Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه در تماس تلفنی با همتای سعودی خود درباره وضعیت فعلی حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین عملیات موشکی اخیر در عمق خاک عربستان گفت‌وگو کرد.
به گزارش خرداد ،ایسنا به نقل از وزارت امور خارجه پاکستان امروز در بیانیه خود اعلام کرد: "شاه محمود قریشی" طی گفت‌وگوی تلفنی با "فیصل بن فرحان آل سعود" وزیر خارجه عربستان سعودی درخصوص آخرین وضعیت ناشی از شیوع کرونا بحث و تبادل نظر انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه بدون اشاره به تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن که وارد ششمین سال خود شده است، گفته شد: وزیر امور خارجه پاکستان حمله موشکی اخیر به ریاض و دیگر مناطق عربستان را محکوم و آنچه را که در این بیانیه واکنش به موقع سامانه دفاعی عربستان برای دفع حملات موشکی خوانده شده، مورد تمجید قرار داد.
وزیر امور خارجه پاکستان همچنین موضع تکراری این کشور مبنی بر اعلام همبستگی با حاکمان سعودی و عزم اسلام‌آباد برای حمایت و پشتیبانی از ریاض دربرابر هرگونه تهاجم را عنوان کرد.
قریشی کرونا را چالش فراگیر جهانی توصیف کرد و گفت: کشورهای در حال توسعه برای غلبه بر این ویروس با مشکلات جدی معیشتی روبرو هستند به همین دلیل "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان ایده تجدید نظر در نحوه پرداخت وام‌های خارجی کشورهای درحال توسعه را مطرح کرده است تا کشورهای مورد نظر از این طریق بتوانند از منابع خود برای نبرد کرونا و نجات انسان‌ها استفاده کنند.
در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: وزیر خارجه سعودی از مواضع دولت اسلام‌آباد درخصوص پدیده کرونا و همچنین همبستگی درخصوص عملیات موشکی به عربستان قدردانی کرد.
پیش‌تر نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که نیروی موشکی و هوایی ارتش و کمیته های مردمی این کشور روز یکشنبه گذشته بزرگترین عملیات را در عمق عربستان انجام دادند و چنانچه محاصره یمن و حملات دولت ریاض ادامه یابد پاسخ های کوبنده تری را دریافت خواهد کرد.طبق این بیاینه، در عملیات مشترک نیروی موشکی و هوایی نیروهای یمنی، تعدادی از اهداف حساس در ریاض پایتخت دشمن متجاوز سعودی با موشک‌های ذوالفقار و تعدادی هواپیمای «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.تنش‌ها و درگیری‌ها در حالی در یمن تشدید شده است که سراسر دنیا درگیر ویروس کروناست و مردم یمن نیز در معرض آن قرار دارند. در حالی که سازمان ملل به دنبال برقراری آتش‌بس در یمن و تشویق طرف‌ها به آن بود، حملات امروز سعودی‌ها به یمن زمینه را برای تداوم درگیری‌های بیشتر، تشدید کرده است. برچسب ها: حمله موشکی ، ریاض

منبع: خرداد

کلیدواژه: حمله موشکی ریاض امور خارجه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه

در تماس حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، آخرین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • گروه ۷: ایران با آژانس همکاری کند/مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • گروه ۷: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه