Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@09:55:37 GMT

روحانی: روند شیوع کرونا در تمام استانها نزولی است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۲۶۲۱

روحانی: روند شیوع کرونا در تمام استانها نزولی است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: هرساله مردم سیزده‌بدر از خانه خارج می شدند و با لذت بردن از طبیعت و هوای بهاری پایان تعطیلات نوروز را جشن می‌گرفتند اما امسال به خاطر سلامت و صحت خود و همچنین هموطنان عزیزشان خانه را برگزیدند و رفتن به طبیعت را برای یک فرصت مناسب و آینده گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید از مردم خوب سپاسگزاری و تشکر کنیم که هم در مراسم آغاز سال و تعطیلات نوروزی و هم در مراسم پایان تعطیلات نوروزی همه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند و اگر امروز سیر نزولی روند این بیماری و ویروس خطرناک در اکثر قاطع استان‌ها را مشاهده می کنیم به خاطر حمایت مردم است.

رییس جمهوری گفت: آمارها را که مشاهده می کردم خوشبختانه روند شیوع ویروس کرونا در همه استانها بدون استثنا از دیروز سیرنزولی داشته است و این برای من خوشحال کننده بود که مسیری که پزشکان و متخصصان و مردم انتخاب کردند یک مسیر درستی بوده است.

وی بابیان اینکه از آغاز امر تصمیمات خوبی دولت و ستاد ملی کرونا اتخاذ کرد ادامه داد: اولین جلسه‌ای که به ریاست خود من در این روزها تشکیل شد مربوط به ۶ اسفند ۹۸ می‌شود و درهمان جلسه تصمیم گرفتیم برای فاصله اجتماعی، دعوت مردم به این که سفرهای نوروزی را نروند و استانداران اعلام کنند که امکاناتی که سال‌ها پیش در اختیار مسافران قرار می دادند امسال قادر نیستند آن امکانات را در اختیار آنها قرار دهند.
روحانی گفت: مراکز دیدنی و تفریحی و مدارس و دانشگاه ها تعطیل اعلام شد و این دعوت مسوولین از مردم به خوبی اجابت شد. امروز هم وزیر راه اعلام کرد که مسافرت مردم توسط قطار ۹۴ درصد، اتوبوس ۷۵ درصد، هواپیما ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و اساسا به طور کلی در همان روزهای اول فروردین هم مسافرت کاهش پیدا کرد و به طور متوسط ۸۰ درصد کاهش سفر نوروزی در همان روزهای اول فروردین داشتیم.

رییس جمهوری افزود: عبور از پیک هم در اکثر استانها مربوط به روزهای اول فروردین می شود. آمار نشان می دهد که در استانهای مختلف دوم فروردین، سوم فروردین از پیک عبور کردند و شرایط نزولی آغاز و شروع شد. بعد از آن برای اماکن مقدسه تصمیم گیری شد که تعطیل شوند. با این که کار بسیار سختی برای همه بود ولی برای صحت و سلامت مردم این تصمیمات اتخاذ شد.
وی ادامه داد: وقتی دیدیم که لازم است سخت گیری‌های بیشتری انجام شود ما در تصمیماتی که در 6 فروردین اتخاذ کردیم کمیته اجتماعی امنیتی را مامور کردیم که این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و همان روز تصمیمات لازم اتخاذ شد و به مردم اعلام شد.

 

فاصله‌گذاری اجتماعی لازم و ضروری برای کشور بوده است
رییس جمهوری گفت: مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی را شروع کردیم که مقررات سخت‌تری بود برای ما که مردم هم همکاری کردند و ما در این طرح 30 درصد کاهش مجدد در مسافرت‌ها داشتیم. نظر همه متخصصین و پزشکان ما این است که طرح فاصله گذاری اجتماعی هم مرحله اول و هم مرحله دوم اقدامات لازم و مفید و ضروری برای کشور بوده است.
روحانی افزود: کشورهای مختلف شیوه های مختلفی در برابر این ویروس اتخاذ کردند. البته ما از تجربه همه کشورها استفاده کردیم ولی هیچ وقت خود را اسیر راه و مسیر آنها هم نکردیم. از همان روزهای اولیه که این ویروس شروع شد در اسفند ماه بعضی‌ها پیشنهاد می‌کردند قرنطینه چینی را پیاده کنیم.

قرنطینه چینی در هیچ کشوری اجرا نشد
وی در تعریف فرنطینه چینی گفت: قرنطینه چینی یعنی اینکه تمام مغازها بسته شود و ماشین‌ها از حرکت متوقف شود و تمام درب خانه‌ها بسته شود،‌ هیچ کس حق ندارد از خانه خارج شود و غذای 24 ساعت توسط مامورین به داخل خانه انداخته می شد. این مدل قرنطینه چینی در ووهان بود که این مدل را هیچ کس در دنیا نپسندید و و در هیچ کشوری اجرا نشد.
رییس جمهوری گفت: نمی شد قرنطینه چینی در کشومان اجرا شود چرا که این مدل مخصوص خود چینی ها بود آنجا با شیوه و سیاست هایی که دارند شرایط اجتماعی که دارند می توانند به مردم بگویند در خانه‌ها برای 15 تا 20 روز پلمب شود. در ایران و در هیچ کشور دیگری این کار امکان پذیر نیست بنابراین از این شیوه هیچ کشوری تبعیت نکرد و ما هم تبعیت نکردیم.
رییس جمهوری با بیان این که عده ای در داخل کشور فشار می آوردند که مدل چینی را اجرا کنیم یادآورشد: ما مدل چینی را اجرا نکردیم. یک مدلی بود که برخی از کشورهای اروپایی روزهای اول شروع کردند و کم کم مقداری از آن عقب نشینی کردند در این روزها و آن امنیت جمعی بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت حسن روحانی رئیس جمهور هیات دولت ویروس کرونا شیوع کرونا سیزده به در کروناویروس نوروز 99 جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت قرنطینه چینی رییس جمهوری روزهای اول هیچ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • (ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل