Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@21:41:07 GMT

افزایش 0.8 درصدی قیمت طلای جهانی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۱۹۱

افزایش 0.8 درصدی قیمت طلای جهانی

ایران اکونومیست- درحالی که ترس از تشدید همه گیری ویروس کرونا موجب هجوم سرمایه ها به سمت بازار طلا شده و احتمال سیاست های پولی انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهان موجب تقویت بیشتر بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.8 درصد افزایش به 1582 دلار و 78 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز قیمت طلا به دلیل تقویت ارزش دلار شاهد افت 3.1 درصدی بود. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز به 1596 دلار و 50 سنت رسید.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «احتمالا سرمایه گذاران در حال سرازیر شدن به سمت بازار طلا به منظور سرمایه گذاری امن هستند.» وی افزود، اظهارات ترامپ مبنی بر به اوج رسیدن کرونا در آمریکا در طی 2 هفته آینده عامل تقویت قیمت طلا بوده است.»

وی افزود:‌« تاثیرات انبساطی شدن سیاست پولی و تزریق تریلیون ها دلار نقدینگی به اقتصاد جهانی بدان معناست که بازار مملو از نقدینگی است و در ماه های اخیر شاهد سرازیر شدن مقادیر زیادی پول کاغذی خواهیم بود و با توجه به عرضه محدود طلای فیزیکی بدون شک این مسئله موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.»

در جریان وضعیت های عدم قطعیت سیاسی یا اقتصادی طلا یک سرمایه جذاب محسوب می شود. قیمت طلا به شدت نسبت به نرخ بهره حساس است زیرا پایین آمدن نرخ بهره موجب کم شدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود.

فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه توانایی ده ها بانک مرکزی دیگر جهان برای دسترسی به دلار آمریکا در جریان بحران کرونا را افزایش و به آنها اجازه داد تا اوراقی را که از خزانه داری آمریکا خریداری کرده اند با وام های دلاری معاوضه کنند.

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت سکه در بازار تهران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) بازار طلای تهران و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

همچنین ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۶۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

 

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹