Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:20:29 GMT

۲۵۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در سال ۹۹ قابل افتتاح است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۵۳۹

۲۵۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در سال ۹۹ قابل افتتاح است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در پنجمین جلسه ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید، با اشاره به معضل بزرگ طرح‌های نیمه تمام، تصریح کرد: در این طرح‌ها مبالغ زیادی توسط دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است، اما ما می‌توانیم از این معضل، با اندکی سرمایه گذاری و تکمیل و به بهره‌برداری رساندن آن، ۱۰ تا ۱۵ برابر مبلغ سرمایه گذاری شده، ارزش افزوده کسب کنیم که این امر، از مصادیق بارز جهش در تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت افزود: تلاش می‌کنیم بخش مهمی از اعتبارات طرح‌های عمرانی را مانند سال گذشته در همین ماه‌های نخست سال پرداخت کنیم و مطالبه گر اجرای طرح‌ها باشیم.

وی از بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان برنامه و بودجه خواست مباحث حقوقی مربوط به اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه راه و مسکن را حداکثر تا پایان فروردین مشخص کنند و افزود: اولویت اصلی ما تامین منابع مالی و تخصیص آن برای طرح‌هایی است که آثار اجرای آن در کوتاه مدت قابل مشاهده باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای این بخش اختصاصی یافت، گفت: از این محل بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان به خزانه پرداخت شد.

وی افزود: در سال گذشته تا قبل از پایان خرداد، ۲۸ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت کردیم که در تاریخ کشور اقدامی بی نظیر بود و امیدواریم این اقدام در سال جاری هم تکرار شود.

به گفته نوبخت، امسال با پرداخت اعتبار ۸۷ هزار میلیارد تومانی به اجرای طرح‌های نیمه تمام، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان طرح قابل افتتاح است که می‌توان از آن به عنوان یکی از طرح‌های مهم در سال جهش تولید استفاده کرد.

کد خبر 4890113

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت سازمان برنامه و بودجه افتتاح طرح عمرانی ویروس کرونا سال جهش تولید قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بورس بازار سهام بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا ماسک طبی وال استریت شیوع کرونا گمرک وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی هزار میلیارد تومان اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۹ طرح هادی روستایی در ارومیه

امروز طرح هادی و آسفالت معابر ۹ روستا به صورت همزمان از روستای گوزگوند با حضور فرماندار شهرستان ارومیه و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی به افتتاح رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها گفت: برای اجرای این طرح ها ۱۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی و قیر یارانه‌ای برای اجرای طرح هادی و آسفالت‌ریزی معابر این روستا‌ها صرف شده است.

علیرضا مقدم با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در واگذاری زمین برای احداث مسکن جوانان بیان کرد: در راستای تحقق اهدا زمین به جوانان و اهالی روستا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر دارد با شناسایی زمین‌های ملی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: با توجه به پهنه بندی زلزله و وجود خطرات طبیعی، اهالی روستان می‌توانند با استفاده از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی نسبت به مقاوم سازی و بهشازی منازل خود در‌جهت کاهش بلایای طبیعی اقدام کنند.

مقدم با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی در روستا‌ها هزینه زیادی در بردارد افزود: از اهالی می‌خواهیم که در حفظ و نگهداری از طرح‌های عمرانی بستر طرح هادی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی اهواز در سال ۱۴۰۳
  • عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود
  • پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی
  • بهره‌برداری از ۹ طرح هادی روستایی در ارومیه
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • اجرای ۱۲ طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور
  • آغاز ۸ طرح عمرانی جدید در شهرکرد