Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@15:26:59 GMT

نامه AFC درباره انتخاب دبیرکل خلاف رویه است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۸۸۷

نامه AFC درباره انتخاب دبیرکل خلاف رویه است

یک کارشناس حقوقی با انتقاد از اقدام AFC در به رسمیت نشناختن انتصاب دبیرکل جدید گفت: نگارش این نامه آن هم در ابعاد بین المللی فوتبال حاکی از بی‌اطلاعی کنفدراسیون آسیا از نحوه اداره این تشکیلات است.

به گزارش مشرق، در پی انتخاب مهدی محمدنبی به  عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون ایران اعلام کرده از طریق رسانه‌ها متوجه شده است که دبیر کل جدید در هیئت رئیسه انتخاب نشده و همچنین از عضویت در هیات مدیره پرسپولیس استعفا نکرده است، لذا این انتخاب مطابق مفاد اساس‌نامه نیست و مورد قبول این نهاد نمی‌ باشد و کپی این نامه را هم برای فیفا ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال گفت: نگارش این نامه آن هم در ابعاد بین المللی فوتبال حاکی از بی‌اطلاعی کنفدراسیون آسیا از نحوه اداره این تشکیلات است چرا که آرای صادر شده از سوی دادگاه داوری ورزش واقع در لوزان سوئیس براساس ایجاد وحدت رویه برای اداره فوتبال است و این دادگاه در بخش آرای مربوط به مدیریت فوتبال  (governance) در سال ۲۰۱۳ طی رای شماره 2013/ A/3254  می‌گوید «حتی اخباری که روی وب سایت رسمی فیفا منتشر می‌شود به عنوان تصمیم فیفا تلقی نمی گردد».

بیشتر بخوانید:

واکنش فدراسیون فوتبال به شایعه حضور غیرقانونی نبی


وی با انتقاد از اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا در به رسمیت نشناختن انتصاب دبیرکل جدید براساس اخبار رسانه‌ها افزود: حال چطور کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته‌های رسانه‌ای را به عنوان تصمیم فدراسیون ایران پذیرفته است. این موضوع به این مفهوم است که این کنفدراسیون آداب بین المللی کنترل واحدهای زیرمجموعه خود را نمی‌داند و در این کار از اصول اداره تشکیلات عدول کرده است.
این کارشناس حقوقی فوتبال خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه آیا انتصاب دبیر کل جدید یا سرپرستی دبیرکلی در هیات رئیسه انجام شده یا نشده یا اینکه دبیرکل جدید از هیئت مدیره پرسپولیس استعفا داده یا نداده، این نامه کنفدراسیون آسیا به فدراسیون ایران حاکی از بی اطلاعی آنها از اداره بین المللی تشکیلات فوتبال است چون آنها حق ندارند آنچه را که رسانه ها درج می کنند، مبنای تصمیمات و قضاوت خود قرار دهند، بلکه عاقلانه بود که ابتدا طی نامه‌ای شبیه کارهایی که فیفا می‌کند در رابطه با این دو مورد از فدراسیون ایران سوال می کردند و سپس نظر می‌دادند؛ نه اینکه با قاطعیت در نامه خود با استناد به رسانه ها تصمیم بگیرند.
نصیرزاده اظهار کرد: کاش کنفدراسیون فوتبال آسیا همین مصاحبه را هم بخواند و یاد بگیرد که نباید از طرف  کنفدراسیون اینطور نامه بنویسند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید هوشنگ نصیرزاده دبیرکل فدراسیون فوتبال مهدی محمدنبی کنفدراسیون فوتبال آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون ایران بین المللی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی رسیده و جالب اینکه در بین 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی خبری از ژاپن نیست و 3 تیم از منطقه آسیای مرکزی هستند تا تنها تایلند باشد که توانسته خودش را از منطقه جنوب شرقی آسیا به این مرحله برساند.

در این بین رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن کنایه‌ای هم به مهدی رئیس فدراسیون فوتبال ایران و حضورش در ریاست کمیته فوتسال آسیا را دلیل بر رشد این رشته در منطقه آسیای میانه توصیف کرده است. جالب اینکه رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در یک مصاحبه دیگر افغانستان که توانست در جام ملت‌های آسیا 2024 برای اولین مرتبه به این مسابقات راه پیدا کند و سپس اولین صعود خود را نیز با یک مربی ایرانی تجربه کرد، تیم دوم ایران خوانده است.

هر چه هست رشد فوتبال و فوتسال در منطقه آسیای مرکزی طی سال‌های اخیر ملموس بوده و پس از نتایجی که تیم‌هایی نظیر تاجیکستان در جام ملت‌های فوتبال آسیا کسب کردند، حالا حضور 3 تیم از منطقه کافا حسابی مورد توجه اهالی فوتبال در آسیا قرار گرفته و البته با حسادت کشورهای جنوب شرقی آسیا و در راس آنها ژاپن به عنوان جدی‌ترین رقیب ایران در فوتسال طی سال‌ها و دهه‌های اخیر نیز همراه شده است.

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول