Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیم یارمحمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» گفت: کشورمان در محاصره اقتصادی قرار دارد و راهکار شکستن این حصر، اقتصاد خودکفا،  توانمند شدن و توسعه  صنعت است  تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته هم شعارهایی را در قالب‌های  اقتصادی ابلاغ فرمودند و این موضوع مسئولان را برآن داشت که به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور در تمام زمینه‌ها توجه و از آنها استفاده کنند؛ در این راستا باید بیش از پیش کشاورزی، صنعت خرد، صنعت نیمه سنگین کشورمان دگرگون شود تا توان رقابت با تولیدات خارج را هم داشته باشیم.

یارمحمدی ادامه داد: برای عمل به شعارهای سال که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می شوند و رونق تولید باید به صنعت و چرخه‌های تولید کشور توجه می‌شد، دولت هم بر اساس احکام ابلاغی توسط مقام معظم رهبری باید سیاست خود را تغییر می‌داد که البته این اتفاق افتاد و اکنون هم مبالغ خوبی را برای عملیاتی شدن توسعه تولید اختصاص داده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم حصر اقتصادی موجود و مشکلاتی که استکبار برای کشور  به وجود آورده، توانسته‌ایم برخی از صنایع خود را سر پا نگه داریم و همچنان به کیفیت تولیدات کشور اندیشیده شود، چراکه توان و قدرتش را داریم و  تنها باید خودمان را باور کنیم.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولیدکنندگان کشور باید به خودباوری برسند و اگر در زمینه تولید مشکلاتی در بعد قانونی و بودجه‌ای دارند، باید دولت و مجلس به آن رسیدگی کنند تا مشکلات این عزیزان حل شود، بنابراین اگر مشکل قانونی در مجلس در زمینه تولید وجود دارد، آن را در قالب لایحه بیاورند و اگر لازم باشد کمیسیون‌های مربوطه خود مجلس طرح‌هایی را تهیه کنند تا در راستای تولید حرکت های خوبی را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:همکاری قوا برای رسیدن به «جهش تولید» لازم است/ دولت باید تولید را به بخش خصوصی بسپارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس ویروس کرونا جهش تولید کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دو سال گذشته، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در زمینه سلامت به استان وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: سلامتی یک نعمت بزرگ الهی است، انسان تا بیمار نشود قدر سلامتی را نمی‌داند. در هفته سلامت باید به صورت جدی به این موضوع پرداخت.

وی گفت: نتایج مهم انقلاب اسلامی بهبود شاخص‌های سلامت بود، قبل از انقلاب شاهد حضور پزشکان بنگلادشی، هندی و پاکستانی در کشور بودیم اما بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در حیطه پزشکی خودکفا شد و معیارهای سلامت در کشور ارتقا پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در دولت سیزدهم هم گام‌های خوبی در زمینه ارتقای سلامت برداشته شد. یکی از چالش‌های سلامت در این دولت، کرونا بود که به خوبی مدیریت شد. خوشبختانه در این دولت اعتبارات خوبی به همه استان‌ها در حوزه سلامت تخصیص داده شده است.

حیدری با بیان اینکه در این دو سال هزار و 500 میلیارد تومان تجهیزات در زمینه سلامت به استان وارد شده است، افزود: هزار و 100 میلیارد تومان غیر از تجهیزات در خصوص توسعه بهداشت و درمان در سفر اول رئیس جمهور به استان اختصاص یافت. برای بیمارستان هاجر 200 میلیارد تومان مصوب شد که 384 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و این خوب است.

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: یکی از وزارتخانه‌هایی که پرجمعیت است آموزش و پرورش بوده که آموزش سواد سلامت در این حیطه بسیار نتیجه‌بخش است. جلب مشارکت مردمی در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است و باید افراد دلسوز را تشویق به ایجاد تشکل‌های مردمی در حوزه سلامت کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های خیرین به منظور توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سطح استان‌ها، استفاده از فرصت‌ مولدسازی و توسعه بخش خصوصی در زمینه سلامت بسیار کمک‌کننده است و می‌تواند زیرساخت‌ها را ارتقا داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت ضعیف است، ادامه داد: باید حداقل در هفته سلامت اطلاع‌رسانی به خوبی شکل گیرد و ظرفیت هنرمندان در این زمینه استفاده کرد و فرهنگ سلامت را ترویج کنیم.

وی با تأکید بر مبارزه با پدیده زیرمیزی، خاطرنشان کرد: متأسفانه دریافت زیرمیزی توسط برخی از پزشکان، این شغل را زیر سؤال برده است که باید اقدام ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد. توانمندسازی مستمر خانواده‌ها با همکاری دستگاه‌ها در حوزه بهداشت روانی و سلامت باید دنبال شود.

حیدری خاطرنشان کرد: باید برچسب را از روی کسانی که اختلالات روانی دارند برداشت و در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد. باید قانون انطباق را پیاده‌سازی کرد تا امنیت خاطر در بیماران ایجاد کرد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی
  • ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری