Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: «سی سی تی وی» تلویزیون چین گزارش کرد انتقادهای بین المللی از آمریکا به دلیل تحریم‌های سرسختانه علیه ایران و جلوگیری از معاملات مرتبط با دارو و اقلام پزشکی با تهران افزایش یافته است. 
به گزارش خرداد ،تلویزیون چین روز چهارشنبه در گزارشی خاطر نشان کرد انتقادهای شدید از آمریکا باعث شده است این روزها برخی از مقام‌های آمریکایی لحن خود را در قبال تحریم‌های ایران تغییر دهند به طوری که «مایک پمپئو»  وزیر خارجه آمریکا از احتمال بازنگری در این تحریم‌ها خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
تلویزیون چین افزود که وزیر خارجه آمریکا در شرایطی از بازنگری احتمالی در کاهش تحریم‌های ایران در جریان شیوع ویروس کرونا می‌گوید که کشورش تحت انتقادهای شدیدی به دلیل تحریم ایران قرار دارد. 
گزارش ادامه می‌دهد پمپئو همچنان این ادعا را مطرح کرده است که اقلام دارویی و پزشکی از تحریم‌ها مستثنی هستند اما در عمل همین تحریم‌ها مانع تجارت شرکت‌های دیگر در زمینه دارو و عرضه محصولات پزشکی با ایران شده است. 
تلویزیون چین گزارش کرد دولت آمریکا به بهانه فعالیت‌های منطقه‌ای،  هسته‌ای و موشکی ایران، فشارهای حداکثری علیه ایران اعمال کرده و مانع روابط تجاری دیگر کشورها با تهران شده است در جالی که مقانات ایران این ادعاهای آمریکا را رد می‌کنند. 
گزارش می‌افزاید: در همین حال سختگیری‌های بسیار شدید دولت آمریکا،  بدرفتاری‌ها و عملکرد وزیر خارجه آن کشور بخصوص در زمینه «تروریسم پزشکی و دارویی علیه ایران» آنقدر انزجار آمیز بوده که حتی «جکسون دایهل» سرمقاله نویس واشنگتن پست در وصف او آورده است «برخورد پمپئو در جریان همه گیری ویروس، او را به بدترین وزیر خارجه طول تاریخ آمریکا تبدیل کرده است» . 
او نوشت حتی نزدیکترین متحدان آمریکا نظیر انگلستان خواستار کاهش تحریم‌ها برای ارسال مواد پزشکی و دارو و دیگر اقلام برای ۸۰ میلیون ایرانی هستند ولی وزیر خارجه آمریکا حتی کرونا را به ابزاری برای فشار حداکثری بر ایران تبدیل کرده است و فکر می‌کند از این کار چه نتیجه‌ای می‌گیرد. 
شینهوا، خبرگزاری رسمی چین هم در مطلبی ریشه همه مشکلات را تحریم‌های آمریکا دانسته و افزوده است که این روش‌های یکجانبه به نتیجه نمی‌رسد.  برچسب ها: سی سی تی وی ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: سی سی تی وی آمریکا تلویزیون چین وزیر خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896828

دیگر خبرها

  • اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • لفاظی تازه یک اسرائیلی؛ تل‌آویو دنبال حمله دیپلماتیک به ایران؟
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم