Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:37:51 GMT

‏«۱۳ بمان» گامی سبز برای شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۴۲۴

‏«۱۳ بمان» گامی سبز برای شکست کرونا

ایسنا/همدان سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بهترین و مناسب‌ترین ‏کار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ماندن در منزل و رعایت اصول بهداشتی ‏است بنابراین بیایید با ماندن در منزل با این ویروس کشنده مقابله کنیم و ‏قاتل جان یک دیگر نباشیم و امسال در روز طبیعت و سیزده بدر از خانه خارج نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیزده بدر امسال همانند سال‌های گذشته نبوده و زمان مناسبی برای خروج از منزل محسوب نمی ‌شود چراکه اگر شما فردی سالم باشید با رفتن به بیرون ممکن است از افراد ساکن در آنجا یا وسایلی که در محیط پیرامون قرار دارند کرونا بگیرید و در صورتی هم که فردی ناقل باشید حتما ویروس را به دیگران منتقل می کنید پس با مشارکت همگانی در منزل بمانیم تا برای همیشه با ویروس خطرناک کرونا خداحافظی کنیم و در انتظار آینده‌ای آرام باشیم و با خودخواهی با جان هزاران نفر انسان بازی نکنیم.

تمام مسیرهای منتهی به پارک ها و تفرجگاه های ملایر مسدود شد

فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: برای روز ۱۳ فروردین تمامی مسیرهای منتهی به بوستان ها، پارک ها و تفرجگاه های سطح شهرستان مسدود می شود.

قدرت الله ولدی در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس ملایر که در فضای باز فرمانداری برگزار شد، افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بسیج، حدود ۸۰ درصد از مردم شهرستان مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی اظهارکرد: در جلسه ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور نیز دکتر روحانی با استناد به گزارش وزیر بهداشت، استان همدان را رتبه نخست غربالگری در کشور معرفی کرد.

ولدی با اشاره به اینکه مردم ملایر قرنطینه خانگی را رعایت کرده اند اما درصد کمی از مردم که این موضوع را رعایت نکرده و باعث نارضایتی دیگر همشهریان شده اند، از مردم خواست تا روز سیزده فروردین را در کنار خانواده و در خانه بمانند.

فرماندار ملایر افزود: در همه مبادی ورودی شهرستان کنترل و نظارت خوبی برای عدم ورود خودروهای غیر بومی در حال انجام است و این برنامه تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح از زحمات نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر و شبکه بهداشت که به صورت شبانه روزی پای کار هستند تقدیر و تشکر می شود، گفت: تلاش همه ما این است که زنجیره کروناویروس هر چه سریع‌تر در شهرستان قطع شود.

آماده سازی نقاهتگاه دانشگاه آزاد ملایر با ۱۵۰ ‏تخت بستری

رئیس‎ دانشگاه آزاد اسلامی‎ ‎واحد ملایر نیز گفت: در راستای مأموریت دانشگاه برای مقابله با ویروس منحوس کرونا، یکی از سالن های ورزشی با ۱۵۰ ‏تخت بستری برای سپری شدن دوران نقاهت بیماران کرونایی با مشارکت ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس‎ ‎شهرستان ملایر‎ ‎آماده ‏شده است.

محمدعظیم خدایاری افزود: ‎به همت همکاران واحد ملایر و همکاری نیروهای شبکه بهداشت و درمان، بسیج، فرمانداری و سایر دستگاه های اجرایی ملایر این‎ ‎سالن ورزشی برای نگهداری از ۱۵۰ بیمار تجهیز و آماده شد.

وی با بیان اینکه عملیات ضدعفونی و استقرار ۱۵۰ تخت در سالن ورزشی واحد ملایر با همکاری نیروهای جهادی انجام شده است، اظهارکرد: این نقاهتگاه برای زمان بحران آماده سازی شده است که در صورت لزوم مورد استفاده قرار گرفته و به قرنطینه بیماران ‏اختصاص می یابد‎.‎

خدایاری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه حساس زمانی خود را موظف به حل بحران پیش آمده و ‏کمک در راستای کاهش دغدغه های اجتماعی پیش روی این بحران دانسته و از تمام امکانات و ظرفیت های خود را برای مقابله و پیروزی ‏بر این بیماری به کار بسته است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌های رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • دزد ۴۰میلیاردی طلای منزل به دام افتاد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان