Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@15:55:58 GMT

سیزده‌بدر متفاوت در روزهای کرونایی!

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۴۴۸۶

سیزده‌بدر متفاوت در روزهای کرونایی!

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: باغچه یا محیطی هرچند کوچک برای ساختن یک گلخانه  چشم نواز کافی است و اگر در منزل چنین فضایی دارید همین حالا با مشارکت تمام اعضای خانواده دست به کار شوید. برای این کار نیاز به صرف هزینه گزاف برای خرید گل‌ها و گیاهان یا وسایل تزئینی گران قیمت نیست، بلکه کافی است کمی سلیقه و ابتکار به خرج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز  منطقه ۲۱ پیشنهادهای جالبی برای شما دارند.

باغچه ای متفاوت برای بهار

پیش از کاشت گل ها و گیاهان جدید، نقشه باغچه‌تان را به لحاظ شکل کلی و محل قرارگیری گل‌ها و گیاهان  بر روی کاغذ طراحی کنید. با توجه به شرایط و با در نظر گرفتن خصوصیات درختان و گیاهان  و همچنین میزان نیازشان به آب و نور وگرما، بهترین مکان را برای آنها در باغچه انتخاب کنید و روی نقشه علامت بزنید. گل هاو گیاهان از بین رفته را از باغچه و گلدان خارج کنید تا جا برای گیاهان جدید و جایگزین بازشود. وقتی که نقشه جانمایی گل و گیاهان تکمیل شد و مکان های خالی و نوع گل‌ها و گیاهان را مشخص کردید، برای چگونگی کاشت آنها نیز نقشه دیگری طراحی کنید. یعنی بررسی کنید که با توجه به فضا و وسایلی تزئینی که در اختیار دارید چطور می شود این گیاهان را به زیباترین شکل ممکن در داخل باغچه و گلدان قرارداد. پس از آن با در نظر گرفتن بهترین طرح با مشورت و مشارکت اعضای خانواده یا همسایه ها، گل ها و گیاهان را در باغچه بکارید و باغچه و خانه خودتان را در روز طبیعت متحول کنید.

ظروف شکسته برای  تزئین باغچه

کوزه ها و گلدان های سفالی، گلی و سرامیکی را پس از شکسته شدن دور نریزید. اینها وسایل خوبی برای ساختن یک باغچه زیبا هستند. با قرار دادن آنها در باغچه به فرم های مختلف و کاشت گل ها و گیاهان در آنها می توانید باغچه ای  متفاوت و هنری داشته باشید که هر بیننده ای را مجذوب خودش کند.

رنگ آمیزی سنگ ها با مشارکت کودکان

سنگ های کوچک و بزرگی که از جاهای مختلف جمع کرده یا تهیه کرده اید می توانند باغچه شما را زیبا و رنگارنگ کنند. این سنگ ها را از داخل باغچه و گوشه و کنار خانه جمع آوری کنید. با رنگ آمیزی های متنوع و همچنین نقاشی اشکال گوناگون بر روی آنها زیبایی این سنگ ها دوچندان می شود. برای نقاشی و رنگ آمیزی سنگ ها از کودکان هم کمک بگیرید. البته توجه داشته باشید که برای رنگ آمیزی فقط از رنگ های روغنی یا اکرولیک استفاده کنید، تا در مجاورت با آب پاک نشوند.

فضای جنگلی در باغچه  

جدا از سنگ های کوچک، قرار دادن تخته سنگ های بزرگ و کنده درختان خشک شده آنهم  لابه لای گل ها و گیاهان باغچه فرمی طبیعی و جنگلی ایجاد می کند. احتمالا این سنگ های بزرگ یا کنده‌های درختان خشک شده در گوشه و کنارحیاط یا اطراف خانه پیدا می‌شود.

ظروف بی مصرف، گلدان های زیبا!

 اگر ظروفی دارید که به دلیل کهنه شدن و یا احتمالاً آسیب دیدن از آنها استفاده نمی کنید، ممکن است این ظروف زیبا برای کاشت گل های فصلی مناسب بوده و از آنها بتوان برای زینت بخشیدن فضای باغچه و یا حتی داخل حیاط خانه استفاده کرد. این ظروف  می توانند گلدان های زیبایی برای خانه شما باشند.

استفاده از مجسمه های سفالی و پلی استر

یکی از زیباترین عناصر دکوراسیونی باغچه ها، مجسمه های سفالی، سنگی و حتی پلی استری هستند و می توانید آنها را  در میان گل ها و گیاهان باغچه قرار داده و به عنوان تزئین باغچه و گلدان استفاده کنید. احتمالا از این دست مجسمه‌ها در خانه شما پیدا می شود.

چه گل هایی برای فصل بهار مناسب است؟

 اینکه بدانیم چه گل ها و گیاهانی برای فصل بهار مناسب هستند، مهم است.  گل همیشه بهار، بنفشه، میمون، مینای چمنی، پامچال، نرگس و لاله گزینه‌های مناسبی هستند چرا که سرما را هم به خوبی تحمل می کنند و علاوه بر گلدان، می توان آنها را در فضای باز هم کاشت.

گل همیشه بهار: گیاه همیشه بهار  با گل‌هایی درشت و رنگ‌هایی زرد و نارنجی برای تزیین باغچه‌های بهاری بسیار مناسب است. بهتر است در مهر ماه بذر آن را بکارید در غیر این صورت چنانچه در منطقه ای سرد ساکن هستید اوایل بهار این کار را انجام دهید. برحسب زمان کاشت بذر و آب و هوای منطقه گیاهان از اواخر زمستان تا بهار به گل می نشینند. بذر آن پس از ۱۰ روز جوانه می زند.

بنفشه: در انگلیس به این گل زیبا MOONFACE می گویند یعنی گیاهی که همچون صورت ماه است. بنفشه یکی از گیاهان معروف باغچه است که در فصل بهار به حداکثر گل دهی می رسد و انواع آن به سرما مقاومند. بذر آن را باید در مرداد ماه بکارید. نوعی بنفشه با نام بنفشه ۴ فصل در پی  نژادی به دست آمده که در تمامی فصول سال گل می‌دهد.

میمون:کاشت این گل نیز مانند بنفشه است و گل آن به صورتی زیبا می‌روید. به زودی خوشه‌ای از گل ‌های رنگی روی این گیاه تیره ظاهر می شود که زیبایی و طراوات خاصی به فضای منزل شما خواهد بخشید.

مینای چمنی: این گل به رنگ های مختلف سفید، سرخ و ابلق وجود دارد. بذر آن را باید در ماه‌های مرداد و  شهریور بکارید تا بتوانید از میانه اسفند تا اواخر بهار از زیبایی گل‌هایش بهره مند شوید. چنانچه در منزل خود محیطی را به کار کاشت چمن اختصاص داده اید می توانید چند نقطه از وسط یا حاشیه آن را با مینای چمنی تزیین کنید. از خاطر نبرید که این گل به محلی آفتابی و تا حدودی سایه دار عادت دارد.

پامچال: هنگامی که پامچال گل می‌دهد نوید بهار را با خود می آورد ،برای همین نام آن را گل نوروز نهاده‌اند  بذرهای پامچال را باید روی سطح خاک بپاشید تا نور به آنها برسد و جوانه بزند و به محض جوانه زدن آنها را در گلدان های کوچک بکارید و تا حد امکان در جای خنک نگهداری کنید.

نرگس: نرگس یکی از گیاهان پیازی محبوب و معطر است. پیاز آن را می توان درماه های مهر و آبان در فضای بیرون کاشت. البته درمناطق سردتر باید این کار در آخر زمستان صورت گیرد. به اندازه ۳۳ برابر طول پیاز، زمین را گود کنید و پیاز را بکارید. نرگس به سرما مقاوم است و همزمان با آغاز سال نو، گل های زیبای آن می شکفند. نرگس شیراز را می توانید در یک بطری آب هم پرورش دهید. به این ترتیب یک بطری زیبا برای تزیین خانه بهاری تان تدارک ببینید.

لاله: این گیاه نیز توسط پیاز تکثیر می شود. در اوایل مهر ماه پیازهای لاله را به فواصل ۲ سانتی متری و در عمق ده سانتی متر بکارید و برای جلوگیری از یخ زدن روی آنها را با برگ خشک بپوشانید. پیازها در فروردین و اردیبهشت به گل لاله بدل می شوند که در زیبایی بی نظیرند.

کد خبر 496773 برچسب‌ها منطقه ۲۱ نمایشگاه گل و گیاه همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۱ نمایشگاه گل و گیاه همشهری محله گل ها و گیاهان رنگ آمیزی بذر آن سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میز جلو مبلی با ترکیب فلز مذاب با چوب؛ چقدر متفاوت و زیبا (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر
  • میز جلو مبلی با ترکیب فلز مذاب با چوب؛ چقدر متفاوت و زیبا (فیلم)
  • بهار است و بنفشه‌اش
  • توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در استان بوشهر/ الگوی کشت اصلاح می‌شود
  • تمیز کاری بسیار متفاوت با لیزر (فیلم)
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار
  • دلربایی کوچه‌ پس کوچه‌های گلستان با عطر بهار نارنج
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری