Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@05:57:20 GMT

نوروز کرونایی رییس مجلس

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۲۴۰

نوروز کرونایی رییس مجلس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس  که در  روزهای اوج شیوع این بیماری در قم،  در شورای تامین این استان حضور یافته بود،  در نخستین روز عید و در  دیدار  وزیر بهداشت بررسی تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را در دستور کار قرار داد.

دکتر لاریجانی در آغازین روزهای نوروز  با حضور  در مجتمع بیمارستانی امام خمینی از این مجتمع و بیمارستان در حال تجهیز" کلینیک مهدی"  بازدید و در رزمایش دفاع بیولوژیک شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  در همین روزها  بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی سپاه را افتتاح نمود و با فرماندهان  قرارگاه های نیروی زمینی سپاه در ۱۰ منطقه کشور گفت و گوهایی جداگانه داشت تا آخرین راهکارهای مقابله با کرونا را بررسی کند.

 لاریجانی علاوه بر این جلسه‌ای با رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و برخی دیگر از مدیران ارشد نظام بانکی داشت تا وضعیت عملکرد بانک ها را در بحران کرونا ارزیابی و با خانواده‌های جانباختگان بانک ها اظهار همدردی کند.

رییس مجلس همچنین  در دفتر کار خود در بهارستان میزبان  معاون وزیر بهداشت و پژوهشگران حوزه سلامت شد تا حمایت مجلس و مرکز پژوهش های آن را از آخرین تحقیقات پزشکی  برای مهار کرونا سازمان دهد.

لاریجانی  افزون بر این جلسات، برای پیگیری تامین تجهیزات  پزشکی ، کالاهای اساسی و اقدامات و تدابیر مورد نیاز  تماس‌هایی روزانه با وزرا، فرماندهان نظامی و انتظامی،  استانداران و مسئولان و مدیران بیمارستان های استان‌های درگیر داشت.  در جریان این پیگیری ها گفت و گوی او  با رییس کل بانک مرکزی اما نویدی برای صاحبان کسب و کار به همراه  داشت و آن تعهد بانک  مرکزی به اجرای قانون تسهیل بازپرداخت بدهی صاحبان مشاغل و تمدید فرصت این عده تا خردادماه برای مراجعه به شعب بانک ها بود.

مجلس شورای اسلامی البته با فعال کردن ظرفیت‌های دیگر نیز پای کار بود به طوری که در همان روزهای نخست سال با افتتاح سامانه مجلس یار به برگزاری جلسات مجلس به ریاست دکتر لاریجانی پرداخت تا آخرین تحولات مرتبط با کرونا را به سمع و نظر نمایندگان برساند. هیات رئیسه مجلس هم در نوروز کرونایی ۹۹ با برگزاری بیش از ۸ جلسه به ریاست رییس مجلس به رصد و تدبیر اوضاع پرداخت.

در بحبوحه مقابله با کرونا و در دومین روز  از ایام  نوروز رییس مجلس اولویت های  " جهش تولید" را نیز به رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و مرکز پژوهش های مجلس ابلاغ کرد که موجب شد هر کدام از این دو نهاد تا کنون چندین جلسه و یک گزارش جامع از نحوه تحقق این مطالبه بحق ملی در کشور داشته باشند.

رئیس مجلس اما علاوه بر ظرفیت‌های داخلی با استفاده از دیپلماسی پارلمانی تلاش‌هایی برای جذب کمک‌های خارجی  در دستور کار قرار داد.  لاریجانی در تماس‌هایی با روسای مجالس روسیه و ترکیه به رایزنی برای مقابله با کرونا پرداخت.‌او  علاوه بر این  با ارسال نامه‌ های مجزا  به  رییس اتحادیه بین المجالس و روسای مجالس جهان  خواستار لغو تحریم ها در شرایط خاص شیوع کرونا شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی کرونا بحران کرونا مقابله با کرونا رییس مجلس بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک

شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان و هیات همراه با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب با وی دیدار و گفت‌ گو کرد.

شیخ علی الخطیب در این دیدار به تشریح اوضاع کنونی لبنان از منظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، تعامل بین فرقه‌های مختلف موجود در این کشور اعم از شیعه و سنی، مسیحی و ...، تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از ایجاد فتنه‌های مذهبی و فعالیت‌های فرهنگی مجلس اعلای شیعیان لبنان از جمله نشست‌های برگزار شده با نخبگان فرهنگی و ...پرداخت.

وی در ادامه به اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله به مراکز نظامی اسرائیل اشاره کرد و با تمجید از این اقدام جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ایران اسلامی با علم به همه خطرات و تهدیدهای احتمالی به اسرائیل حمله کرد و در کنار مردم فلسطین ایستاد.

شیخ علی الخطیب افزود: اقدام اسرائیل در حمله به سفارت ایران در دمشق اقدامی احمقانه بود و ایران اسلامی با اقدام اخیر خود ثابت کرد که علی رغم اینکه بسیاری از کشورهای عربی، فلسطین را به فراموشی سپرده‌اند، در کنار مردم این کشور ایستاده است؛ ایران ثابت کرد که قوی است و از رژیم صهیونیستی نمی‌ترسد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با بیان اینکه اقدام اخیر ایران علیه اسرائیل، موجب تغییر مواضع غرب شد، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی در کنار مردم فلسطین ثابت کرد که شیعه، دشمن سنی نیست بلکه حامی آن است.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری بین نهادهایی همچون مجمع تقریب و مجمع جهانی اهل بیت(ع) با مجلس اعلای شیعیان لبنان اظهارداشت: ما باید در مسائل مربوط به جهان اسلام، مذهب‌گرایی را کنار بگذاریم و با جهان عرب و اسلام در تعامل باشیم و با نخبگان جهان اسلام همکاری کنیم؛ وجود اختلافات طبیعی است اما نباید از آنها به نفع کشورهایی چون اسرائیل و آمریکا سوء استفاده شود.

شیخ علی الخطیب گفت: ما باید با نخبگان جهان اسلام در مورد مسائل راهبردی به گفت‌وگو بنشینیم، تفکر کنیم و باهم تصمیم بگیریم؛ باید قدرت‌ها و توانمندی‌های خود را بسیج کنیم، فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و در مقابل دشمنان مشترک خود بایستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تقریب بین مذاهب اسلامی از زمان امام خمینی(ره) تاکنون و تمجید از این اقدامات افزود: ظرفیت مجلس اعلای شیعیان لبنان نه فقط ظرفیتی منطقه‌ای بلکه ظرفیتی جهانی است که می‌توان از طریق آن با دیگر مجامع جهانی ارتباط برقرار کرد و اقدامات فرامنطقه‌ای را پیش برد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در ادامه پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مجلس اعلای شیعیان لبنان و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی را مطرح کرد که با استقبال دبیرکل مجمع تقریب همراه شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب هم در این دیدار ضمن جویا شدن اوضاع کنونی لبنان از شیخ علی الخطیب، به تشریح جزییات اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله به مراکز نظامی اسرائیل پرداخت و گفت: همه جهان اسلام با دیدن تصاویر و فیلمهایی که از این رویداد منتشر شد، به ایران اسلامی افتخار کرد.

وی افزود: این اقدام جمهوری اسلامی ایران نشان داد که حتی اقتدار هسته‌ای اسرائیل هم مانع هجوم به آن نشد.

شهریاری با استقبال از سخنان نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان برای ایجاد همکاری هر چه بیشتر نهادهای فرهنگی دو کشور برای ایجاد وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی اظهارداشت: ما به دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستیم تا کشورهای اسلامی بتوانند با مشارکت یکدیگر با دشمنان مشترک مقابله کنند.

دبیرکل مجمع تقریب همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده مجمع تقریب در راستای وحدت بین مسلمین، از برگزاری کنفرانسی با موضوع تقریب در کشور عراق و در آینده خیلی نزدیک خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • رسانه ملی در پیوند قشرهای مختلف با آموزه‌های اسلامی در نوروز خوش درخشید
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد