Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@18:07:38 GMT

بارش باران و وقوع تگرگ در تهران و ۱۴ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۱۸۹

بارش باران و وقوع تگرگ در تهران و ۱۴ استان کشور

ساعت24 -هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده اعلام و توصیه کرد: با توجه به احتمال وقوع تگرگ، در استان های پربارش مردم از اطراق در کنار رودخانه ها، مسیل ها، فعالیت‌های کوهنوردی، جدا خودداری کنند.

از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزری کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را در ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت شمالغرب به کشور، بارش‌ها را در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، شمال ایلام، شمال کهگیلویه‌وبویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، خواهیم داشت.
گوردزی ادامه داد: برای بعداز ظهر و اوایل شب، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های قزوین، البرز، و تهران، رخ می‌دهد. همچنین، فردا پنجشنبه نیز در نوار شمالی، زاگرس مرکزی در غرب و جنوب‌غرب، در استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان و یزد، برای ساعات بعدازظهر، بارندگی پیش‌بینی شده است.


وی هشدار داد: در مناطق پربارش، امروز، بالاآمدن آب رودخانه ها، لغزندگی و کاهش دید را در جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر داریم. به همین دلیل توصیه می‌شود تا مردم ضمن حفظ ایمنی و رعایت عدم رفت و آمد از اطراق در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی، جدا خودداری کنند.
گودرزی توضیح داد: فردا جریانات روی سواحل شمالی، موجب کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دما و بارندگی در این مناطق، می‌شود. و  بارش‌ها نیز کماکان در استان‌های ذکر شده تا روز جمعه، ادامه می‌یابد.


وی اعلام کرد: در تهران برای عصر امروز وزش باد و بارش باران خواهیم داشت که این روند برای فردا نیز ادامه می‌یابد. بیشینه دمای امروز تهران نیز به مثبت ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع:ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بارش باران تگرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ هشدار نارنجی پیشین هواشناسی امروز، سه‌شنبه استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و فردا، چهارشنبه استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استانهای گلستان و چهارمحال و بختیاری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
هشدار هواشناسی برای بارش‌های فراگیر اردیبهشتی در ۱۷ استان کشور + جزئیات

اما در هشدار جدید صادر شده که امروز، سه‌شنبه، 4 اردیبهشت منتشر شد اعلام شده است که با تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی استان‌های پر خطر به هشدار نارنجی پیشین اضافه می‌شوند.

هشدار جدید صادر شده از امروز سه‌شنبه 3 اردیبهشت تا پنجشنبه 6 اردیبهشت اعتبار دارد و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ ذکر شده است.

امروز، کرمان، مازندران، گلستان، چهارشنبه‌ گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی تحت‌تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ ذکر شده است و توصیه هواشناسی، احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید:
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته | سامانه بارشی بعدی کی وارد کشور می شود؟ کد خبر 846701 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان