Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:54:31 GMT

ضرورت اولویت‌بندی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۴۰۴۸

ضرورت اولویت‌بندی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، ضمن تبریک سال نو از اقدامات خوب این ستاد در سال گذشته تقدیر و ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر روزهای سخت مبارزه با کرونا بگذرد.

لزوم افزایش تولید در صنایع

وی با اشاره به اهمیت وجود و کارایی زیرساخت‌های موجود استان در زمینه توسعه شبکه الکترونیک که از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به ویژه در دولت تدبیر و امید است گفت: تاکید فراوانی که در حوزه فضای مجازی، زیرساخت‌ها و اینترنت در دولت تدبیر و امید و در طرح تحول اقتصادی مورد تاکید دولت بود، امروزه آثار مثبت آن را در مبارزه با کرونا به خوبی می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان همچنین با اشاره به سالگرد وقوع سیل در لرستان، گفت: سالگرد شب سخت و فراموش نشدنی سیل در پلدختر و برخی از مناطق لرستان است که حادثه خیلی تلخی بود که بعدها به واسطه مشارکت و مهربانی مردم در سراسر ایران، خاطرات خوبی در این زمینه رقم خورد و کارهای بسیار خوبی انجام شد.

استاندار لرستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید، گفت: امسال باید فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی با شدت بیشتری در راستای تولید، معطوف به تولید و در راستای افزایش آن باشد و باید اتفاقی به معنای ویژه کلمه شکل بگیرد.

خادمی، در بحث اولویت بندی پروژه‌ها، گفت: امسال پروژه‌هایی را باید مطرح و تعریف کنیم که به نوعی تولید را در جایی تعریف یا تقویت کنند و یا آنهایی که در طیف تولید قرار می‌گیرند و به تولید نزدیک هستند مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

وی، در این جلسه پیشنهاداتی به منظور افزایش تولید ارائه کرد و گفت: راحت ترین کار برای جهش تولید، شناسایی صنایعی است که کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند و لازم است که ظرفیت خالی بعضی از پروژه‌های صنعتی و کشاورزی را پر کنیم، مثلاً صنایع و کارخانجاتی که در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند به ظرفیت اسمی خود برسند و در این صورت میزان تولید این صنایع به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

ضرورت اولویت بندی و تقسیم بندی پروژه‌ها

استاندار لرستان، شناسایی و راه اندازی پروژه‌ها و صنایعی که تأسیس شده اما بنا به دلایلی فعالیت آنها متوقف شده است را به عنوان پیشنهاد دوم مطرح کرد و گفت: با شناسایی این گونه صنایع می‌توانیم آنها را در برنامه‌های امسال قرار داده و به یک کارخانه فعال تبدیل کنیم.

خادمی، شناسایی و حمایت دولت از طرح‌های نیمه تمام را در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی که امکانات لازم و بستر مناسب را برای گسترش دارند به عنوان سومین پیشنهاد مطرح کرد.

وی، در ادامه با تاکید بر ضرورت اولویت بندی و تقسیم بندی پروژه‌ها، گفت: لازم است با انسجام کامل به پروژه‌های مهم در حوزه عمرانی و اقتصادی برسیم.

خادمی، با اشاره به وضعیت اقتصادی دولت در سال ۹۹، گفت: علیرغم اینکه کشور ایران ظرفیت‌های زیادی دارد اما نمی‌توان صرفاً به بودجه دولتی اکتفا کرد لذا باید سعی کنیم ظرفیت‌های جدیدی خلق کنیم و از طریق مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران بیرونی برنامه‌ای تدوین کرد تا بتوانیم پروژه‌های کلیدی را با رویکرد افزایش تولید از دل آنها استخراج کنیم.

وی، به اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد طرح‌های مورد نظر در قالب فرمت مشخصی تا هفته آینده تهیه شده تا در جلسه آتی مورد ارزیابی قرار گیرند.

کد خبر 4890206

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان سید موسی خادمی اقتصاد مقاومتی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید گرگان سیلاب طرح غربالگری بارش باران شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی تردد وسایل نقلیه ضدعفونی اقتصاد مقاومتی بندی پروژه ها اولویت بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح