Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@08:30:51 GMT

ژاپن در مرز وضعیت اضطراری

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۵۲۵۷

ژاپن در مرز وضعیت اضطراری

ساعت24 -سخنگوی دولت ژاپن امروز، چهارشنبه با اشاره به تسریع روند افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس در این کشور اظهار کرد، ژاپن در مرز وضعیت اضطراری قرار دارد. همچنین گزارش شده است که ممکن است توکیو تعطیلی مدارس خود را تا ماه مه ادامه دهد.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت که کنترل شیوع کرونا یک اولویت مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ۲۲۰۰ مورد ابتلا و ۶۶ مورد مرگ بر اثر کروناویروس در ژاپن بسیار کمتر از آمارهای منتشر شده از آمریکا، اروپا و چین است، آمار مبتلایان ژاپنی هر روز در حال افزایش است.
 به گزارش خبرگزاری رویترز، سوگا افزود، دولت "هرچه لازم باشد" انجام خواهد داد تا تاثیرات این ویروس را به حداقل برساند.
شمار مبتلایان تازه به این ویروس در توکیو روز گذشته به رکورد ۷۸ مورد رسید و درخواست‌ها از شینزو آبه، نخست وزیر این کشور برای اعلام وضعیت اضطراری همچنان ادامه دارد.
آبه قرار است عصر امروز نشستی به منظور رسیدگی به وضعیت کرونا را ریاست کند.
ژاپن نخستین بار در دوم مارس مدارس دولتی خود را بنا به درخواست آبه تعطیل کرد. با این که دولت توکیو پیشتر اظهار کرد که در نظر دارد دست‌کم برخی از مدارس دولتی خود را با آغاز سال تحصیلی تازه در ماه آوریل بازگشایی کند، رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که تعطیلی مدارس می‌تواند اکنون تا ماه مه ادامه داشته باشد.
روزنامه "نیکئی" گزارش کرده است که هیئت آموزشی توکیو احتمالا امروز نشستی برای تصمیم‌گیری و گفتگو درباره برنامه تعطیلی مدارس برگزار خواهد کرد.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ژاپن وضعیت اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۲۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر هندیجان با شاخص ۱۰۸ و ایستگاه‌های استانداری، نیوساید و اداره کل محیط زیست در اهواز به ترتیب ۱۳۵، ۱۲۵ و ۱۱۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

همچنین شهر‌های امیدیه، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، دزفول، سوسنگرد، شادگان، کارون و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

در این مدت هوای شهر‌های رامشیر، رامهرمز، شوش و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارد.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • ژاپن کمک‌های مالی به آنروا را از سر می‌گیرد
  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • ابتکار توکیو برای افزایش فضاهای مردم‌محور در شهر
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • قرص کاهنده کلسترول در ژاپن ۲ نفر را به کام مرگ کشاند
  • 41 متر خانه در توکیو، نظرتان درباره این رویکرد ژاپنی چیست؟! (+تصاویر)
  • ریکاردو در واکنش به احتمال اخراجش از ردبول: وحشت‌زده نیستم