Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:52:37 GMT

ورود به عرصه‌های جنگلی و مرتعی کرمان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۷۶۱

ورود به عرصه‌های جنگلی و مرتعی کرمان ممنوع شد

مهدی رجبی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا به دستور فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور و تاکید ستاد پیشگیری و مقابله با این ویروس در راستای کمک به حفظ سلامت عمومی جامعه و سلامت شهروندان از تردد بی مورد در عرصه های جنگلی و مرتعی استان کرمان در ایام باقیمانده تعطیلات نوروزی و بخصوص در روز طبیعت ۱۳ فروردین ماه خودداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در صورت مشاهده افراد در عرصه های جنگلی و مراتع با آنها برخورد قانونی خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده ورود افراد به عرصه های جنگلی و مرتعی استان کرمان مراتب را با شماره تماس ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به کارشناسان این مجموعه اطلاع رسانیی کنند.

وی تاکید کرد: کارشناسان حوزه منابع طبیعی از طریق شماره تلفن اعلام شده به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش های ارسالی در حوزه منابع طبیعی هستند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان منابع طبیعی پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان منابع طبیعی خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان منابع طبیعی عرصه های جنگلی منابع طبیعی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

به گزارش قدس خراسان، امیر زمانی مقدم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی در این شهرستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلی‌متر بوده است بندهای خاکی و سنگ و ملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع پایداری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش بلایای طبیعی و کنترل سیل و رسوبات، نفوذ آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به حوزه ملی و آبخیز اختصاص دارد، گفت: تخصیص اعتبارات و مشارکت مردم می‌تواند تعداد پروژه‌های آبخیزداری در قوچان را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری