Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخشی از اظهاراتش در جلسه سیزدهم فروردین ماه هیات دولت درباره اجرای مدل قرنطینه چینی در کشور گفت: کشورهای مختلف شیوه‌های مختلفی اتخاذ کردند و ما نیز از تجربه همه کشورها استفاده کردیم ولی خود را اسیر مسیر و راه آنها نکردیم.

وی گفت: از روز اولی که این ویروس شروع شد برخی‌ها می‌گفتند قرنطینه چینی را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگذارید اول من قرنطینه چینی را به شما توضیح بدهم. قرنطینه چینی یعنی دستور بدهیم تمام مغازه‌ها، خودروها متوقف و از درب خانه‌ها قفل زده و به هیچ کس حق خروج و ورود ندهیم و غذای هر خانوار نیز ۲۴ ساعته به داخل خانه‌ها پرت کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد:  نمی‌شد قرنطینه چینی در کشومان اجرا شود چرا که این مدل مخصوص خود چینی‌ها بود. آنجا با شیوه و سیاست‌ها و شرایط اجتماعی که دارند می توانند به مردم بگویند در خانه‌ها برای ۱۵ تا ۲۰ روز پلمب شود. در ایران و در هیچ کشور دیگری این کار امکان پذیر نیست بنابراین  از این شیوه هیچ کشوری تبعیت نکرد و ما هم تبعیت نکردیم. 

رییس جمهوری با بیان این که عده ای در داخل کشور فشار می آوردند که مدل چینی را اجرا کنیم یادآورشد: ما مدل چینی را اجرا نکردیم. یک مدلی بود که برخی از کشورهای اروپایی روزهای اول شروع کردند و کم کم مقداری از آن عقب نشینی کردند.

متخصصان چینی چه می‌گویند؟

رئیس جمهور کشورمان در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که گروهی از متخصصان چینی که برای ارائه مشورت به اروپا سفر کرده‌اند تاکید می‌کنند قرنطینه کارآمد باید همه بیماران مبتلا به کرونا و حتی آنها که علائم خفیفی دارند را در بربگیرد.

بر اساس گزارش یورونیوز، این گروه متخصصان چینی که در حال حاضر در ایتالیا به سر می‌برند با ارائه تجربه خود از قرنطینه شهر ووهان چین (خاستگاه ویروس کرونا) توضیح دادند که آنها نیز در آغاز اجرای طرح قرنطینه، دچار این خطا شدند که با هدف کاهش فشار بر سیستم بهداشت و درمان شهر ووهان تنها بیماران با شرایط حاد را بستری کردند و به سایر مبتلایان که علائم خفیفی داشتند، اجازه دادند که در خانه تحت مراقبت قرار گیرند.

لیانگ زونگ، رئیس بخش تنفسی بیمارستان دانشگاه سیچوان که یکی از اعضاء این گروه است، یادآور شد که در آن زمان به خوبی درک نشده بود که افرادی که دچار شرایط حاد بیماری نشده‌اند، چقدر می‌توانند ناقل باشند اما اکنون مطمئن هستیم که افراد دارای علائم خفیف وقتی در خانه می‌مانند نه تنها اعضاء خانواده خود را آلوده می‌کنند بلکه چون اجازه خروج از منزل در شرایط اضطراری را دارند، ویروس را به راحتی به سایرین هم منتقل می‌کنند.

متخصصان چینی توضیح دادند، وقتی مشخص شد که ۸۰ درصد موارد ابتلای جدید توسط افراد بیمار قرنطینه شده در خانه ایجاد شده، از اوایل فوریه گذشته شروع به قرنطینه کردن همه موارد ابتلای خفیف در بیمارستانهای مجهز و ورزشگاه‌های شهر ووهان کرده اند، اقدامی که به کاهش چشمگیر انتشار ویروس منجر شد؛ به طوری که شیب صعودی مبتلایان که از دسامبر گذشته آغاز شده بود بالاخره در مارس به سمت صفر میل کرد.

کد خبر 496932 برچسب‌ها حسن روحانی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی كرونا در ايران قرنطینه چینی متخصصان چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟

یک کارشناس حوزه مسکن معتقد است دولتی که بزرگترین شعار‌ها برای ساماندهی بازار مسکن را داده است، حالا تلاش دارد با نسخه چینی درد مسکن در اقتصاد ایران را شفا دهد.

به گزارش خبرآنلاین، دومین سال فعالیت دولت سیزدهم در حالی به پایان رسید که بحران مسکن در اقتصاد ایران همچنان عرض اندام می‌کند.

دولت سیزدهم یکی از بزرگترین شعار‌ها را در خصوص ساماندهی بازار مسکن داد و برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال را مطرح کرد. برنامه ساخت چهار میلیون مسکن را در چهار سال در شعار‌های انتخاباتی رییس دولت سیزدهم اعلام شد. برنامه‌ای که بعد‌ها به ساخت دو میلیون واحد مسکونی تقلیل یافت، اما با وجود این پایان دو سال فعالیت دولت نیز سبب نشد این پروژه حداقل به نیمه برسد.

قیمت مسکن در دوران فعالیت دولت رییسی افزایشی چشمگیر را تجربه کرده است. در شهریور ماه سال ۱۴۰۰، وقتی دولت رییسی فعالیت خود را آغاز کرد، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی چیزی در حدود ۳۱ میلیون تومان بود، اما این رقم در بهمن ماه سال گذشته از ۸۳ میلیون تومان در هر متر مربع در تهران عبور کرد تا روشن شود فاصله قدرت خرید با قیمت مسکن به دره‌ای عمیق و غیرقابل پر کردن تبدیل شده است.

در این میان انچه سبب شد اخبار مسکنی در نیمه دوم سال بر صدر خبر‌ها قرار گیرد، انتشار خبر ورود چینی‌ها به حوزه ساخت و ساز مسکن در ایران بود. خبری که البته با حاشیه‌های فراوانی همراه بود.

سازمان نوسازی شهر تهران نیز در آذرماه سال گذشته اعلام کرد که با هدف‌هایی از قبیل رفع مشکلات و بهبود محیط‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، فراهم کردن زمینه‌ای مناسب برای خروج از رکود ساخت‌وساز و رسیدن به رونق در بخش مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده و جذب مشارکت شرکت‌های معتبر خارجی و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از تجربه و قدرت آن‌ها به منظور ایجاد تحول در فرآیند تولید مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکن معوق در حال فعالیت است.

همچنین در همان زمان اعلام شد که چینی‌ها در سرمایه‌گذاری و انتقال تجربه و فناوری، مشارکت خواهند داشت و بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نوین ساخته خواهد شد.

بیت‌الله ستاریان، استاد دانشگاه از جمله کسانی است که در این خصوص نظراتی را مطرح کرد و گفت با اینکه با ورود خارجی‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذار و منتقل کننده تکنولوژی موافق است، اما نسخه کنونی چین برای بازار مسکن را شفادهنده نمی‌داند.

وی گفت: اصلا دلیل خوشحالی دولت و شهرداری از ورود چینی‌ها را نمی‌فهمم. مگر ما انبوه ساز کم داریم؟ آنچه کمبودش در ایران احساس می‌شود، تکنولوژی روز ساخت است و تشکیل شرکت‌هایی که بتوانند این تکنولوژی را به ایران منتقل کنند. البته که در این زمینه کمبود داریم، اما از جزییات حضور چینی‌ها هم مطلع نیستیم و بر این عقیده‌ام که اگر قرار باشد تکنولوژی وارد ایران شود، طبیعتا باید منتظر آن باشیم که ثمره ورود این سرمایه گذاران در دو تا سه سال آینده مشخص شود، اما من تصورم این است که چنین موضوعی در ذهن مقامات و سیاستگذاران نیست بلکه آن‌ها می‌خوهند به سرعت وارد عرصه ساخت شوند تا امار نشان بدهند و به اعداد افتخار کنند.

وی تاکید کرد: احتمالا پای تسویه حساب با پول نفت در میان است و من هم معتق بازپرداخت پول به نوعی با نفت ارتباط می‌یابد.

او گفت: در ضمن هشدار می‌دهم در ساختار اقتصاد ما بخش خصوصی چین قادر به فعالیت نیست، اقتصاد چین به مراتب بازتر از ایران است، پس من نگرانم که ماجرای ساخت مسکن به این ختم شود که رانتی در اختیار بخشی چینی قرار گیرد و در نهایت دست انبوه ساز و پیمانکار ایرانی خالی بماند.

دیگر خبرها

  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • فیلم| واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم
  • (ویدیو) واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • ببینید | اولین واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد