Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار شهرستان، گفت: تکمیل ظرفیت بیمارستان گلدیس کذب است، بیمارستان تنها دو بخش خود را به بیماران کرونا اختصاص داده است.

اسفندیار تاجمیری، در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی، خود مراقبتی و رعایت قرنطینه خانگی شهروندان، اظهار کرد: کادر درمان و بهداشت بیمارستان گلدیس در راستای خدمت رسانی و تأمین امنیت سلامت شهروندان به حالت آماده باش در بیمارستان گلدیس مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای تامین شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک اپیدمی خطرناک است، خاطرنشان ‌کرد: اپیدمی کرونا یک معضل حاد و بحرانی ملی است که برخی تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود، همچنین، این بیماری تهدیدی برای سلامت عمومی است و راهکار مقابله با آن نیازمند ابزار امنیتی و انتظامی نیست، بلکه از ابزار بهداشتی و خود مراقبتی برای کنترل و مقابله با آن باید بهره برد.

تاجمیری، تصریح کرد: باید از بینشی وسیع و مدیریت میدانی همگام با حفظ آرامش روانی جامعه در راستای تامین سلامت شهروندان و گذر از این بحران بهره برد، استفاده از ابزار انتظامی و امنیتی حاصلی جز ترس و رعب عمومی در بر ندارد.

وی، شاهین‌شهر را پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی جانبی برای مهار کرونا دانست و افزود: بیماران بهبود یافته کرونا پس از ترخیص باید مدت ۲۱ روز در خانه قرنطینه شده و دوران نقاهت را سپری کنند، و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان با نظارت روزانه بر روند سلامت آن‌ها و خانواده‌هایشان از انتقال بیماری به دیگران پیشگیری می‌کنند.

تاجمیری، خاطرنشان‌کرد: به دلیل محدودیت منابع زیرساختی و نیروی انسانی در راستای قطع چرخش انتقال ویروس و پایش زیست محیطی و کاهش آلایندگی ویروس کرونا در محیط زیست با همکاری شرکت پسماند، نیروهای شهرداری و شبکه بهداشت و درمان، پسماند خانگی افراد ترخیص شده که آلوده بودن آن‌ها به ویروس کرونا قطعی است در فرآیندی جداگانه جمع آوری، امحاء، بی‌خطرسازی و معدوم می‌شود.

وی، با بیان اینکه تکمیل ظرفیت بیمارستان گلدیس کذب است، افزود: بیمارستان گلدیس شاهین شهر تنها دو بخش خود را به بیماران کرونا اختصاص داده و شایعه تکمیل ظرفیت این بیمارستان کذب است، همچنین این بیمارستان می‌تواند سایر بخش‌ها را در صورت نیاز در اختیار ستاد مقابله با کرونا و بیماران قرار دهد.

فرماندار شاهین شهر ومیمه، با تأکید بر کنترل استان بر ستاد غربالگری و پایش پلیس راه کاشان اصفهان، خاطرنشان‌کرد: مدیریت و پایش این ستاد زیر نظر دستگاه‌های استانی است و تمرکز اصلی این ستاد علاوه بر غربالگری خودروها، بر اجازه ندادن ورود خودروها به استان و شهرستان بوده و مسیر آزادراه‌ها و کمربندی‌ها را برای گذر خودروهای عبوری از اصفهان اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در شاهین شهر، با تقدیر از شهروندانی که بر قرنطینه خانگی پایبند بوده و در راستای قطع چرخه انتقال کرونا با مسئولان همکاری می‌کنند، افزود: رسانه‌ها باید فعال‌تر در زمینه فرهنگ‌سازی پیشگیری از کرونا عمل کنند و با تبیین لزوم در خانه ماندن و تأثیر فرد بر فرد در ابتلا به ویروس کرونا، مدافعان سلامت و مسئولان را یاری رسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بیمارستان گلدیس ویروس کرونا شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت که با حضور مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه از جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور، ۲۳ درصد روستایی و ۷۷ درصد شهرنشین هستند، اظهار داشت: با توجه به این آمار باید در برنامه‌های ارائه خدمات مناسب، متناسب با زمان، تغییراتی را در نظام ارائه خدمات و همراه با تکنولوژی ایجاد کنیم.

وی در ادامه به برگزاری موفق پویش همگانی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این پویش، ارتقا سواد سلامت، استفاده از خدمات خودمراقبتی و پرونده الکترونیک سلامت بود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم.

فرشیدی بیان داشت: بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از ارائه خدمات نظام سلامت توسط بهورزان بهره مند هستند و در شهرها نیز مراقبین سلامت خدمات نظام سلامت را ارائه می‌دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۱۹۵ شهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند و امیدواریم با ادامه دادن این برنامه، تا پایان سال‌جاری بتوانیم ۲۷ میلیون نفر دیگر را نیز وارد برنامه طرح سلامت خانواده کنیم.

کد خبر 6079279 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • اعلام رضایت مسئولان شهری، استانی و کشوری از خدمات ارائه شده در باغ فدک
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت