Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا دشمن ناپیدا است که به کسی رحم نمی‌کند؛ لذا برای دوری از این بیماری و شکست آن توصیه‌های متخصصین را جدی بگیریم و در خانه بمانیم و بمانیم، این رمز ایلامی‌ها در نبرد با ویروس کرونا است. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، آن‌طور که از اوضاع‌واحوال برمی‌آید، مهمان ناخوانده‌ای که سایه سیاه‌تر از خود را بر سراسر کره زمین گسترانیده است و جهان را به تسخیر خود درآورده است، امسال در کمین طالبان «سیزده‌بدر» است تا مرگ را به آنان هدیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز طبیعت متفاوت در خراسان رضوی/ شهروندانی که «کرونابدر» را ترجیح دادندافزایش آمار مبتلایان به کرونا در عراقجزئیات طرح ویژه مقابله با کرونا در نوار غزه

زمینه‌ساز این مرگ کرونا است و شیوع آن اوضاع را آن‌چنان خطرناک کرده است که رئیس بهداشت جهانی اعلام می‌کند: «کرونا دشمن بشریت است» ایشان به‌صورت خاص از مردم ایران می‌خواهد در منزل بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و گسستن زنجیره شیوع کرونا ویروس مردم ایلام امسال ماندن در خانه را ترجیح داده‌اند تا به مرگ که مرزش رابه لبه‌ی خانه‌های کشانده است نه بگویند. تا بر دشمن ناپیدایی که به کسی رحم نمی‌کند پیروز شوند و روزی ایران بی کرونا را جشن بگیرند.

سیف منش از شهروندان ایلامی که امسال ماندن در خانه را به حضور در طبیعت ترجیح داده است به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: عقل و منطق، شرع و قانون حکم می‌کند که هدایتگر افراد سالم به‌سوی مرگ و بیماری نشویم.

وی گفت: امسال در خانه‌مانده‌ایم تا در قطع زنجیره شیوع این ویروس خبیثه سلامت خود، خانواده و جامعه را حفظ کنیم.

علی‌پور دیگر شهروند ایلامی نیز معتقد بر آن است که در خانه ماندن احساس مسئولیت است چراکه پیامبر اسلام فرمود: «فردی که در برابر دیگر مسلمانان احساس مسئولیت نکند از دایره‌ی مسلمانی خارج است» اکنون این مسئولیت مواظبت از سلامتی بر عهده تک‌تک ما است خود و دیگر مراقبتی در خصوص بیماری «کرونا» مسئولیت است.

این شهروند ایلامی در ادامه یادآور شد: کرونا دشمن ناپیدا است که به کسی رحم نمی‌کند لذا برای زنده ماندن توصیه‌های متخصصین مربوطه را جدی بگیریم.در خانه بمانیم وبمانید. مرگ در کمین «سیزده‌بدر» و مرزش را به لبه‌ی خانه‌های ما کشانده است. ماندن در خانه نه به مرگ است.

ماندن در خانه و تلاش در جهت گسستن زنجیره شیوع کرونا ویروس مسئولان استان را بر آن داشت تا با ایجاد محدودیت‌ها و اعمال اقدامات سخت‌گیرانه نیز الزامات نه به 13 به در را اجرایی کنند و آن عده از شهروندانی که هنجارشکنی کنند را ملزم به رعایت قانون و احساس مسئولیت در قبال سایر شهروندان قانونمند و مسئول کنند.

بستن تمامی خروجی‌های شهر ایلام که به گفته سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهور استان ایلام ؛ این اقدامات سخت‌گیرانه و قطع تردد در شاهراه‌های خروجی‌های در راستای اجرای دستورات ستاد مقابله با کرونا صورت گرفته است.و فعلاً در فاز اول اجرای طرح این ممنوعیت رفت‌وآمد تا پایان تعطیلات نوروزی برقرار است.

همچنین گفته طالب صادقیان شهردار ایلام که از ممنوعیت ورودی پارک‌ها و بوستان‌های ایلام خبر و بیان داشته است: نیروهای شهرداری مناطق و سازمان سیما منظر این نهاد، اجازه برپایی چادر و تجمع را در پارک‌ها، مراکز تفریحی و بوستان‌ها نخواهند داد، پس مردم در خانه بمانند و نسبت به رعایت توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی جدی باشند. نیز از اقدامات بازدارنده استان ایلام است که نمونه دیگر آن را می‌توان لغو پروازهای فرودگاه ایلام عنوان کرد.

جواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام نیز بابیان لغو پروازهای فرودگاه ایلام در روز 13 فروردین 98  گفت: با توجه به اینکه تردد و سفر در روز سیزده فروردین به‌منظور مهار کرونا ممنوع است بنابراین به صلاح‌دید ستاد ملی پیشگیری از کرونا، سفر هوایی مسافران نیز در این روز لغو شد.

و سخن آخر اینکه، این روزها به‌هرحال با تمام سختی‌هایش سپری خواهد شد و فرصت برای تفریح و سفر در طول سال نیز زیاد است اما مهم این است که همه اکنون احساس مسئولیت کرده و ضمن رعایت موارد بهداشتی، محدودیت‌های این روزها را با کنار هم ماندن در منزل، برای خود و خانواده شیرین کنیم و با همین کار به‌ظاهر کوچک، گام بلندی برای قطع زنجیره انتقال کرونا و نابودی آن برداریم.

انتهای پیام/861/ی

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احساس مسئولیت ماندن در خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟

کپک که به آن کفک هم می‌گویند، قارچ‌های میکروسکوپی است که در جا‌های مرطوب رشد می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، هاگ‌های کپک همه جا هستند و هزاران هزار از آن‌ها در اتمسفر زمین پخش است.

نشانه‌های کپک در خانه لکه‌های سیاه، سفید یا سبز کُرک‌مانند روی دیوار‌ها و بوی نا و رطوبت و کپک‌زدگی است.

آیا کپک سیاه به سلامتی ما آسیب می‌رساند و نشانه‌های آن چیست؟

افرادی که در مکان‌های آلوده به کپک زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد که به بیماری‌های تنفسی، عفونت، حساسیت و آسم یا تنگی‌نفس مبتلا شوند.

استنشاق یا تماس با هاگ‌هایی که کپک در هوا آزاد می‌کند باعث بروز حساسیت و واکنش‌هایی مانند عطسه، آبریزش بینی، سرخی چشم‌ها و خارش و آسیب‌های پوستی می‌شود.

کپک باعث بروز حمله‌های تنگی‌نفس و سرفه و خس‌خس سینه می‌شود.

بنا به گزارش مؤسسه تحقیقات مسکن بریتانیا هر سال نظام خدمات بهداشت عمومی بریتانیا بیش از یک میلیارد پوند برای درمان بیماری‌های ناشی از زندگی در خانه‌های سرد و مرطوب هزینه می‌کند.

افراد سالمند، کودکان و نوزادان و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و عارضه‌های پوستی بیش از دیگران در معرض آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض کپک هستند.

چه چیز باعث کپک می‌شود و چگونه می‌توان آن را از بین برد؟

میعان یا تبدیل گاز به مایع دلیل اصلی به وجود آمدن کپک است.

کپک در بیشتر موارد در بخش‌های از خانه که رطوبت بیشتری دارد مانند حمام و دستشویی، آشپزخانه و اطراف پنجره‌ها به وجود می‌آید.

وقتی هوا سرد می‌شود بخار آب تبدیل به قطره‌های آب می‌شود و بر سطوحی در خانه که دمایی کمتر از نقطه شبنم داشته باشند قرار می‌گیرد.

این سطوح ممکن است دیوار‌های خارجی فاقد عایق‌بندی مناسب یا پنجره‌ها باشند.

اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، این سطوح مرطوب می‌شوند و شرایط برای رشد کپک روی آن‌ها فراهم می‌شود.

خانه‌ها و املاک قدیمی که عایق‌بندی مناسبی ندارند بیشتر در معرض کپک‌زدگی هستند.

کپک بر اثر کار‌های روزانه و خانگی که رطوبت اضافی تولید می‌کند مانند دوش گرفتن، آشپزی و خشک کردن لباس‌ها در فضای بسته هم ممکن است به وجود آید.

دوش گرفتن کوتاه‌تر و خشک کردن سطوح مرطوب و ایجاد تهویه مناسب و باز کردن پنجره‌های آشپزخانه و استفاده از هواکش هنگام آشپزی به پیشگیری از ایجاد کپک کمک می‌کند.

مراقبت از لوله‌هایی که چکه می‌کنند و لوله‌های فاضلاب هم برای پیشگیری از کپک مهم است.

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تماس با کپک کشنده است؟
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • تجلیل از ۷۰ هنرمند ایلامی همزمان با هفته هنر انقلاب
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • کمک ۳۱۰ میلیارد ریالی خیرین به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟