Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:44:11 GMT

بهبودی ۹۴۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۲۱۱

بهبودی ۹۴۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صومی شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد آخرین اخبار مبتلایان به کرونا را ارائه کرد و گفت: با افزوده شدن ۸۱ نفر در روز سه شنبه تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به یک هزار و ۶۱۸ نفر رسید.

صومی با اشاره به اینکه ۹ درصد بستری شدگان فوت کرده‌اند، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که ۲۰ درصد مبتلایان در بیمارستان بستری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس تا کنون ۴۶۸۶ مورد مشکوک به کرونا بستری شده‌اند، اما در حال حاضر فقط ۶۵۰ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

صومی اظهار داشت: در روز سه شنبه ۹ بیمار کرونایی فوت کردند و آمارِ فوتی‌های کرونا در استان به ۱۵۷ نفر رسید.

وی گفت: هفت نفر از کادر درمان استان بستری هستند و بقیه نیز در خانه بستری شده‌اند و بعد از اتمام دوره درمان بر سر کار خود بازگشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز داشت: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا و سینا آماده مقابله با کرونا هستند. ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم. البته هنوز ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در استان پر نشده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سراب، مرند، شبستر، میانه، مراغه، تبریز و اهر بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

صومی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده‌اند.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

کد خبر 4890091

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز شیوع کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان سال جهش تولید سیلاب طرح غربالگری بارش باران شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی تردد وسایل نقلیه ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید راد در بیمارستان بستری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید راد از جمله بازیگران قدیمی سینمای ماست که بازی‌هایش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف از جمله: عقاب‌ها و دوئل هرگز از یادمان نمی‌رود.

به گزارش ورزش سه، راد علاقه فراوانی هم به فوتبال داشته و هرگز پرسپولیسی بودن خودش را کتمان نکرده است. البته او رابطه بسیار خوبی هم با استقلالی‌ها دارد و در دوران بیماری ناصر حجازی فقید بارها بر بالین اسطوره استقلال حاضر شد به همین خاطر هواداران آبی هم همیشه حرمتش را نگاه داشته‌اند.

سعید راد چند روز قبل دچار شکستگی از ناحیه پا شد و به همین خاطر در بیمارستان بستری شد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888484

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید