Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نوری از راه‌اندازی و فعالیت ۶ کتابخانه درون مدرسه‌ای در مناطق کم برخودار شهری و روستایی استان زنجان توسط کانون استان خبر داد

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان استان زنجان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان زنجان اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی و سیاست‌های کلان برنامه‌ریزی کانون در سطح کشور اجرای فعالیت کتاب محور با رویکرد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد، که این امر در چند سال اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته است، به طوری که کانون استان توانسته است با اعتبار اندک گام‌های بزرگی در راه ترویج کتاب و کتابخوانی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان که مخاطبان و سرمایه‌های  اصلی این سازمان هستند بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا نوری افزود: در کنار فعالیت‌های گسترده 17 مرکز ثابت و 13 کتابخانه‌های سیار و پستی استان که در بیش از ۲۰۰ منطقه روستایی و مناطق شهری استان زنجان خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌کند، راه‌اندازی کتابخانه‌های درون مدرسه‌ای به عنوان یک طرح توسعه محور فرهنگی، در اولویت و سیاست‌های کاری کانون استان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: این طرح با اهداف توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در مناطق کم برخودار در راستای عدالت محوری، مطالبات خانواده‌ها، غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در قالب امداد فرهنگی  صورت پذیرفته است که برای اولین بار در سطح کشور در نوع خود تحسین بر انگیز بود که با تعداد کثیری از کتاب‌ها که از لحاظ محتوا توسط نویسنده‌های مطرح کودک و نوجوان کشور و جهان به نگارش در آمده و چاپ شده است و در قفسه کتابخانه‌های درون مدرسه‌ای جا گرفته است.

 

نوری تصریح کرد: تا کنون از هیچ نهادی برای تجهیز و راه‌اندازی، هزینه و کمکی دریافت نکرده‌ایم بلکه با امکانات اندک با همت والای همکاران و حمایت‌های مدیر عامل در تهران و معاونین توانستیم گام‌های کوچک اما تاثیرگذار برداریم.

 

این مقام مسؤول افزود: این ۶ کتابخانه درون مدرسه‌ای در سه منطقه کم برخودار شهری زنجان ( گلشهر،  بی سیم ، خاندره)، روستای قویی از توابع شهر گرماب، روستایی دستجرده ( شهرستان طارم )، روستای مشکین ( منطقه قره پشتلو ) وجود دارد که مورد بهره‌برداری دانش‌آموزان این مناطق و مدارس مورد اشاره قرار گرفته است  تا دانش‌آموزان بتوانند در ایام فراغت خود از این امکانات بهره‌مند شوند.

 

نوری درپایان از همه خانواده درخواست کرد با ثبت‌نام کودکان و نوجوانان خود در مراکز کانون که در همه شهرستان‌های استان شعبات متعدد دارد از فعالیت‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری، ادبی،  قرآنی و علمی که توسط مربیان و کارشناسان خبره کانون استان انجام می‌شود بهره‌مند شوند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افتتاح کتابخانه درون مدرسه ای کانون استان استان زنجان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: سال جاری موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم، یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی افزود: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند؛ این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

طریفی حسینی تاکید کرد: بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاهی به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهر برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 745389

دیگر خبرها

  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان