Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سلیمی رو چهارشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: تمرینات قدرتی و استقامتی همانند دراز و نشست و شنای سوئدی بی‌تحرکی را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه ما در دوره ای از زمان به سر می‌بریم که جامعه در کنار بخش بزرگی از جامعه جهانی درگیر ویروس کروناست، گفت: در حال حاضر همه جهان در حال تلاش برای یافتن راه حل کاربردی برای پیروزی در جنگ با این ویروس هستند و در این زمینه برای پیشگیری و کنترل این بیماری تلاش‌های زیادی از سوی مسوولان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان افزود: برای رهایی از این ویروس همه با هم باید خانه بمانیم تا زنجیره انتشار این ویروس قطع شود و ورزشکار و مردم عادی فرقی نمی‌کند، بلکه این ویروس در کمین همه است.

وی با بیان اینکه در باره توصیه‌های در خانه ماندن و رعایت بهداشت و و سایر مسائل مربط به این ویروس بارها توسط رسانه ها منتشر شده است تصریح کرد: به طور طبیعی این ویروس علاوه بر خطرات جسمانی، روحی و روانی که برای بسیاری از هموطنان به همراه داشته؛ به فرایندهای شغلی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری از افراد و متعاقبا کل جامعه آسیب جدی وارد کرده است.

استاد مدیریت ورزشی دانشگاه اصفهان گفت: دراین زمینه مسوولان نیز راهکارهایی را چاره اندیشی کرده اند ولی می‌طلبد از تجربه سایر کشورها که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند و توانسته‌اند از آن عبور کنند نیز بهره ببریم.

وی گفت: اگر از زاویه‌ای دیگر اگر به موضوع نگریسته شود، کرونا مزایایی هم برای ما به همراه داشته است؛ شاید هیچگاه اینگونه دلچسب در کنار خانواده نبوده‌ایم، شاید ماه ها یا حتی سال ها کاری را می خواستیم انجام دهیم، کتابی را می‌خواستیم بخوانیم، فیلمی را می‌خواستیم ببینیم، هیچگاه فرصتش را نداشتیم ،می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح بسیاری از آنها را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: با این وجود به نظر می‌رسد یکی از آسیب‌های جدی در خانه ماندن، بی‌تحرکی باشد.

سلیمی تصریح کرد: بی‌تحرکی طولانی مدت برای تمامی ما می تواند عواقبی به همراه داشته باشد که ممکن است کمتر از کرونا نباشند.

وی گفت: اضافه وزن و به دنبال آن عارضه‌های قلبی عروقی می توانند تنها یکی از این موارد باشد که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای تجهیزات تمرینی مناسبی در منزل دارند که می‌توانند با مشورت با مربیان خود طبق برنامه میزان افت بدنی را کنترل کنند.

وی اظهار داشت: اما برخی از مردم از این تجهیزات بی‌بهره هستند، با این حال به آنها توصیه می‌شود حداقل ورزش های هوازی (ورزش های طولانی مدت با شدت کم) را حتما در برنامه روزانه زندگی خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: اگر در خانه، محلی (مانند حیاط) برای پیاده روی سریع یا نرم دوی وجود دارد روزانه ۴۵ دقیقه برای این منظور اختصاص داده شود، در غیر این صورت در فضاهای کوچک نیز می‌توان با حرکاتی همانند پروانه (بسیاری از حرکات در اینترنت قابل دستیابی هستند) ضربان قلب را برای مدتی بالا برد.

برچسب‌ها کرونا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اصفهان کرونا اصفهان بی تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • ببینید | مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟ + فیلم
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه