Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: مردم امروز سلامت و صحت خود و خانواده را برگزیدند و رفتن به طبیعت را به فرصت مناسب موکول کردند.
وی با بیان اینکه باز هم باید از مردم سپاسگزاری کنیم، گفت: مردم هم قبل و بعد از سال جدید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کردند و امروز طبق آمار این ویروس خطرناک در همه استان‌های کشور سیر نزولی دارد که این به دلیل زحمات پزشکان، مردم و متخصصان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور اظهار داشت: اولین جلسه‌ای که به ریاست خود بنده برگزار شد در ششم اسفندماه بود و در همان جلسه تصمیم گرفتیم که طرح فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهیم و از مردم دعوت کردیم به سفر‌های نوروزی نروند.

روحانی افزود: در همین راستا به استانداران اعلام کردیم که به مردم اعلام کنند قادر به در اختیار گذاشتن امکانات همچون سال‌های گذشته نیستند و بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شد و مردم نیز دعوت مسؤولان را به خوبی اجابت کردند.

جزئیات کاهش آمار سفر‌ها در نوروز ۹۹

وی ادامه داد: وزیر راه اعلام کرده که مسافرت مردم با قطار ۹۴ درصد، اتوبوس ۷۵ درصد و هواپیما ۷۰ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین اساس به طور کلی در روز‌های اول فروردین هم مسافرت‌ها کاهش پیدا کرد.

رئیس جمهور گفت: بعد از آن تصمیم گیری شد که برای اماکن مقدسه نیز تصمیماتی گرفته شود. تصمیم بر تعطیلی باشد و با اینکه کار بسیار سختی برای همه ما بود، اما برای صحت و سلامت مردم این تصمیم را گرفتیم؛ چراکه دیدیم باید سخت گیری‌های بیشتری اتخاذ شود و کمیته‌های انتظامی موضوع را مورد بررسی قرار دادند و همان روز تصمیمات اتخاذ و علام شد و مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کردیم که البته شرایط سخت‌تری در آن لحاظ شد که مردم هم همراهی کردند.

فاصله گذاری اجتماعی در مرحله دوم ۳۰ درصد از مسافرت‌ها را کاهش داد

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در مرحله دوم ۳۰ درصد از مسافرت‌ها را کاهش داد، افزود: از نظر پزشکان و متخصصان طرح فاصله گذاری اجتماعی ضروری و مفید بوده است.

روحانی به برخورد و مقابله کشور‌های مختلف با ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: کشور‌های مختلف شیوه‌های مختلفی اتخاذ کردند و ما نیز از تجربه همه کشور‌ها استفاده کردیم، ولی خود را اسیر مسیر و راه آن‌ها نکردیم.

اجرای قرنطینه چینی در ایران و کشور‌های دیگر امکان پذیر نبود

رئیس جمهور ادامه داد: از روز اولی که این ویروس شروع شد برخی‌ها می‌گفتند قرنطینه چینی را اجرا کنید. بگذارید اول من قرنطینه چینی را به شما توضیح بدهم. قرنطینه چینی یعنی دستور بدهیم تمام مغازه‌ها، خودرو‌ها متوقف و از درب خانه‌ها قفل زده و به هیچ کس حق خروج و ورود ندهیم و غذای هر خانوار نیز ۲۴ ساعته به داخل خانه‌ها پرت کنیم که این مدل را هیچ کس در دولت نپسندید و اجرا نکرد. چراکه نمی‌شد هم اجرا شد، چون این مدل مخصوص خودشان بود. در ایران و کشور‌های دیگر این کار امکان پذیر نبود. عده‌ای فشار می‌آوردند که دولت مدل چینی را اجرا کند، اما ما این کار را نکردیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر حسن روحانی هیات دولت شیوع کرونا قرنطینه قرنطینه چینی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند