Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@07:36:39 GMT

ژاپن در مرز وضعیت اضطراری

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۲۰۷

ژاپن در مرز وضعیت اضطراری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت که کنترل شیوع کرونا یک اولویت مهم است. در حالی که ۲۲۰۰ مورد ابتلا و ۶۶ مورد مرگ بر اثر کروناویروس در ژاپن بسیار کمتر از آمارهای منتشر شده از آمریکا، اروپا و چین است، آمار مبتلایان ژاپنی هر روز در حال افزایش است.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، سوگا افزود، دولت "هرچه لازم باشد" انجام خواهد داد تا تاثیرات این ویروس را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار مبتلایان تازه به این ویروس در توکیو روز گذشته به رکورد ۷۸ مورد رسید و درخواست‌ها از شینزو آبه، نخست وزیر این کشور برای اعلام وضعیت اضطراری همچنان ادامه دارد.

آبه قرار است عصر امروز نشستی به منظور رسیدگی به وضعیت کرونا را ریاست کند.

ژاپن نخستین بار در دوم مارس مدارس دولتی خود را بنا به درخواست آبه تعطیل کرد. با این که دولت توکیو پیشتر اظهار کرد که در نظر دارد دست‌کم برخی از مدارس دولتی خود را با آغاز سال تحصیلی تازه در ماه آوریل بازگشایی کند، رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که تعطیلی مدارس می‌تواند اکنون تا ماه مه ادامه داشته باشد.

روزنامه "نیکئی" گزارش کرده است که هیئت آموزشی توکیو احتمالا امروز نشستی برای تصمیم‌گیری و گفتگو درباره برنامه تعطیلی مدارس برگزار خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تعطیلی مدارس دولت ژاپن ویروس کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار انجام برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش خواستار انجام برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شد.

 ‌متن نامه منادی‌ سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس به صحرایی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر صحرایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم
احتراما همانگونه که مستحضرید نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش انسان‌های خدوم و زحمتکش و بی‌ادعایی بوده ولی متاسفانه حقوق این قشر زحمتکش پایین‌ترین حقوق در بین کلیه کارکنان دولت می‌باشد. این نیروها همزمان مسئولیت ارائه خدمات و پذیرایی از معلمان و دانش‌آموزان، نگهبانی و حفاظت از مدرسه و پشتیبانی تاسیسات آن را بر عهده دارند. غفلت از وضعیت این عزیزان به ویژه وضعیت معیشتی و حقوق دریافتی نه تنها ظلم فاحش به این قشر زحمتکش و بی‌ادعاست، بلکه ضرر و زیان جبران ناپذیری به اموال دولتی را در بر خواهد داشت.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید هر چه سریعتر در جهت تکریم و ارج نهادن به زحمات این قشر فداکار و برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی آنها، اقدامات موثر کارسازی انجام گردد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • حذف ناباورانه ژاپن و کره از جام ملت‌های آسیا
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور
  • رونمایی از لباس رسمی ژاپن در المپیک پاریس