Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:31:14 GMT

سفر مجازی به امامزاده «شاهزاده حسین(ع)» در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۴۰۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 7 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در اطراف میدان امام (ره) همدان و در ابتدای خیابانی که به نام شهدا نام‌گذاری شده مقبره یکی از امامزادگان معروف شهر همدان قرار دارد.

حسین بن علی النقی (ع)، عموی بزرگوار حضرت ولی‌عصر (عج) معروف به شاهزاده حسین (ع) از امامزاده‌های شاخص کشور به شمار می‌رود و تنها امامزاده شهر همدان است که نسب وی بدون واسطه به یکی از امامان معصوم یعنی حضرت امام هادی (ع) می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان بنای امامزاده که یکی از زیارتگاه‌های اصلی شهر همدان به شمار می‌آید از بناهای دوره صفویه است که در دوره قاجار نیز برخی تغییرات در آن صورت گرفته است.

معمّرین قدمت نخستین بنای این زیارتگاه را پیش از دوره ایلخانیان دانسته‌اند و تاریخ‌نگاران نیز به این معتقد هستند و آن را در دوره هلاکوخان (۶۵۴-۶۶۳ ه ق) می‌دانند.

آستان مقدس شاهزاده حسین (ع) همدان از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده و از چندین بخش شامل ایوان ورودی، شبستان پیشین، اتاق مقبره و سردابی که در عمق ۳ متری از کف زمین قرار دارد، تشکیل‌شده است.

کد خبر 4889894

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده امامزاده ها گردشگری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید گرگان سیلاب طرح غربالگری بارش باران شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی تردد وسایل نقلیه ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش آستان سید محمد (ع) مراغه در طرح آرامش بهاری

توکلی گفت: این امامزاده از سوی قرارگاه، آرامش بهاری و ضیافت الهی به خاطر اجرای برنامه‌های قرآنی و برپایی نمازجماعت در ایام تعطیلات نوروز جزو ۵ امام زاده نمونه کشورمعرفی شده است.

وی افزود: طبق ارزیابی قرارگاه، آرامش بهاری و ضیافت الهی آستان امامزاده‌های سید صدرالدین در اردبیل، سید محمد مراغه، ناصریاسر طرقبه، بی بی حکیمه کچساران، اسماعیل فسا ایام نوروز امسال در زمینه قرآن و نمازجماعت خوش درخشیده اند.

به گفته وی همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری، جزء خوانی قرآن، نماز‌های صبح، ظهر، مغرب و عشا در این امازاده برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: به خاطر استقبال شهروندان، نماز مغرب و عشا در این امام زاده یک نوبت همزمان موقع اذان همراه با افطاری ساده اقامه و نوبت دوم نیز یک ساعت پس از اذان اقامه می‌شود.

آقای توکلی افزود: آیین استقبال از نوروز ۱۴۰۳ نیز در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) شهر مراغه برگزار شد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته آستان امامزاده سید محمد مراغه رتبه نخست فعالیت‌های قرآنی جشنواره سلاله را در کشور کسب کرد.

وی گفت: در طول سال بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در آستان امامزاده سید محمد (ع) مراغه اجرا می‌شود.

امامزاده سید محمد (ع) مراغه از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • درخشش آستان سید محمد مراغه در طرح آرامش بهاری
  • درخشش آستان سید محمد (ع) مراغه در طرح آرامش بهاری
  • برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده حسین و گلزار شهدای قزوین
  • امامزاده شاه‌ سلیمان علی(ع)؛ زیارتگاه‌ مورد اقبال خراسان جنوبی‌ها
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • نورافشانی بارگاه امامزاده علی صالح در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)