Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردانی گفت: همه مکان ‌های تفریحی و گردشگری در سطح استان چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل است.

«جعفر مردانی» امروز (چهارشنبه ۱۳ فروردین) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: نظارت بازرسان امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین از اماکن گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌ها در سطح استان چهارمحال و بختیاری تشدید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: ویروس کرونا زمانی با کاهش روبرو می شود که مردم نیز همراهی کنند و از حضور در تجمعات، اماکن گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌ها به ویژه امروز که به روز طبیعت نام گذاری شده پرهیز کنند.

 

وی ابراز کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور درخواست های مردم مبنی بر جلوگیری از ورود مسافران به استان اجرایی شده که تا به امروز از ورود تعداد زیادی از مسافران به استان جلوگیری شده است.

 

مردانی اضافه کرد: از مسافران سایر استان ها انتظار می رود تا شکست قطعی کرونا به استان چهارمحال و بختیاری سفر نکنند چرا که با اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی به هیچ مسافری اجازه ورود به استان داده نمی شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه جاری در سراسر کشور تمدید شده و در این مدت همه مدارس، دانشگاه ها، مکان ‌های تفریحی و گردشگری نیز در استان تعطیل است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری

مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ روستا و ۵ شهر استان به عنوان پایلوت طرح مدیریت اجتماعی پسماند انتخاب شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ظهر امروز ویدئوکنفرانسی در خصوص بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سعید یوسف‌پور در این نشست اظهار داشت: منطقه 5 و 6 کشور استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را در برمی‌گیرد که عملاً بخش عمده‌ای از زاگرس را شامل می‌شود و زاگرس با حدود 40 درصد از منابع آب شیرین کشور، در حال حاضر در زیست بسیاری از استان‌ها و کلان‌شهرهای کشور مؤثر است. 

وی افزود: منطقه 5 کشور به لحاظ طبیعی ارزش بسیار زیادی دارد و بیش از 32 منطقه حفاظت شده، 4 پارک ملی، 36 منطقه شکار ممنوع، 50 تالاب، بیش از 11هزار واحد تولیدی، کشاورزی و صنعتی، 138 ثمن به طور میانگین900 گرم پسماند شهری و روستایی به صورت سرانه واجد اهمیت زیادی است. کار اصلی ما مستندسازی دانش بومی است که اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها با ظرفیت بزرگی که دارند می‌توانند در راستای مستندسازی و کاربردی کردن دانش بومی محیط زیست کمک شایانی بکنند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: از مهمترین چالش‌هایی که در منطقه 5 وجود دارد موضوع صنایع آسفالت و کشتارگاهی بوده که در اختیار شهرداریها است که تقاضا داریم اعضای شورای شهرها توجه بیشتری داشته باشند، بند 8 ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند کمک جدی به حل مسائل محیط زیستی شهرها کند. در مورد مسایل زیست محیطی استان اولویت‌بندی منسجمی وجود ندارد که نیاز است با همکاری و همراهی شوراهای استان‌ها مشکل برطرف شود، موضوع حیوانات بلاصاحب، سگ‌های بی‌صاحب در همه استان‌های منطقه 5 یک چالش جدی برای سلامت و بهداشت عمومی شده که نیاز است این موضوع به صورت جدی و در اسرع وقت مدیریت شود. مدیریت پسماند، ترافیک شهرها، ساماندهی صنوف آلاینده داخل حریم شهرها، افزایش سرانه فضای سبز شهرها و ایجاد کمربندی شهرها از جمله مسائلی است که نیاز به همراهی و تشریک مساعی دارد.

وی  ادامه داد: برطرف کردن مشکل جمع‌آوری پسماند و بهینه‌سازی فضای سبز، تسهیل به موقع اعتبارات برای مدیریت اصولی پسماند در شهرها از دیگر موضوعاتی هستند که در حوزه حفاظت از محیط زیست باید به آن‌ها پرداخته شود. برای مدیریت پسماند، طرح‌ مدیریت اجتماعی پسماند که بنای آن تفکیک از مبدا است، صندوق ملی محیط زیست تسهیلات لازم را کمک کند تا بتوانیم بخشی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز را انجام دهیم. در استان چهارمحال و بختیاری 10 روستا و پنج شهر به عنوان پایلوت طرح مدیریت اجتماعی پسماند انتخاب شده‌اند و تلاش داریم در سایر استان‌ها نیز این طرح به صورت پایلوت اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست  چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ایلام شورای اسلامی شهر کمک کرد که شهرکی خارج از شهر ایلام مستقر شود و موضوعات مختلفی را به عنوان چالش مطرح کردند که اگر در قالب تفاهم‌نامه ارائه شود بهتر است. در مهرماه سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری یک تفاهم‌نامه بین شوراهای استان و اداره کل حفاظت محیط زیست منعقد شد و در استان‌های منطقه 5 نیز پیگیری‌ها در حال انجام است و در استان ایلام از سالین دور این تفاهم‌نامه وجود داشته اما قابلیت بروزرسانی و اجرایی شدن دارد.

یوسف‌پور تشریح کرد: تخلفات شکار و صید، تخریب جنگل و مراتع، تخلفات مربوط به تعارضات باغداران به حیات وحش و تصرفات اراضی از موضوعاتی هستند که باید در تفاهم‌نامه‌هایی که قرار است منعقد شود در نظر گرفته شود و همچنین همکاری‌های مشترک در شوراهای عالی استانها، حفظ کاربری و ارتقای سرانه فضای سبز در شهرها، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، توانمندسازی تشکل‌ها و ثمن‌های محیط زیستی از جمله مسائلی هستند که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در خصوص حفظ محیط زیست، ادامه داد: هفته آینده وبینار آموزشی تحت عنوان نقشه راه ایران در مدیریت اجتماعی پسماند توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد
  • سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها