Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه صبح امروز چهارشنبه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش آب و برق جزو همکاران خاموش بخش بهداشت و درمان کشور در مبارزه با کرونا هستند، گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر در صنعت برق و بیش از ۵ هزار نفر در بخش آب شبانه‌روز مشغول کار در بخش‌های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عوارض سیلاب‌های اخیر از حیث قطع آب و یا برق روستا‌ها تا حد زیادی برطرف شده است و موارد محدودی است که در حال حل شدن است.

وزیر نیرو با بیان اینکه مصرف آب با توجه به وضعیت موجود طبیعتا افزایش پیدا کرده است، تاکید کرد: وقتی می‌گوییم چالشی در موضوع مصرف آب داریم، لزوما به حجم موجود آب در مخازن و سد‌ها بر نمی‌گردد؛ ما به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها نگاه می‌کنیم، چون باید آن‌ها کشش تامین این آب را داشته باشند.

اردکانیان ادامه داد: گرچه آب را بیشتر برای بخش بهداشت استفاده می‌کنیم، اما این همان آب شرب است و در برخی مناطق بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف آب داریم در حالی که مقدار متوسط افزایش مصرف ۱۲ درصد است.

او با اشاره به نزدیک شدن فصل گرم در برخی از استان‌های کشور و افزایش مصرف برق، گفت: باید از مردم عزیز بخواهیم مثل همیشه بدون کوچکترین اغماضی در مسائل بهداشتی سعی کنند شیوه رعایت نکات بهداشتی را به گونه‌ای انجام دهند که آب شرب کمتری مصرف شود تا بدون هیچگونه مشکلی این ایام را پشت سر بگذاریم و به استقبال تابستان برویم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیأت دولت ریاست جمهوری حسن روحانی رئیس جمهور وزارت نیرو افزایش مصرف مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۴۴۰.۴ بوده که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۱.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۷.۶ درصد افزایش یافته است. همچنین میانگین شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۳.۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش تورم ماهانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۱.۳ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۷ درصد)، ۰.۴ واحد درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم ماهانه مربوط به شیر (۰.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو ماده شیری (۶.۶ درصد) است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ۴۷.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۴۵.۸ درصد)، ۱.۸ واحد درصد افزایش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در بهمن ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۷.۶ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به شیر (۲۳.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو تلیسه (۱۴۶.۳ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲، تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ۵۳.۳ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۵.۶ درصد)، ۲.۳ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان اقلام گاوداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به شیر (۲۷.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به گوساله نر زیر ۴ ماه (۱۴۰.۵ درصد) است.

برای مشاهده جدول‌های آماری اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6082322

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است