Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:13:44 GMT

تمدید ۱۱۰ پروانه استاندارد در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۲۶۱

تمدید ۱۱۰ پروانه استاندارد در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل استاندارد استان کردستان، از تمدید ۱۱۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات مشمول استاندارد اجباری و دارای پروانه استاندارد تشویقی در سال ۹۸ خبر داد.

ژیلا یزدانی امروز(۱۳ فروردین) اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۱۰۶ پروانه استاندارد اجباری و ۴ پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی استان کردستان تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمدید پروانه استاندارد تنها برای واحدهایی امکان‌پذیر است که در مدت سه ساله اعتبار پروانه دارای استمرار کیفیت باشند و در بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌های مستمر انجام شده، عدم انطباق آنها کمتر از حد مجاز باشد.

 مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد: بیشترین تمدید پروانه مربوط به  شهرستان سنندج با ۳۲ تمدید بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان، یزدانی عنوان کرد: در شهرستان‌های سقز، قروه، دهگلان و بیجار به ترتیب ۲۱، ۱۴، ۱۲ و ۷ تمدید پروانه داشته‌ایم، در صورتی‌که در شهرستان‌های بانه و مریوان هرکدام ۹ پروانه و همچنین شهرستان‌های دیواندره و کامیاران نیز هر کدام ۳ پروانه استاندارد تمدید شده است.

وی تاکید کرد: تعداد ۲۵ پروانه تعلیق شده، در سال گذشته با رفع نواقص و نتیجه آزمون منطبق با استاندارد آنها، رفع تعلیق شدند.

دریافت پروانه استاندارد  ۹۲ فرآورده در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در سال ۹۸، تعداد ۷۰ پروانه استاندارد و ۲۲ مجوز برای فرآورده های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی استان کردستان صادر شد.

یزدانی با اشاره به واحدهایی که موفق به اخذ پروانه استاندارد شدند، عنوان کرد: بیشترین پروانه صادره با تعداد ۱۷ پروانه و ۵ مجوز مربوط به شهرستان سنندج بوده است که بعد از آن، شهرستان سقز با ۱۱ پروانه و ۶ مجوز، بیشترین صدور پروانه را داشته است.

وی ذکر کرد: در شهرستان دیواندره، بانه و کامیاران نیز به ترتیب ۹ پروانه و شش مجوز، هشت پروانه و دو مجوز و هفت پروانه استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ تعداد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد و مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد بیشتری داشته است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های قروه و دهگلان به ترتیب پنج پروانه و ۲ مجوز و ۴ پروانه و ۳ مجوز جدید استاندارد صادر شده است.

وی در پایان یادآور شد: در شهرستان‌های مریوان و سروآباد نیز به ترتیب پنج و سه پروانه استاندارد جدید صادر شده است، همچنین کمترین صدور پروانه مربوط به شهرستان بیجار با تعداد یک پروانه و دو مجوز جدید بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندارد مدیرکل استاندارد پروانه استاندارد استاندارد استان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • تبدیل بیش از ۴۰۱ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی