Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:45:51 GMT

طرح سیزده بدر ممنوع دانش آموزان البرز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۴۱۹

طرح سیزده بدر ممنوع دانش آموزان البرز

دانش آموزان البرزی همگام با پویش های مردمی با عنوان " در خانه می مانیم" طرح سیزده بدر ممنوع را در خانه ها برای خانواده، اقوام ، دوستان و شهروندان اجرا می کنند.

دراین طرح هشداری – مشارکتی دانش آموزان البرزی از همه می خواهند که در خانه بمانند تا درسهم من درقطع حلقه گسترش بیماری کرونا درجامعه ایفای نقش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیزده بدرخانه بمانیم

رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزدراین زمینه گفت: این طرح با هدف مشارکت افزایی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری دانش آموزان در شرایط بحرانی اجرایی شده است.

جواد محمدی اظهارداشت: سیزدهم فروردین که در تقویم رسمی کشورمان " روز طبیعت " خوانده می‌شود که در گفت‌وگوهای روزمره مردم " سیزده بدر"  نام دارد ، امسال به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا برگزار نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان از همه مردم درخواست کرده اند تا روز طبیعت در خانه بمانند و از هرگونه حضور در پارک ها، مراکز تفریحی و حاشیه شهرها که می‌تواند عامل جدی برای گسترش ابتلا به کرونا شود خودداری کنند.

وی بیان داشت: امسال نوروزمتفاوتی را پشت سر گذاشتیم و از این رو سیزده بدر امسال هم بسیار متفاوت از سال های قبل است و به هیچ عنوان نباید از خانه خارج شد.

محمدی تصریح کرد: دانش آموزان همیار پلیس و عضو کانون های فرهنگی تربیتی البرز امروز به شهروندان یادآوری می کنند در خانه بمانند تا کرونا نگیرند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان و فرهنگیان البرز در پویش در خانه می مانیم مشارکت می کنند تا به مدافعان سلامت جامعه اعلام کنند قدردان ایثار و همت ستودنی آنان درپیشگیری از بیماری کرونا در جامعه هستند.

حفظ سلامتی با در خانه ماندن

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزهم گفت: دانش آموزان کمپین خودداری از مسافرت های دانش آموزی در نوروز ۹۹ با شعار « نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم » را اجرایی کردند.

فرشید علیزاده با اشاره به اینکه این برنامه در قالب هر دانش آموز یک سفیر سلامت درالبرز آغازشد،اظهارداشت: این اقدام فرهنگی – آموزشی به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و فرهنگ سازی با رویکرد ارتقای سواد سلامت در جامعه اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علمی ترین راهکار برای شکستن زنجیره انتقال و کنترل همه گیر بیماری کرونا از طریق کاهش موارد ابتلای جدید می باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راههای مهم شکست کرونا در خانه ماندن است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت تشکل دانش آموزی سفیران سلامت دراقدامات پیشگیرانه علیه کرونا می تواند نقش موثری داشته باشد.

علیزاده درادامه خواستار مشارکت همه دانش آموزان البرزی دراین طرح شد و بردر خانه ماندن در روز طبیعت تاکید کرد.

وی شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از روبوسی کردن ، استفاده از ماسک و دستکش را نیز مهمترین راه برای مبارزه با کرونا ذکر کرد.

وی تاکید کرد: استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که هر کدام در آگاهی بخشی به اعضای خانواده ، دوستان و فامیل می توانند از طریق فضای مجازی ایفای نقش می کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا البرز دانش‌آموزان پروندهٔ خبری در خانه بمانیم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا البرز دانش آموزان ویروس کرونا البرز دانش آموزان دانش آموزان البرز بیماری کرونا سیزده بدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان