Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@08:14:04 GMT

وقتی ما هم یک سندروم بی‌قرار داریم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۲۲۶

وقتی ما هم یک سندروم بی‌قرار داریم

 

به گزارش تابناک، عصر ایران نوشت:‌ «بهبود فریبا بعد از ۵ سال اسارت در آفریقا به میان خانواده برگشته است. سوغات این سفر نحس «سندرم دست بی قرار» بود. بهبود در شرایط هیجانی و عصبی اختیار دست اش را از دست می‌دهد و ناخواسته اتفاقات تلخی را رقم می‌زند. او می‌داند که دچار چه بیماری عجیبی و غریبی شده است، آیا ما هم می‌دانیم که دچار چه سندرومی بی‌قراری هستیم؟ نه، خیلی از ما خبر نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌دانیم دچار چه بیماری‌های عجیب و غریبی هستیم که زمینه ساز رنجش مردم و اطرافیان خود می‌شود.

خیلی از ما دچار سندروم غیبت و قضاوت هستیم. به راحتی شستن یک دست زیر شیر آب از ترس کرونا، پشت همدیگر حرف می‌زنیم و متاسفانه قضاوت می‌کنیم. بدون این که اطلاع داشته باشیم به طرف مقابل ما چه گذشته و او چه شرایطی را تجربه کرده است، می‌بریم و می‌دوزیم و چکش عدالت‌مان را هم روی میز می‌زنیم و حکم صادر می‌کنیم.

خیلی از ما دچار سندروم بی‌انصافی هستیم. شرایط سخت مردم در جامعه را می‌بینیم اما تنها و تنها به فکر جیب خود و سود هستیم. می‌بینیم که مردم از دهان شیر پول در می‌آورند اما دولا پهنا حساب می‌کنیم که فقط خودمان برنده این بازی باشیم. شاید گاهی باید فکر کنیم که یک کارگر در شرایط سخت این روزها چگونه زندگی می‌کند. دیگران به فکر نیستند ما چرا برای یکدیگر کاری نمی‌کنیم.

خیلی از ما دچار سندروم دروغ هستیم. برای رسیدن به اهداف خود دروغ می‌گوییم. راست راست به دوربین زل می‌زنیم و دروغ می‌گوییم. دیگر گویا برای رسیدن به جاه و جلال باید دروغ گفت. گویا دیگر سکه راست‌گویی زیاد در کشور رواج ندارد. دروغ بگو و به مقام برس! متاسفانه جامعه هم به این روش عادت کرده است و ... .

به خاطر این سندروم‌های بی‌قرار، حال جامعه ما خوب نیست. گویی اخلاق، ته لنج‌زاری است که باید برای رسیدن به آن مانند آن کارگر خوزستانی دل به لجن‌ها بزنیم تا خوبی‌ها را از اعماق آن خارج کنیم.

چه جامعه‌ای را به آیندگان خود تحویل می‌دهیم؟ جامعه‌ای که در آن آدم‌های خوب متهم به «ساده بودن» می‌شوند و آدم‌های بد، «زرنگ» خطاب می‌شوند و مورد احترام همه هم هستند.

سبک زندگی در ایران به گونه‌ای شده است که آدم خوب بودن و خوب ماندن راحت نیست. آدم‌های خوب معمولا ضرر می‌کنند.

در خلوت به رفتارهای خود فکر کنیم. کار سختی نیست. ببینم از وقتی بیدار شدیم چگونه رفتار کردیم و اگر این رفتارها با خودمان شده بود، چگونه برخورد می‌کردیم.

ما همه یک سندروم بی‌قرار داریم و باید هرچه زودتر آن را کشف و راه درمان آن را پیدا کنیم.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت بهبود فریبا پایتخت ۶ سندرم دست بیقرار بی قرار کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج نشان می‌دهد که این میزان، در مقایسه با نرخ افسردگی ۲۲ درصدی جمعیت عمومی است.

به‌علاوه، ۹ مورد از ۱۰ مورد افسردگی مرتبط با سکته مغزی در طی پنج سال پس از زنده ماندن از سکته مغزی رخ می‌دهد.

«پیانژونگ وانگ»، محقق ارشد از کالج کینگ لندن، در بیانیه‌ای گفت: «افسردگی در بازماندگان سکته شایع است، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که این افسردگی برای مدت طولانی‌تری از آنچه قبلاً تصور می‌شد ادامه می‌یابد».

به گفته انجمن سکته مغزی آمریکا، تغییرات بیوشیمیایی در مغز ناشی از آسیب سکته مغزی می‌تواند با تداخل در توانایی فرد در داشتن احساسات مثبت، به افسردگی منجر شود.

برای این مطالعه، محققان موارد ۶۶۰۰ بازمانده از سکته مغزی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که افسردگی شدید بلافاصله بعد از سکته مغزی رخ می‌دهد، بیشتر از حد انتظار ادامه می‌یابد و سریع‌تر از موارد افسردگی خفیف عود می‌کند.

وانگ گفت: «افسردگی در میان بازماندگان سکته مغزی می‌تواند بر تحرک آنها تأثیر بگذارد و کارهای ساده ای مانند راه رفتن و نگه داشتن اشیا را با مشکل مواجه کند. همچنین می‌تواند خطر کلی مرگ آنها را افزایش دهد.»

وی در ادامه افزود: «کیفیت زندگی برای بازماندگان سکته مغزی مهم است، زیرا شواهدی وجود دارد که بازماندگان افسرده نرخ بقای کمتری دارند.»

وانگ گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث این امر شود، از جمله اختلال در زندگی اجتماعی بازماندگان، کاهش توانایی فیزیکی و اختلالات التهابی مشاهده شده در بیماران افسرده.»

وی می‌گوید: «پزشکان باید به بازماندگان سکته مغزی که افسردگی بیش از یک سال طول می‌کشد، توجه ویژه ای داشته باشند، چراکه ممکن است خطرات بالای تجربه افسردگی مداوم را داشته باشند.»

کد خبر 6063896

دیگر خبرها

  • بعد از جنگ غزه کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد
  • از شوک داریوش مهرجویی تا داغ کرمان
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • مصدومیت دوباره اندی رابرتسون در تیم ملی اسکاتلند / عکس
  • فناوری عید؛ چگونه «عید» را در زندگی تولید و تکثیر کنیم؟
  • اقتصاد عید؛ چگونه «عید» را در زندگی تولید و تکثیر کنیم؟
  • دزد ویسکی، رابین هود مجارستان و سندروم آتیلا / شتردزدها مردم را تخم‌مرغ دزد می‌کنند