار نمی کند، ما نمی توانیم به استادی که غیبت غیر موجه داشته باشد حقوق پرداخت کنیم.

محمد مقیمی تصریح کرد: در مهر ماه من از ایشان دعوت کردم که یک جلسه حضوری در خدمتشان باشیم و مشکلات موجود را حل کنیم اما ایشان درخواست داشت که پرونده‌شان در هیات تخلفات پیگیری بشود زیرا ادعا هایی دارد.

رییس دانشگاه تهران گفت: ابراهیم بای سلامی حکم هیات علمی دارد و اگر در هیات تخلفات ابهامات مربوط را رفع کند، پرونده ایشان به اخراج ختم نخواهد شد و همچنین در حال حاضر ارتباط این استاد با دانشگاه تهران به صورت کامل قطع نشده است زمانی که قصد داشتیم نشست های تخصصی دانشکده گردشگری را برگزار کنیم از ابراهیم بای سلامی به علت اینکه در زمینه گردشگری تجربه علمی و اجرایی داشت دعوت کردیم.

مقیمی: مشکل شما صلاحیت علمی است؛ بای سلامی: صلاحیت عمومی من رد شده است

مقیمی خطاب به بای گفت: مشکل صلاحیت ایشان علمی است در دانشگاه تهران وقتی یک استاد جذب هیات علمی می شود همه مدارک و فعالیت های علمی و تحصیلی فرد مورد بررسی قرار می گیرد و ایشان زمانی که به صورت پیمانی با دانشگاه تهران قرارداد بسته بودند مصوب شده بود که یک مقاله ISI بنویسند ولی ایشان تا الان یک مقاله معتبر نداشته اند، همچنین دوره دکتری ایشان به مدت ۲۰ ترم طول کشیده بود که این ها نشانه ضعف علمی این استاد است.

ابراهیم بای سلامی در ادامه مناظره گفت: صلاحیت علمی من رد نشده، صلاحیت عمومی من را رد کرده اید، من یک مقاله علمی داشته ام و برای پرونده من در هیات تخلفات هیچکدام از نهادها به من دلیل را اعلام نکرده اند و این کار بر خلاف شرع و قانون است.

وی افزود: من دوره کارشناسی از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شده ام و همچنین در دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده ام و برای دوره دکتری از دانشگاه تربیت مدرس به دانشگاه تهران با توافق دو دانشگاه انتقالی گرفته ام، دارای صلاحیت علمی کاملی هستم دلایل عدم حضور من در دانشگاه صلاحیت علمی نیست.

بای سلامی: دانشگاه تهران با شیوه قرون وسطایی اداره می شود

بای سلامی افزود: من معتقدم در حال حاضر دانشگاه تهران با شیوه قرون وسطایی اداره می شود در دانشگاه تهران نوعی از تفتیش عقاید راه افتاده است و آنچه اتفاق می افتد بر خلاف شرع و قانون است.

رییس دانشگاه تهران در پاسخ به صحبتهای بای در این باره افزود: در ارزیابی که دانشگاه تهران از طریق دانشجویان به دست آورده است امتیاز شما ضعیف و ۴/۴۶ ارزیابی شده است.

مقیمی: زمان فارغ التحصیلی تا جذب شما به فاصله چند روز بوده است!

وی با بیان اینکه شما در زمان مدیریت همفکران خود جذب هیات علمی دانشگاه تهران شده بودید، گفت: زمان فارغ التحصیلی تا جذب شدن شما در هیات علمی زمان بسیار کمی بوده است، شما در روز ۲۹ مهر سال ۱۳۸۳ از پایان نامه دکتری دفاع کرده اید و در تاریخ ۶ آبان ۱۳۸۳ جذب هیات علمی دانشگاه تهران شده اید فرایند جذب یک استاد هیات علمی باید به گونه ای باشد که حداقل یک الی دو سال زمان طی شود تا فضای رقابت و ارتقای علمی فراهم شود.

بای سلامی: اخراج اساتید نخبه کشی است

در ادامه بای سلامی گفت: شما به کدام قانون گزینش عدم صلاحیت عمومی و علمی من را اعلام می کنید؟ آنچه در فرایند اخراج اساتید رخ می‌دهد نخبه کشی است.

مقیمی در پاسخ گفت: شما شرط لازم برای هیات علمی دانشگاه تهران را تا الان کسب نکرده اید و از سال ۱۳۹۹ برای شما پایه ممتازی احراز نشده است و با توسل به نهادهای نظارتی به دانشگاه تهران برگشته اید، ما در دانشگاه تهران کاملا در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران مدیریت می کنیم. برخی نهادهای کشور وقتی یک جا از شما حمایت می کنند و در جای دیگر به ضرر شما رای می دهند شما باید هر دو حالت حمایت و ضرر را بپذیرید.

بای سلامی در پاسخ گفت: این مباحث کاملا کودکانه، خاله زنک بازی و دروغ است. با حضور در مناظره امروز ذهنیت من در خصوص مدیریت دانشگاه تهران کاملا تغییر پیدا کرد و برای جامعه دانشگاهی و دانشگاه تهران متاسفم هستم که با مدیریت شخص ضعیفی اداره می‌شود. من امروز برای بحث های کلان تر و بحث های مهم تر در این مناظره حضور پیدا کردم و با مستندات غیر واقعی و شایعات مواجه شدم، صلاحیت عمومی من رد شده است و صلاحیت علمی من هیچگونه مشکلی ندارد.

در ادامه مقیمی تصریح کرد: شما ممکن است برای دانشگاه علمی کاربردی مناسب باشید چون بیشتر در سابقه اجرایی فعالیت کرده‌اید و همچنین در زمانی که در دانشگاه تهران دانشجوی دکتری بودید هم زمان نمایندگی مجلس را بر عهده داشتید در حالی که یک دانشجوی دکتری باید بیشتر وقت خود را صرف پژوهش و تحصیل کند. در زمانی که در دانشگاه تهران تدریس می کردید هم زمان مدیر هلدینگ گردشگری بزرگی نیز بودید این در حالی است که یک استاد باید تمرکز بیشتری برای دانشکده و فضای علمی دانشگاه داشته باشد و سوابق اجرایی شما با این موضوع منافات داشت. ما فقط دلایل عدم صلاحیت علمی شما را می دانیم و مسئله این است که شما در سطح دانشگاه تهران دارای ضعف علمی هستید و صلاحیت علمی دانشگاه تهران را کسب نکرده اید.

مقیمی تاکید کرد: شما در خصوص صلاحیت عمومی باید از نهادهای امنیتی پاسخ بخواهید.

سلامی بای در آخر گفت: هیچ یک از موارد گفته شده و مستندات مورد قبول من نیست و تمام مستندات غیر واقعی را پیگیری خواهم کرد.

رییس دانشگاه تهران در هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری مهر آمادگی خود را برای شرکت در مناظره‌ای با اساتید مدعی اخراج اعلام کرد و گفت: «شما اگر یک مورد اخراجی اساتید پیدا کردید، به من معرفی کنید. آمادگی کامل دارم که یک جلسه با حضور رسانه‌ها برگزار کنم و با این استاد مدعی اخراج مناظره کنم.»

وی همچنین اظهار داشت: «در فضای مجازی عده‌ای را نام می‌برند که در دانشگاه تهران حق‌التدریس بوده‌اند - که عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هم نیستند - و بنا به دلایلی همچون عدم نیاز گروه، نمره پایین ارزیابی دانشجویی و یا در مواردی به علت مشکل اخلاقی، ادامه همکاری با آنها قطع شده باشد. اما در برخی رسانه‌ها می‌شنویم که می‌گویند ما به علت نقد سیاسی و یا گرایشات سیاسی، با آن‌ها قطع همکاری کرده‌ایم! من همین‌جا اعلام می‌کنم حاضرم اگر هر مدرس حق‌التدریس یا عضو هیأت علمی پیمانی بگوید که وی را به علت نقد سیاسی یا گرایش خاص سیاسی از دانشگاه تهران اخراج کرده‌اند، با حضور هر رسانه‌ای که استاد مدعی مشخص می‌کند، شخصاً نشست و مناظره برگزار کنم و ادعاهای استاد مربوطه را بر اساس مدارک و شواهد واقعی بررسی کنیم.»

متن کامل گفتگوی خبرگزاری مهر با محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران را می‌توانید در اینجا بخوانید.

کد خبر 6057125

دیگر خبرها

  • نحوه امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته در خانه‌تکانی عیدانه
  • ترافیک ۱۳نفره در انتخابات ریاست یک فدراسیون!
  • قاسم علی‌عسگری: کشتی تهران سال‌ها در رکود بود
  • پلمب ۶ کافی شاپ متخلف درشیروان
  • رییس هیات ورزش های روستایی مازندران انتخابات شد
  • مناظره رییس دانشگاه تهران با یک استاد مدعی اخراج
  • اعزام هیات ایران برای نظارت بر انتخابات روسیه
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • بزرگ‌ترین دغدغه خراسان شمالی آبرسانی است/ تأمین اقلام اساسی نوروز در استان
  • تائید صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی