Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه دولت گفت: علاوه بر 75 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که برای حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا تصویب شده بود، امروز هم رئیس‌جمهور گفت: 100 هزار میلیارد تومان دیگر برای حمایت از کسب و کارها در نظر می‌گیریم.

به گزارش فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا تولید برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز 8 برابر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تولید ماسک سه لایه و معمولی 4 برابر افزایش پیدا کرد. البته این غیر از صنوفی است که به صورت پراکنده به تولید این اقلام می‌پردازند که جزو آمار به شمار نمی‌رود.

وی ادامه داد: این صنوف با احساس مسؤولیت برای خدمت به مردم پای کار آمدند و به تولید اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برخی از خطوط تولید موقتا تولید محصولات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده‌اند و به تولید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند.

به گفته رحمانی وزارت صنعت و وزارت بهداشت برای تولید فوری اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تسهیلاتی در نظر گرفت و مجوزهای فوری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفت تا نیاز مردم تأمین شود و در جایی که نیاز به واردات بود انجام شد و برای برخی از محصولات نیز صادرات ممنوع شد تا نیاز داخل تأمین شود.

وی همچنین در مورد تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تعدادی از کسب و کارها متحمل خسارت شدند. دولت تصویب کردم 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان به نرخ 12 درصد در اختیار این واحدها قرار گیرد و در حال حاضر این تسهیلات در حال پرداخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین اصناف و حوزه‌های حمل و نقل مسافری، هتل‌ها نیز از کرونا آسیب‌هایی دیده‌اند که الان آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلاتی به این اصناف در حال تدوین است و همچنین برای رعایت حال تولید کنندگان بدهی شرکت‌های خدمات رسان و تولیدی استمهال می‌شود و قرار شد، یک مهلت چند ماهه به این واحدهای تولیدی بدهند.

رحمانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در حوزه‌هایی که آسیب دیده‌اند توسط بیمه تأمین خسارت شوند.

وی همچنین گفت: امروز رئیس جمهور اعلام کرد 100 هزار میلیارد تومان دیگر نیز از منابع ارزی برای حمایت از تولید و رونق کسب و کارها در نظر می‌گیریم تا واحدهای تولیدی دوباره به رونق برگردند.

به گزارش فارس، امروز چهارشنبه طبق روال هفته‌های پیش با وجود روز طبیعت و تعطیل رسمی، اما جلسه هیأت دولت برگزار شد که بخشی از آن به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اقتصاد وزارت صنایع کرونا هزار میلیارد تومان واحدهای تولیدی برای حمایت معدن و تجارت آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت