Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگوی رادیویی در برنامه «فرش بفنشه» رادیو ایران اظهار کرد: حتی اگر شرایط ویژه امسال حاکم نمی بود، ما همیشه در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی سرکار حاضر هستیم. هر مأموریتی که برای پلیس راهنمایی و رانندگی باشد همکاران در درون و برون جاده‌ها به انجام وظیفه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه درباره تمهیدات پلیس در روز طبیعت تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم توسط پلیس انجام شده است. این ایام امسال متفاوت شده است. امسال باید مناسبت‌ها را مثل دید و بازدیدها، سفرها و روز طبیعت تعطیل کنیم و فکر کنیم که سال ۹۸ به جای ۱۲ ماه ۱۴ ماه بوده است. وقتی این ایام بگذرد و این مشکلات مرتفع شود می‌توان به راحتی به سفر و طبیعت رفت. مردم این ایام را خوب همراهی و همکاری کردند با پرسنل پلیس راه در جاده‌ها و ورودی و خروجی شهرها، به جز یک تعداد قلیلی که دنبال این هستند که هرطور شده هنجارشکنی کنند که با این افراد برخورد خواهد شد. اما اکثریت مردم همراه و همدل هستند. این طرح شامل روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت هم می‌شود اما با یک شرایط ویژه‌تر. در این روز از ابتدای صبح همه همکاران در محل‌های خدمتی تعیین شده شأن حضور پیدا می‌کنند. از قبل هماهنگ شده است با شهرداری. همه تفرجگاه‌ها و پارک‌ها با موانع بسته است. کسی اجازه ورود ندارد و نباید تردد کنند. حتماً هم مردم همراهی خواهند کرد. حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تیم گشتی در شهرها گذاشته ایم فقط برای کنترل این موضوع، ۲ هزار و ۵۰۰ موتور سوار مسئول این کار خواهند بود. ۴ هزار نفر فقط نیروی راهنمایی رانندگی به صورت پیاده مستقر خواهند بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور بیان کرد: اگر کسی توجه نکند و توقف‌ها و ترددها انجام شود حتماً برابر با قانون با آنها برخورد خواهیم کرد. کسی که بومی شهری است می‌تواند در این شهر تردد کند اما مسئله اینجاست که داخل شهر الان به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. مردم داخل شهر تردد می‌کنند و مشخص است که اکثر این ترددها واقعاً جزو ترددهای ضروری نیست. اینجاست که ما نگران می‌شویم. کسانی که در روز طبیعت بیرون می آیند زنجیره بیماری را گسترش می‌دهند و این جرم است و خطر بزرگی برای دیگران ایجاد می‌کنند. مردم در روز ۱۳ فروردین به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا بتوانیم این روز را همه در خانه بمانیم الا نیروهای خدماتی، بهداشتی، ترافیکی. نیروهایی که باید باشند و مجبور هستند حضور داشته باشند. همه بوستان‌ها تعطیل هستند. حتی اگر یک مسئولی بخواهد بوستانی را باز کند که قطعاً بازنخواهد کرد برخورد خواهد شد.

سرهنگ جهانی در پایان این برنامه گفت: همه میدان‌های کوچک شهر هم تحت نظارت و کنترل پلیس است. به هیچ وجه اجازه هیچ گونه تجمعی را نخواهیم داد. البته نه تنها پلیس راهنمایی رانندگی سایر همکاران ما در بخش‌های انتظامی همراه ما هستند. هیچ کس نباید در هیچ پارکی چه بزرگ یا کوچک، تفرجگاه، توقفگاه یا کنار رودخانه مستقر شوند.

کد خبر 4890115 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو ایران پلیس راهور روز طبیعت ویروس کرونا شیوع کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل نیروی انتظامی پلیس راهور دستگیری سارق سیدابراهیم رئیسی سازمان هواشناسی قوه قضاییه نوروز شهر تهران ماسک طبی روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود

شهردار کرمانشاه گفت: بررسی طرح احداث پیاده‌راه نوبهار اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است که با توجه به رویکرد در توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور و با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تجاری موجود در محدوده بلوار نوبهار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _ چهارشنبه بیست و نهم فروردین _ در سی‌امین جلسه شورای ترافیک شهر کرمانشاه در خصوص اجرای طرح تبدیل بلوار نوبهار به پیاده‌راه، اظهار کرد: بررسی طرح احداث پیاده‌راه نوبهار پس از مطالعات کارشناسی و بررسی معابر جایگزین، اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است که با توجه به رویکرد در توسعه حمل‌و نقل انسان‌محور با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، تجاری موجود در محدوده بلوار نوبهار در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه پس از مطالعات اولیه توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و دریافت نظرات مشاور طرح جامع شهر کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: پیاده‌راه کردن معابر خود تابع ضوابطی است که مهم‌ترین آن امکان‌سنجی پیاده‌راه کردن معبر مورد مطالعه است، به این معنا که حتی با وجود جاذبه‌های پیاده‌روی برای عابران پیاده، در صورتی که برای وسایل نقلیه مسیر جایگزینی از طریق معابر موازی وجود نداشته باشد، بحث پیاده‌راه کردن آن معبر منتفی خواهد بود.

نوروزی اضافه کرد: در این طرح بلوارهای آل‌آقا، گلشن، کوکب رشیدی و خیابان تعزیرات به عنوان مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی و پس از جانمایی پارکینگ خودروها به عنوان یکی از مدهای حمل‌ونقل در نظر گرفته می‌شود، به نحوی که وجود معابر مناسب برای تردد عابران پیاده که بتوان آن را به عنوان پیاده‌راه در نظر گرفت در بسیاری از نقاط می‌تواند سبب توجه روزافزون مردم به این مدل شود و با کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، شرایط تردد وسایل نقلیه در معابر هم‌جوار آن را بهبود ببخشد.

شهردار کرمانشاه گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت در تردد خودروها طی روزهای اخیر، اجرای علائم ترافیکی، فلش‌های یک‌طرفه و دوطرفه خط‌کشی محوری در خیابان‌های اصلی سطح شهر کرمانشاه توسط عوامل اجرایی واحد معاونت ترافیک این شهرداری انجام شده است.

نوروزی افزود: این اقدامات با هدف ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، حرکت رانندگان میان خطوط، افزایش ضریب ایمنی، بهبود وضع ترافیکی شهر و روان‌سازی ترافیکی در خیابان‌های سطح شهر کرمانشاه عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در خیابان‌های اصلی و فرعی سطح شهر عملیاتی می‌شود تا زمینه نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از تصادفات و کاهش حوادث رانندگی فراهم شود.

کد خبر 745429

دیگر خبرها

  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/سارا به دام پلیس افتاد
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • پیاده راه فردوسی یا سواره راه موتورسوار
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان (فیلم)
  • ببینید | اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان
  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی