Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با اشاره بر روند تولید کیت های آزمایش کرونا گفت: علاوه بر بخش های دولتی، بخش های دیگر هم تولید کیت های آزمایش را شروع کردند، در روزهای اول بسیار کم داشتیم و با تلاش هایی که در شرکت های دانش بنیان به خصوص در وزارت دفاع الان وضعیت مناسبی داریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه با تشریح جلسه هیات وزیران، اظهار کرد: در جلسه امروز «سورنا ستاری» معاون علمی فناوری رییس جمهوری و «رضا رحمانی» وزیر صنعت معدن و تجارت، گزارشی درباره تجهیزات مورد نیاز و مواد ضدعفونی کننده و ماسک را ارائه کردند که گزارش های بسیار خوب و امیدوارکننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت گفت: در ونتیلاتور که حتی در کشورهای پیشرفته هم دچار مشکل هستند، روزی ۳۸ دستگاه تولید می شد الان ۲ هزار قرارداد بسته شده است و تا ۱۵ فروردین دو هزار قرارداد دیگر هم تمدید شد که عدد بسیار خوبی است.

وی گفت: قیمت تمام شده این دستگاه ۵۰ میلیون تومان است و امیدوار هستیم با قراردادهایی که با شرکتهای دانش بنیان منعقد شده،  کل نیازهای کل کشور پوشش داده شود، که اکنون از این جهت وضعیت مناسبی داریم.

ربیعی افزود: وزیران صنعت معدن تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جلسه امروز گزارش‌هایی در خصوص تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده ارائه کردند و رییس جمهوری هم تاکید کرد که این اقلام بیشتر توزیع شود.

سخنگوی دولت گفت: وزارت دفاع نیز گزارشی ارائه کرد که هم آمبولانس و کیسه های مخصوص ایزوله که برای حمل و دفن استفاده می شود و به طور کامل بهداشتی است.

ربیعی با اشاره بر روند تولید کیت های آزمایش کرونا گفت: علاوه بر بخش های دولتی، بخش های دیگر هم تولید کیت های آزمایش را شروع کردند، در روزهای اول بسیار کم داشتیم و با تلاش هایی که در شرکت های دانش بنیان به خصوص در وزارت دفاع الان وضعیت مناسبی داریم به سمت تولید ۲۰ هزار کیت در روز حرکت می‌کنیم که حرکت بسیار خوبی است.

 سخنگوی دولت درباره روند شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: بر اساس گزارش ها در هیچ استانی سیر صعودی گزارش نشد و در برخی استان ها وضع ثابت را داریم ولی در بیشتر استان ها سیر نزولی شده است در چند استان خاص است که تثبیت شده است ولی در مجموع سیر نزولی شده است.

ربیعی بیان کرد: در جلسه امروز درباره ارائه خدمات بانکی به مردم بحث و گفت و گو شد، گزارش شده بود که «بانک ها پول اقساط را برداشت کرده اند» که مشخص شد این اتفاق به صورت اتوماتیک صورت گرفته است؛ که رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد که در این زمینه تمهیدی اندیشیده شده و به سرعت رسیدگی می شود و پول ها به حساب مردم بازگردانده خواهد شد.

 ربیعی در باره روند غیرمنطقی قیمت برخی کالاها و اجناس گفت: در جلسه امروز تاکید شد که وزارت صمت تمهیدات بیشتری انجام دهد و به هیچ عنوان کالاهایی که اصلا منطقی ندارد گران نشوند.

سخنگوی دولت افزود: برخی از شوینده ها و ضدعفونی کننده ها را برای اینکه تولید زیاد شود شاید منطقی باشد، ولی در ایام کرونا با تشدید نظارت و کنترل جدی تر از افزایش قیمت غیر منطقی سایر کالاها جلوگیری می کنیم.

ربیعی افزود: ارز مورد نیاز کالاهای اساسی به میزانی که نیاز است تامین شده است؛ وزرات جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند ارز مورد نیاز آنها تامین شده است؛

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای سال ۹۹ در زمینه تامین کالاهای اساسی ارزی که به قیمت ۴۲۰۰ تومان خواهد بود این ارز را تامین کرده ایم.

ربیعی درباره شرایط کارگرانی که بیکار شده اند، گفت: در جلسه امروز وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارشی در این زمینه ارائه کرد، همچنین اینکه درباره رسیدن به اهداف بسته حمایتی و تسهیلات ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در جلسه امروز بحث و تاکید شد که پرداخت وام و تسهیلات قطعاً مشروط به حفظ کارگر در واحدهای تولیدی و صنفی باشد

سخنگوی دولت افزود: قرار شد در زمینه پرداخت تسهیلات و بسته های حمایتی به افرادی که زندگی روزمره آنها دچار آسیب شده و همچنین  در مورد کالای اساسی و چگونگی آن فردا ۹ صبح در ستاد اقتصادی دولت به ریاست رییس‌جمهور بررسی و تصمیمات دقیق تری بگیریم.

ربیعی افزود: در جلسه فردا چگونگی حمایت و پرداخت تسهیلات به از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مصوب به کارگران طبقات پایین و حفظ اشتغال و تصمیم خواهیم گرفت که اطلاع رسانی می شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی ربیعی جلسه امروز سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج/ حراج بعدی فردا برگزار می‌شود

طی ۱۹ جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران ۲۶۳۶ کیلوگرم شمش مورد معامله قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیستمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران درحالی فردا برگزار می‌شود که طی 19 جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران 2636 کیلوگرم شمش مورد معامله قرار گرفته است.

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

 

طی جلسه معاملاتی روز (یکشنبه) و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا 395 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد که این حراج، با معامله 175 قطعه شمش یک کیلوگرمی پایان یافت. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 820 میلیون تومان به ثبت رسید.

گفتنی است، بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ 9 بهمن ماه 1402، بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت سال 1403 برگزار می‌شود. 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه سوم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج/ حراج بعدی فردا برگزار می‌شود