Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از خروج صدها دیپلمات و شهروند خارجی مقیم پاکستان به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور، اتباع انگلیسی در شهرهای مختلف پاکستان نیز درصدد بازگشت به کشور خود هستند اما آنان نسبت به بی‌اعتنایی دولت لندن خشمگین به نظر می‌رسند.

قدس آنلاین؛ رسانه‌های پاکستان امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که گسترش شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در شهرهای مختلف این کشور باعث شد تا بسیاری از کشورهای خارجی تصمیم به بازگرداندن دیپلمات‌ها، شهروندان و دانشجویان خود از پاکستان بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، آمریکا هفتم فروردین ماه ۶۹ دیپلمات و تبعه خود را با یک پرواز اختصاصی از پاکستان خارج کرد و روز گذشته نیز ۲۶۹ تبعه آلمانی با یک فروند پرواز شرکت هواپیمایی قطر از پاکستان به کشور خود برگشتند.

شنیده‌ها حاکی از تکاپوی کانادا نیز برای بازگرداندن اتباع مقیم خود در پاکستان است و قرار است دو پرواز اختصاصی از شهرهای لاهور و کراچی شهروندان کانادایی را فردا (پنجشنبه)  به تورنتو بازگرداند. 

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع دیپلماتیک گفتند: اتباع انگلیسی با مشاهده خروج برنامه‌ریزی شده سایر شهروندان خارجی از پاکستان، از  بی‌اعتنایی دولت انگلیس به فراهم کردن زمینه خروج آنان از پاکستان خشمگین هستند.

براساس این گزارش، اختصاص پروازهای ویژه برای بازگرداندن اتباع آلمانی و آمریکایی از پاکستان خشم انگلیسی‌های مقیم پاکستان را برانگیخته و آنان دولت خود را تحت فشار قرار دادند که هرچه زودتر برای بازگرداندن اتباع اقدام کند زیرا آنان در برابر بیماری کرونا آسیب‌پذیر هستند.

پایگاه اینترنتی روزنامه "داون" پاکستان نوشت: ممنوعیت ورود و خروج پروازهای خارجی در این کشور تا ۴ روز آینده ادامه خواهد داشت با این حال بیش از ۵۰۰ تبعه انگلیسی مقیم پاکستان در حسرت بازگشت به کشورشان هستند.

منابع خبری نوشتند: سفیر انگلیس در پاکستان اعلام کرده که لندن برای بازگرداندن اتباع انگلیسی مقیم پاکستان فعال است و اقدامات لازم درحال همکاری با دولت پاکستان و شرکت هواپیمایی این کشور نیز در جریان است.

رسانه‌های پاکستان امروز به نقل از منابع رسمی این کشور اعلام کردند: شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در مناطق مختلف پاکستان به ۲ هزار و ۳۰ نفر رسید.
تاکنون ۲۶ تن نیز در پاکستان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. ۸۲ بیمار کرونایی تاکنون بهبود یافته و وضعیت  ۱۰ نفر از مبتلایان به این ویروس نیز بحرانی اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پاکستان برای بازگرداندن اتباع مقیم پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد