Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امام خمینی(ره) با اشاره دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه گفت: طرحی با عنوان پسماند‌های دیجیتال در دانشگاه در حال اجرا است که در این طرح از قطعات وسائل دیجیتالی غیر قابل مصرف استفاده می‌شود.

مهدی زندیه، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به رتبه دانشگاه در موسسه تایمز گفت: خوشبختانه جهش خوبی در موسسه تایمز داشته‌ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این دانشگاه در بین ۴۰ دانشگاه ایران و با کسب رتبه ۶۰۱-۸۰۰، برای اولین بار در رتبه‌بندی جهانی تایمز قرار گرفت که این امر ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه را نشان می‌دهد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امام خمینی (ره) با اشاره به دستاورد‌های دانشگاه در حوزه پژوهشی و فناوری تصریح کرد: در این راستا، کسب رتبه ۸ در بین دانشگاه‌های کشور در گروه فنی و مهندسی در رتبه بندی بین المللی The Times ۲۰۲۰ بر اساس رتبه بندی بین المللی تایمز با موضوعات مهندسی و فناوری و همچنین حضور دانشگاه در بین رتبه ۱۲-۸ دانشگاه‌های کشور و ۵۰۰-۴۰۱ دانشگاه‌های جهان از پیشرفتهای دانشگاه محسوب می شود.
وی در ادامه افزود: کسب رتبه ۱۶-۲۰ در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه بندی ISC بر اساس نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، مربوط به سال ۹۷-۹۶ از دیگر دستاوردهای ماست، در صورتی که در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ دانشگاه در رتبه ۳۸ قرار داشت.
زندیه در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام موسسه کلاریویت آنالیتیکس (Clarivate Analytics)، در چهار سال (۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸) نام سعید عباس بندی، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفت.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد:همچنین بر اساس اعلام موسسه کلاریویت آنالیتیکس (Clarivate Analytics)، الیاس شیوانیان، عضو هیئت علمی گروه ریاضی و معاون پژوهشی دانشکده علوم پایه دانشگاه، در سال ۲۰۱۹ در بین یک درصد داوران برتر جهان قرار گرفت.
وی با اشاره به کسب موفقیت تیم رباتیک و هوش مصنوعی در مسابقات افزود: این تیم در چهاردهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی کشور در سال ۲۰۱۸، توانست ۲ نشان طلا و نقره را کسب کند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امام خمینی (ره) با اشاره به دستاورد‌های دانشگاه در بومی سازی علم تاکید کرد: دانشگاه مرکز رشد خیلی خوبی داردو شرکت‌های زیادی در این مرکز فعالیت می‌کند. در این راستا، یکی از این دستاورد‌ها پروژه تحقیقاتی که از سوی رئیس دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی صورت گرفت، طرحی در مورد پسماند‌های دیجیتال است. هر وسیله دیجیتالی که خراب یا دور انداخته می‌شود، قطعات مورد استفاده مجدد قرارمی گیرید و اگر قرار به معدوم شدن این وسائل باشد به روش‌های بهداشتی و صنعتی انجام می‌شود تا مراقب محیط زیست و مسائل بهداشتی کشوری باشیم.  

وی در ادامه گفت: این طرح به وزارت علوم تحقیقات ارجاع داده شده و جزو طرح‌های برتر کشوری محسوب شده. از طریق وزارت علوم به استان‌های مختلف معرفی شده و ما میزبان تعداد زیاد پسماند زباله دیجیتال هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امام خمینی موسسه تایمز رتبه بندی دانشگاه ها معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دانشگاه امام خمینی بین المللی رتبه بندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری پژوهشگاه دانشگاه هایتک کرمان منصوب شد

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، طی حکمی سیدروح اله ثمره هاشمی به سمت سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری پژوهشگاه این دانشگاه منصوب کرد.

به گزارش گروه استان خبرگزاری دانشجو، حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، طی حکمی سیدروح اله ثمره هاشمی به سمت سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری پژوهشگاه این دانشگاه منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر سیدروح اله ثمره هاشمی

با سلام و احترام


 با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی و به پیشنهاد رئیس محترم پژوهشگاه، به موجب این ابلاغ به سمت "سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری" پژوهشگاه منصوب می‌شوید.

برنامه ریزی امور پژوهشی و فناوری و نظارت بر حسن اجرای امور، برنامه ریزی جهت بازنگری و در صورت لزوم اصلاح آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های پژوهشی، برنامه ریزی جهت گسترش فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری، برنامه ریزی جهت توسعه کیفی پژوهش‌ها و طرح‌های پژوهشی بیرونی با توجه به اثربخشی اقتصادی پژوهش ها، همکاری مشترک با مراکز پژوهشی و سازمان‌های مرتبط از اهم وظایف جنابعالی می‌باشد. امید است با توکل به خداوند متعال و جلب مشارکت اعضای محترم هیات علمی، پژوهشگران و کارشناسان محترم در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.

دیگر خبرها

  • معیار‌های جدید رتبه بندی دانشگاه‌های کشور در ۶ حوزه تصویب شد
  • اجرای پویش خانه‌تکانی با موضوع مصرف بهینه آب در بندر امام خمینی
  • چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران با توجه به رویکردهای برنامه هفتم توسعه تدوین و نهایی شد
  • سیمای دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC)
  • تصویب معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC)
  • معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) تصویب شد
  • معیارهای جدید رتبه بندی ملی دانشگاه های کشور (ISC) تصویب شد
  • دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام قرار گرفت
  • سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری پژوهشگاه دانشگاه هایتک کرمان منصوب شد