Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@13:35:30 GMT

نحوه صحیح ضدعفونی کردن لباس‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۲۴۱

نحوه صحیح ضدعفونی کردن لباس‌های کرونایی

خبرگزاری میزان- امروزه با شیوع بیماری کرونا، اهمیت ضدعفونی کردن لباس‌ها و نحوه صحیح انجام آن بیش از پیش است. تاریخ انتشار: 15:45 - 13 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۱۶۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، امروزه با شیوع بیماری کرونا، اهمیت ضدعفونی کردن لباس‌ها و نحوه صحیح انجام آن بیش از پیش است. پوشاک از آن دسته وسایلی است که به سبب حضور و یا تماس با محیط‌های آلوده، می‌تواند به انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها آلوده شود؛ بنابراین رعایت نکات بهداشتی در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی کوتاه در مورد ضدعفونی کردن لباس‌ها با مواد مختلفی را که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند به نقل از خبرگزاری فارس در ادامه می‌خوانید: 

همانطور که می‌دانید، ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می‌رود. در صورتی که می‌خواهید نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود دور کنید، لباس‌های خود را با آب داغ بشویید.

بافت بسیاری از لباس‌ها با دمای بالا و آب داغ از بین می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم این نوع لباس‌ها را با آب ولرم بشویید و حتماً از مواد شوینده نیز استفاده کنید. در صورتی که ماده شوینده قوی به بافت لباس‌تان آسیب می‌رساند، از ماده شوینده ملایم استفاده کنید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که پس از ورود به خانه و تعویض لباس، حتما دست‌های خود را بشویید تا آلودگی را با لمس سطوح وارد خانه نکنید، همچنین در صورتی که در آرنج لباس‌تان سرفه یا عطسه می‌کنید، حتماً لباس خود را با آب ولرم و مواد شوینده مناسب بشویید تا مانع رشد و گسترش ویروس در لباس‌تان شوید.

در صورتی که در مکان‌های عمومی بسیار رفت و آمد می‌کنید، لباس خارجی خود را حتماً بشویید و در صورت امکان در بدر ورود به خانه، لباس‌ها را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس آن‌ها با آب ولرم و مواد شوینده بشویید.

این نکته پر اهمیت را به یاد داشته باشید: در صورتی که با فرد بیمار در ارتباط هستید، سعی کنید از تماس مستقیم با افراد بپرهیزید و هرگز لباس‌های کثیف‌تان را در کمد قرار ندهید؛ همچنین پس از شست‌وشوی لباس‌تان، آن را کاملاً خشک کنید.

رطوبت بستر مناسبی برای رشد باکتری و بسیاری از ویروس‌ها است. اگر از حوله دست و صورت استفاده می‌کنید، حتماً یک حوله جایگزین خشک داشته باشید و در این روز‌هایی که باید بیشتر مراقب سلامت خود باشید، ابتدا حوله مرطوب و کثیف خود را بشویید، سپس حوله را خشک کنید.

ضدعفونی کردن لباس‌ها به کمک خیساندن آن‌ها در مایع ضدعفونی کننده

نحوه ضدعفونی کردن لباس‌ها در مایع ضدعفونی کننده به این گونه است که باید آن‌ها را در محلول رقیق شده ضدعفونی کننده بخیسانید. خیساندن لباس‌های معمولی ۱۵ دقیقه و لباس‌های افراد بیمار ۳۰ دقیقه در این محلول آن‌ها را ضدعفونی می‌کند. دقت کنید که ماندن لباس‌ها بیشتر از این زمان می‌تواند موجب آسیب به بافت آن‌ها شود. همچنین شست‌وشوی لباس‌ها را می‌توانید قبل یا بعد از ضدعفونی کردن آن‌ها انجام دهید.

ضدعفونی کردن لباس‌ها با استفاده از سرکه

ضدعفونی کردن لباس با سرکه به دلیل ویژگی سفیدکنندگی و طبیعی بودن آن بسیار رواج پیدا کرده است. برای استفاده از این مایع، بهتر است از سرکه سفید تقطیر شده به جای سرکه سیب استفاده کنید.

نحوه ضدعفونی کردن لباس‌ها با سرکه به این گونه است که ماشین لباسشویی را در حالت آب گرم قرار داده و یک و نیم فنجان سرکه را به آن اضافه می‌کنیم. در صورت استفاده از مواد شوینده خانگی، بهتر است آن‌ها را با هم مخلوط نکنید و تنها قبل از شست وشو لباس‌ها را در سرکه قرار داده و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد.

علاوه بر ضدعفونی کردن، از سرکه می‌توان در موارد دیگری مانند روشن و سفید کنندگی لباس، از بین بردن بوی بد، نرم کنندگی استفاده کرد.

ضدعفونی کردن لباس‌ها هنگام خشک کردن به کمک آفتاب

ضدعفونی کردن لباس‌ها را توان از طریق خشک کردن آن‌ها زیر نور آفتاب نیز انجام داد. این روش که از گذشته و در سبک زندگی سنتی استفاده شده، کاملاً اثبات شده است. نور فرا بنفش خورشید تا حدودی می‌تواند به ضدعفونی کردن لباس‌ها از طریق کاهش باکتری‌های روی لباس کمک کند. خشک کردن لباس‌ها در زیر نور آفتاب یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌های ضدعفونی کردن لباس است. این روش به خصوص برای لباس‌های زیر، حوله و ملحفه کاربردی است. برای اثربخش بودن این روش، لباس‌ها باید حداقل ۳۰ دقیقه زیر تابش نور خورشید قرار بگیرند.

امروزه با گسترش شهر نشینی و تغییر سبک زندگی ممکن است خیلی‌ها این امکان را نداشته باشند. برای حل این موضوع می‌توان از حرارت بالای دستگاه خشک‌کن به جای تابش نور آفتاب استفاده کرد. زیرا حرارت و دمای بالا دشمن ثابت شده ویروس‌ها و میکروب‌ها است.

ضدعفونی کردن لباس‌ها با استفاده از اتو کردن

همان‌طور که گفتیم، حرارت دشمن میکروب‌ها و ویروس‌ها است؛ بنابراین اتوکشی لباس نیز سبب ضدعفونی کردن لباس می‌شود. مزیت دیگر این روش این است که آسیب کمتری به بافت پارچه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید:  پیشنهاد توقف کامل فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تایید ستاد ملی کرونا واقع نشد

در صورتی که با فرد بیماری در تماس نیستید، امکان رشد و تکثیر ویروس کرونا روی لباس کم است. با این حال هرگز لباسی که خارج از خانه به تن داشتید را در کنار لباس‌های تمیز کمد قرار ندهید، چرا که ممکن است غبار و آلودگی روی آن قرار گرفته باشد. تمام این نکات به منظور حفظ حال و سلامت شما ذکر شده است تا با رعایت نکات بهداشتی، از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا مواد شوینده آب ولرم لباس ها لباس تان ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا(ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها 
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری 
فروردین ۱۴۰۳  حمله به کنسولگری ایران

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • فاجعه؛ ارلینگ هالند و ثبت ۱۱ پاس صحیح در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل رئال مادرید
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری