Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:53:53 GMT

ممنوعیت روز طبیعت در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۰۹۴

ممنوعیت روز طبیعت در مازندران

بر اساس اعلام رسمی نیروی انتظامی مازندران ممنوعیت تردد و حضور در اماکن تفریحی، گردشگری و ورودی‌های شهرها در روز طبیعت نیز در حال اجرا است و پلیس بدون هیچ تعارفی طبق مقررات و مصوبات با متخلفان برخورد می کند.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، ورود کلیه افراد به مناطق تفریحی و گردشگری استان مازندران در روز طبیعت ممنوع است و در ورودی همه این تفرجگاه ها نیز ماموران انتظامی حضور فعالی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز برای حفظ سلامت مردم و بر اساس  دستورالعمل صادر شده از سوی ستاد مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بازدید و تردد در مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان شامل  پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، اثر طبیعی ملی و مناطق حفاظت شده  ممنوع کرده است.

۱۲پارک جنگلی ،۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر ،دامنه های جنگلی و کوهستانی ، رودخانه های پرآب ، چشمه های آب معدنی متعدد ، آبشارها ،غارها و بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده از جمله ظرفیتهای مهم طبیعی استان است.

از آن جایی که بیشتر تفرجگاه های مازندران از وردی برخی از روستاها نیز می گذرد دهیاران روستاهای استان نیز با هماهنگی نیروهای بسیج مانع حضور برخی از مردم که قصد ورودی به دامنه طبیعت در حوزه جغرافیایی روستا را دارند،می شوند.

همچنین اعضای شوراها و دهیاران روستاها نیز از حضور اهالی روستا نیز در دامن طبیعت جلوگیری می کنند و اگر افرادی سرپیچی کنند، طبق هماهنگی های صورت گرفته از سوی بخشداری و فرمانداری، نیروی انتظامی از طریق پاسگاه منطقه وارد عمل می شود.

حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰هزار نفری مازندران در بیش از ۲ هزارو ۵۰۰روستا زندگی می کنند.

بر اساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اگر چه روند ابتلا و بستری افراد مشکوک در استان کاهشی شده است اما  هم اکنون یک هزار و ۲۰۹ بیمار کرونایی در مازندران همچنان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران روز طبیعت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران روز طبیعت ویروس کرونا مازندران روز طبیعت روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی صبح سه‌شنبه در همایش سنتی محیط زیست اظهار کرد: اولین همایش دانش سنتی محیط زیست ثمره‌ای برای استان چهارمحال و بختیاری و کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با سازمان محیط زیست شده است تصریح کرد: تعاملاتی در سطح این دانشگاه با محیط زیست برای برپایی این همایش صورت گرفت.

پیرعلی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خوبی در سطح دانشگاه شهرکرد فعال است که در رابطه با حفظ محیط زیست نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یکی از اقدامات شایسته آن‌ها پاکسازی طبیعت است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی کلان در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارائه شده است گفت: برپایی این همایش نتیجه مذاکرات تعاملاتی است که تا کنون اتفاق افتاده است.

پیرعلی عنوان کرد: با ارائه طرح‌های پژوهشی امید است که بتوانیم کمک مؤثری در موزه‌های طبیعی در سطح کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است و نباید به سمت صنعتی پیش رود، تلاش کنیم تا فرهنگ بکر محیط زیست و طبیعت برای استان باقی بماند.

پیرعلی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی این همایش باید فعال شود تا بتوانیم از نتایج آن استفاده لازم را ببریم.

کد خبر 6079637

دیگر خبرها

  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است