Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، "اسدالله عباسی" روز چهارشنبه با تشریح اقدامات مجلس در مقابله با بحران کرونا و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده گفت: تاکنون غیر از جلسه علنی صحن در اسفند ماه و ده‌ها جلسه کمیسیون که در این مدت برگزار شد، با نمایندگان نیز سه جلسه با استفاده از فناوری دیجیتال و از طریق ارتباط دوسویه داشته ایم که در این جلسات تدابیر مقابله با کرونا و نحوه جبران تبعات اقتصادی آن بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یکشنبه قبل (۱۰ فروردین)   مجلس جلسه غیر علنی داشت.

عباسی افزود: برای تشکیل جلسات به مشارکت و همکاری برخی نمایندگان  نیاز است که گاه دریغ می شود.

وی گفت: در اوج شیوع کرونا با حضور نمایندگان و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در صحن جلسه علنی و غیرعلنی داشتیم، اما پس از آن از سوی مرجع قانونی مقابله با بحران از ادامه جلسات حضوری منع شدیم. مسلما اگر این منع، با نظر تخصصی پزشکی و برای جلوگیری از شیوع بیماری در جامعه صورت نمی گرفت، هیات رییسه آن‌ را نمی پذیرفت، چرا که نظرهیات رییسه از آغاز بحران تا امروز برگزاری جلسات حضوری بوده است.

اگر هیات رییسه این منع را که با هشدار  شیوع بیماری آن هم نه فقط در بین نمایندگان بلکه در بدنه جامعه همراه بود، نادیده می گرفت، آیا می توانستیم از مردم انتظار مراعات داشته باشیم؟

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی جلسات  مجلس را با  جلسات دولت مقایسه کرده و گفته‌اند چرا جلسات هیات دولت تشکیل شده، اما مجلس تشکیل جلسه نداده است؟ در پاسخ باید گفت: یکشنبه گذشته که دولت جلسه داشت؛ مجلس هم جلسه غیر علنی برگزار کرد و منع ستاد مقابله با کرونا از برگزاری جلسات حضوری مجلس، تاکنون درباره جلسات هیات دولت مطرح نبوده است.

وی گفت: استدلال این ستاد بر این مبنا بود که جلسات هیئت دولت با ۲۰ نفر از تهران و در مقابل جلسات مجلس با ۲۹۰ نفر از سراسر کشور برگزار می شود که هم اجتماع به حساب می‌آید و هم  جلسات مجلس به دلیل تماس هر یک از  نمایندگان با انبوهی از مردم در استان‌ها به ویژه در ایام انتخابات متفاوت از جلسات دولت است. متاسفانه تعداد بالای نمایندگان مبتلا به کرونا  نیز براین استدلال صحه گذاشت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان این که با همه این موانع، هیات رییسه در ایام کرونایی چندین بار در هر  هفته جلسه داشته، گفت: برای تشکیل جلسات مجلس، هیات رییسه انواع راه حل‌ها را مورد بررسی قرار داد. اولویت همان طور که گفته شد، جلسه حضوری بود. حتی برای جلسه یکشنبه ۱۰ فروردین تعداد زیادی صندلی به صحن مجلس اضافه و بخش مربوط به تماشاچیان را تجهیز و آماده کردیم تا همکاران با فاصله بنشینند.

عباسی افزود: با این حال منع مجدد و صریح ستاد مقابله با کرونا به هیات رییسه ابلاغ شد که بر جنبه پزشکی نظر ستاد  با وجود تمهیدات اندیشیده شده تاکید داشت. خوشبختانه ازآنجایی که  فناوری دیجیتالی دو سویه در اواخر اسفند آماده بهره برداری و به  تک تک نمایندگان ارائه شده بود، جلسه روز یکشنبه را هم  بر همین بستر برگزار کردیم.

سخنگوی هیات رییسه با بیان این که اسامی برخی همکاران در بین غایبان جلسات دیجیتال به چشم می خورد،   گفت: با توجه به این که هیات رییسه مجلس تمام راه‌ها را  پیموده است، امیدواریم جلسه علنی مجلس که سه شنبه آینده و به صورت حضوری برگزار می شود با حضور و مشارکت بالای همکاران به نصاب دست یابد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مقابله با کرونا هیات رییسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد

به گزارش «نماینده»، کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به بررسی آخرین وضعیت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز پرداخت.

وی افزود: کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

سرمدی واله با اشاره به اینکه در این لایحه عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها به صراحت ذکر نشده است، اظهار کرد: در این لایحه فقط به ارائه خدمات به مردم از شنبه تا چهارشنبه اشاره شده است.

وی افزود: بنابراین، باید در صحن علنی مجلس مشخص شود که آیا پنجشنبه‌ها نیز جزو روزهای تعطیل هستند یا خیر.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در این لایحه ساعات کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد، گفت: امیدواریم این لایحه در هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان مشخص شود.

نماینده مردم اسدآباد در خصوص تعطیلی بانک‌ها در روزهای پنجشنبه بیان کرد: در لایحه دولت، بانک‌ها شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها نمی‌شدند، اما در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که بانک‌ها نیز باید در روزهای پنجشنبه تعطیل باشند.

کیومرث سرمدی واله در پایان اظهار داشت: باید منتظر ماند و دید که در صحن علنی مجلس چه تصمیمی در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه؛ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • تجارت با دنیا فقط ۳ روز در هفته!/ شوک مجلس به بخش خصوصی
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم