Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کشورهای اروپایی درگیر با ده‌ها هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا،‌ برای تامین تجهیزات درمانی و حفاظتی از پزشکان و پرستاران به شدت در مضیقه هستند، هفته گذشته کادر درمانی یک بیمارستان در شمال ایتالیا از ماسک‌ (عینک‌)‌های غواصی آماتور ساخت شرکت دکتلون برای رساندن اکسیژن به بیماران و حفاظت از کادر درمانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهکار در فرانسه و بلژیک هم به کار گرفته شده است.

این ماسک‌ها که پیش از این به قیمت حدود ۲۵ یورو در فروشگاه‌های دکتلون به فروش می‌رسید در حال حاضر از سوی این شرکت تنها به بیمارستان‌ها داده می‌شود. دکتلون روز سه‌شنبه ۳۱ مارس اعلام کرد تاکنون ۲۵۰ سفارش از مراکز درمانی دریافت کرده است و در مجموع ۳۰ هزار عدد از این ماسک‌ها در انبارهای شرکت وجود دارد.

در بیمارستان‌ها، پزشکان با قرار دادن یک فیلتر هوا بر لوله این ماسک‌ها که تمام صورت را می‌پوشانند، امکان تصفیه ۹۹/۹۹ درصدی جریان هوای تنفسی کادر درمانی را فراهم می‌کنند. به‌علاوه با اتصال لوله کپسول اکسیژن به خروجی همین ماسک‌ها، پزشکان از این عینک‌های شنا، برای کمک به تنفس بیماران بدحال مبتلا به کووید-۱۹ استفاده می‌کنند.

فردریک بونیه، پزشک بیمارستانی در بلژیک می‌گوید استفاده از ماسک‌های دکتلون برای بیماران، راحت‌تر از ماسک‌های پزشکی است.

در بسیاری از شهرهای فرانسه، شهروندان این ماسک‌های غواصی خود را به بیمارستان‌ها اهدا می‌کنند.

هفته گذشته یک شرکت کوچک آلمانی اعلام کرد پس از چندین روز کار بدون وقفه، موفق به تولید فیلتر هوا از طریق پرینت سه‌ بعدی برای این ماسک‌ها شده است. فدریکو آکوستا، یکی از مهندسان این شرکت می‌گوید بعد از جدی شدن بحران کمبود ماسک، دکتر داوید کوهن از شیلی با وی تماس گرفت و برای نخستین بار ایده استفاده از ماسک‌های غواصی به جای ماسک‌های پزشکی را با وی در میان گذاشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بیمارستان شیوع کرونا ماسک اکسیژن بیمارستان ها ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد